{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  1. Service på ny bil
  • #1   5. aug 2016 olie, oliefilter og ellers tjek af bremser smiley

dit lokale værksted kan sikkert klare det til 1000-1500 smiley

• #2   5. aug 2016 Okay smiley - også min første tanke.

Synes bar man hører om, at det koster 3-4000kr for første service fordi de mener det ene og andet ska skiftes smiley

• #3   5. aug 2016 det skal der ikke smiley kan da lige slå op hvad der skal laves smiley

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #4   5. aug 2016 Alle filter og olie bliver skiftet, og så bliver bilen gået igennem.. Der er et par sider med tjek punkter som mekanikeren skal gå igennem, men det er hurtigt klaret for lærlingen smiley
    Og 1500-2000kr plejer de små der at ligge i.. Det er ikke så slemt igen

• #5   6. aug 2016 taget fra NF data

1 Kontrollér: Parkeringsbremsefunktion.
    2 Kontrollér/efterse: Brændstofrør og slanger.
    3 Kontrollér/efterse: Batteri. Forbindelser.
    4 Kontrollér/efterse: Air conditioner system.
    5 Kontrollér/efterse: Luftfilter og luftfilterhus.
    6 Kontrollér/efterse: Lys og lygter.
    7 Kontrollér: Bremsevæske og koblingsvæske. (Væskeniveau)
    8 Kontrollér: Bremseskiver og bremsebelægning. Efterse for slitage og tjek tilstand.
    9 Visuel kontrol af: Hjulophæng, for og bag.
    10 Visuel kontrol af: Trækaksler og manchetter.
    11 Kontroller/juster: Dæk og dæktryk. (Anfør dæktryk og dækmønsterdybde)
    12 Aftap: Motorolie.
    13 Udskift: Oliefilter.
    14 Kontrollér/efterse: Automatgearkasseolie.
    15 Visuel kontrol af: Tandstang og forbindelser.
    16 Visuel kontrol af: Bolte og Møtrikker. På karosseri.
    17 Udfør: Afstempling af servicehæfte.
    18 Udskift: Pollenfilter.
    19 Udfør: Afstempling af servicehæfte.

• #6   6. aug 2016 mads S:

måske bare mig der er åndsvag men fik sku en god griner over trin 12 Aftap: Motorolie. smiley smiley og der ikke kom et påfyld ny motorolie smiley smiley ha ha ha smiley

• #7   6. aug 2016 haha det har du sku ret i smiley de har ellers skåret det ret meget ud i pap over hvad der skal ske smiley

kan også godt li punkt 16 Visuel kontrol af: Bolte og Møtrikker. På karosseri. smiley hvad skal en visuel kontrol af bolte gøre godt for ? smiley

• Bjerggaards

#8   6. aug 2016 Lauritz
    Olie er kun nødvendigt de første 10.000km på de nye biler smiley haha

• #9   6. aug 2016 he he ja man må sku håbe de ikke sætter den nye lærling på opgaven og giver ham den seddel smiley når han så skal køre en prøve tur og motoren sætter sig smiley jamen der stod ikke der skulle olie på igen ??? smiley smiley

• Bjerggaards

#10   6. aug 2016 Jeg har lyst til at grine, men ved desværre at der er elever der ville være dumme nok til at lave den "fejl"!
    Kender faktisk en der har gjort det op til flere gange! Eller glemt den der lille bundprop.. Mester har sjældent været glad.. Men været glad for hovedrengøring af værkstedet som straffen har været

• #11   6. aug 2016 har i farten en dag vi havde pisse travlt glemt at spænde en bundprop 1 gang et par mdr. efter jeg var begyndt i lære og har aldrig glemt det siden smiley for hold kæft det var pinligt smiley

• #12   6. aug 2016 Det skal dog siges at nogle mærkeværksteder laver en hel del mere.

F.eks. tjekker om bilen er ude af sporing, støvsuger bilen, smører alt muligt (døre osv.) tjekker lys-justering, sætter den på bremsefelt, renser bremser, skifter bremsevæske oma.

De koster jo alt efter kvalitet og hvor meget man er til.

Det er jo fint nok at have de billige services, men har man f.eks. sand i dørbeslagene så knirker/knaser den jo, hvilket jeg jo synes er træls i en ny bil.

De gule er fine nok, men jeg kan nu godt se det fordelagtige i mærkevarerne.

en speciel god ting er de ting der er på kulance fordi der f.eks. er kendte fejl (ex. toyota bærearme) bliver opdaget og skiftet uden beregning.
    Det er ikke tit du ser det ved de gule værksteder.

• #13   6. aug 2016 har sku aldrig hørt om nogen der har tjekket sporing efter 15.000 km.. smiley og bremsevæske er kun hvert 2 år..

• #14   6. aug 2016 Hyundai I10 benzin 1 år/20.000 km service, er pollenfilter, olie og filter, og et par kontrolpunkter. Prisen afhænger af det værksted du bruger. Arbejder selv hos Hyundai og mener vi tager omkring 2000 for sådan en omgang.

• #15   6. aug 2016 Ha ha , der står meget på de lister....... Første eftersyn : de skifter olie og filter, og går en tur rundt om bilen, hvis det skal være rigtig godt smiley

• #16   6. aug 2016 Mads S - Sporing bliver tjekket ved ALLE services ved Louis Lund Toyota.. Hver gang!! Bilen kan være ude af sporing efter een tur hvis man er uheldig.

• #17   6. aug 2016 Ja okay, så har man hørt det med smiley

• Bjerggaards

#18   6. aug 2016 Lyder som en god måde at tjene 500kr ekstra..

Og hvis man har en bil der kommer ud af sporing pga man kører i den, så er det ikke en bil jeg ville have på vejen..

• #19   6. aug 2016 vi tager squ ikke en krone for kontrollen. tager 2 min med hawkeye fra wuerth.

ALLE BILER KOMMER UD AF SPORING VED AT KØRE I DEM !!!!!!!!!!!!!!!

• RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.709
    #20   6. aug 2016 ALLE BILER KOMMER UD AF SPORING VED AT KØRE I DEM !!!!!!!!!!!!!!!
    Fuldstaendigt korrekt,min bil bliver sporet med ca 3 km mellemrum og der er den altid udenfor maal...

• #22   6. aug 2016 Amen nu sank jeg alligevel ned til dig, så kan jeg ligeså godt fortsætte, men det er jo ikke indenfor et par KM men for hvert hul i vejen kan det rykke sig, sådan er det, en skam du ikk er klogere.. tsk.. håber da ikke du laver biler eller kører i dem.

• RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.709
    #23   6. aug 2016 Det gjorde du jo,saa nu proever jeg saa at synke lidt yderligere ned til dit niveau...
    Efter du saa fandt ud af du havde kvajet dig med din kommentar skrevet med store bogstaver og en fandens masse udraabstegn saa maatte du jo hellere lige skrive at det var ved at ramme et hul i vejen og IKKE ved at koere i bilen...
    Ja man har jo et standpunkt til man tager et nyt...
    Og jo jeg er klog nok til at vide det,det var dig der skrev det modsatte smiley
    Saa....Hvem af os er det at vi maa haabe at han ikke laver biler ? smiley
    Og hvad har at koere i bil at goere med at lave dem ? Eller aendrer du ogsaa lige mening der ?
    Nu skal jeg nok lade vaere med at drille dig mere...

Kommentér på:
1. Service på ny bil

Annonce