{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.100 visninger | Oprettet:

Anders  B
Anders B
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 6

Rabat ved køb af ny bil {{forumTopicSubject}}

Hej jeg skal ud at købe ny bil, men har absolut ingen ide om hvad jeg kan tillade mig at forlange i rabat.

Der er tale om en ny Skoda Octavia Style 1,4 TSI. Totalpris med alt 314.816 kr. Bemærk det er den højeste udstyrsvariant med ekstraudstyr for over 20.000 kr.

Forhandleren skal ikke tage en bil i bytte så det er en rent og hurtigt salg.

Nogen med erfaring der ved hvad jeg kan tillade mig at forlange?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rabat ved køb af ny bil
  • #1   7. maj 2016 Sig han kan få 300.000. Så vil han sige nej, og så kan I måske mødes på halvvejen + et sæt måtter. De kan sgu ikke give så meget mere.

• #2   7. maj 2016 Tjek priser på den samme model ved flere forskellige forhandlere, gerne flere steder i Danmark. Mange gange er der noget at spare. Og få så et tilbud på skrift som du kan bringe til forhandling. Men forvent ikke guld og grønne skove, der er aldrig blevet solgt så mange nye biler i dk, og det er en populær salgsvare du har kig på, så forhandleren skal nok få bilen solgt uanset hvad.

• #3   7. maj 2016 Jeg skal handle næsten samme vogn i løbet af næste måned.
    Kombi 1.4 style med dsg og lidt andre fjollerier.

Rabat afhænger af dine relationer samt forhandlings evner. Men ved det er muligt med 10-25.000.

Er det en bil der er i dk på "lager" kan større rabat opnås end ved en der først skal fremstilles.

• DisConFlubberated
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator

Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
    #4   7. maj 2016 Få fat i flere forskellige forhandlere, det ville jeg gøre. Min svigerinde og hendes lillebror har lige købt en spritny bil hver, og der var satme stor forskel på de tilbud de kom hjem med. Og de biler de hentede tilbud på var nøjagtigt ens. Begge havde så byttebiler med, som selvfølgeligt trækker noget fra i pris. Men det kan betale sig at kontakte flere forskellige. De var både i varde, esbjerg, ribe og endte med at købe deres respektive biler i kolding hos samme forhandler.

• Anders  B
    Anders B Tilmeldt:
    apr 2016

#5   7. maj 2016 Jeg syntes det er vildt de ikke kan give mere taget i betragtning at det meste er registreringsafgift og moms

• #7   7. maj 2016 Det er vel netop pga afgifter de ikke kan give større afgifter.
    Basis prisen på bilen er jo ikke så høj, og de har "desværre" ikke ret til at give rabat på afgiften:-)

• #8   7. maj 2016 Jeg syntes det er vildt de ikke kan give mere taget i betragtning at det meste er registreringsafgift og moms
    Men så skriver du jo også svaret selv..... staten skal jo have deres del af kagen uanset hvad, det kan forhandleren jo ikke gøre noget ved.

som #3 skriver, hvis det er en lagerbil de er brændt lidt inde med, så er der ofte gode rabatter at hente... jeg fik omkring 40.000 plus moms i rabat på min Fiat Ducato grundet den var bygget klar til en kunde der sprang fra i sidste øjeblik - og bilen var kommet til Danmark klar til levering.

• Anders  B
    Anders B Tilmeldt:
    apr 2016

#9   7. maj 2016 Moms og afgifter er jo variable, så hvis bilen står i 300.000 inkl. afgifter og forhandleren så giver 20.000 kr. i rabat, så fragår der jo ikke 20.000 kr. i hans profitmargin, da langt det meste af de 20.000 kr. vel er moms og afgifter.

• #10   7. maj 2016 det er lidt mere kompliceret end som så....
    Her er lidt fra skatteministeriet
    http://www.skm.dk/skattetal/beregning/afgiftsberegning/registreringsafgift-beregningseksempel

• Anders  B
    Anders B Tilmeldt:
    apr 2016

#11   7. maj 2016 Jep, det er et farligt regnestykke, men det ændrer jo ikke på at det kun er en "relativ" lille del af rabatten som i sidste ende fragår forhandlerens margin.

• #12   7. maj 2016 Jo mere ekstraudstyr du tilvælger jo større kan rabatten blive... Vinterdæk,træk, mørke ruder...

Og når du har helt styr på hvilket udstyr du vil ha i... Så lav en mail og send den til alle skoda forhandler...

Da konen skulle ha en citygo gjorde jeg det... Det lå prisen fra 109.000kr til 98.000kr... Så der er nok noget at hente hvis man er lidt fræk...

Nu har jeg netop lige købt den bil du vil bestille... Må jeg på det kraftigeste anbefale dsg..

• Anders  B
    Anders B Tilmeldt:
    apr 2016

#13   8. maj 2016 Lige en update for den interesserede. Foreløbigt er det lykkedes mig at få 22.000 kr. i rabat.

• DisConFlubberated
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator

Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
    #14   8. maj 2016 Det lyder da til at være ok

Kommentér på:
Rabat ved køb af ny bil

Annonce