{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.527 visninger | Oprettet:

BMW vs Audi vs mazda {{forumTopicSubject}}

Kigger lidt på nyere bil følgende er i betragtning

Mazda 3, Max 3 år gammel. 2,0 120/165hk

Audi A3/A4/A5 sedan med noget 1,8-2,0 TSFi motor. Årgang 2009-?

Bmw 320i årgang 2009-?

Tænker at vi er ude i at bruge Ca 200-250.000

Hvordan er holdbarheden i de forskellige, har læst lidt om at Audi har lidt bøvl med olieforbrug.
Bmw er noget kedelig mht udstyr, men design og baghjulstræk tiltaler mig.
Mazda'en har lækkert design inde og ude, men skuffer lidt på motorpræstationer i forhold til de andre to.

Hvor vil jeg få mest bil for pengene og uden for dyre driftsomkostninger?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BMW vs Audi vs mazda
  • #1   30. okt 2016 Tror du bliver ked af det hvis du vælger mazdaen.

    Var ude og prøve en mazda 6 2016 model 2,5 tror jeg det var. Den var mere død i 6. Gear end en Skoda Octavia 1,4 er i 6. Og så synes jeg den er føles meget plastik agtig inden i.

    Hvor imod både BMW og Audi er tysk og kendt for høj kvalitet.
    Har en kammeret vis forældre har sådan en A5 med den motor du snakker om. Manden bruger den dagligt på arbejde 60km pr vej, han siger tjekker man olien for 1000km skal du måske toppe op med 200ml. Værre er det olie forbrug ikke.

    Men hvis det var mig ville jeg gå efter bilen hvor der er mest muligt udstyr i, evt finde et par kandidater og så sammenligne pris km og udstyr.

    Tror du for mest for dine penge i de tyske biler også hvis du en dag skal sælge den igen. ;-).


  • #2   30. okt 2016 Hælder også mest til BMW og Audi specielt A5'eren.
    Det er da også et stort olieforbrug, 2 liter på 10.000 km det er over det dobbelte af min avensis fra 1998


  • #3   30. okt 2016 Ved min egen A6 og også A8eren brugte lidt det var dog mest på de længere ture de kunne finde på at bruge lidt. Eller også er det kondens i olien der fordampet på de lange ture.

  • #4   30. okt 2016 Af de modeller du nævner der, havde jeg uden at blinke valgt Audi A5 2,0TFSI.

  • #5   30. okt 2016 Jeg er enig med Flex. Eller en Audi A4 avant 2.0 TFSI .. Jeg ejer idag en BMW, men ingen tvivl om at min næste bil bliver en Audi igen!!

  • #7   30. okt 2016 Mikkel A. Ja de er alt for dyre, se bare min. Men BMW laver gode og stabile motorer, men de er ekstremt kedelig indvendig. Men det er selvfølgelig en smagssag.

  • #10   30. okt 2016 Helt klart A5.....Ekstrem lækkert køretøj ! Du kunne jo eventuelt tage et kig på min smiley

  • #11   30. okt 2016 Mazda eb er en kanon dejlig bil at køre i. Men det skal helst være end 2016 model og frem

    Audi et en flot bil med flot kabine.
    Nok der jil valg ville galde af de 3

    BMW. Overvurderet bil. med kedeligt kabine design og dårlig kabinekvalitet.
    Der ikke meget pænt at sige om det nye pjat de laver


  • #12   30. okt 2016 Tak for super brugbar respons.
    Vi tager nok ud og kigger på en mazda 3 og en Audi A5. Og tager den derfra


  • #13   30. okt 2016 Hvis du er vandt til at køre japaner, så tror jeg du bliver meget træt af en Audi.
    Bmw'en synes jeg føles meget lille bag rattet.


  • #14   30. okt 2016 Mikkel : Jo den koster lidt i både indkøb og reservedele

  • #15   30. okt 2016 Audi A5 coupé bliver det ikke. Super fed bil, men med en dreng på 6, som skal benytte bagsædet, duer den ikke

  • #16   30. okt 2016 Så havde jeg valgt en Audi A4 b8 avant.

  • #18   30. okt 2016 hvad angår drift udgifter så tror jeg ikke der er den store forskel.
    Det hele kommer nok an på hvad du selv føler for, hvad vi andre syntes er en + anser du måske som et minus eller omvendt.
    Jeg er selv Audi freak og derfor ville jeg aldrig vælge en BMW
    Men det er mest udseende og interiør jeg har noget imod selv topklasse BMW har interiør som en mellemklasse ford efter min mening.
    Den måde knapper er placeret og udformet samt MMI styringen er langt pænere og mere brugervenligt end i BMW, men der er sikkert nogle der er uenige smiley


  • Kenneth N
    Kenneth N Tilmeldt:
    okt 2015

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 85
    #19   30. okt 2016 Har lige været på poleringskursus med en audi a6 fra 2012 under kluden, med kantrust i bunden af begge bagdøre, jov jov Audi kvalitet..

    Ikke om jeg ville eje sådan en gryde, nej køb en bmw det giver de færreste panderynker i det lange løb..


  • #20   30. okt 2016 ... og du kan ikke finde en BMW med problemer ? seriøs debat!
    I mange år rustede både BMW og Mercedes rask væk så den ene har nok ikke meget at lade den anden høre for, har selv en 17år gammel Audi helt uden rust mon du kan finde en tilsvarende BMW ?


  • #21   30. okt 2016 Rust kommer i alle biler. Jeg er selv kæmpe Audi mand, men har idag en BMW. Syntes ikke rigtigt jeg kan tillade mig at udtale mig negativt om biler jeg aldrig har ejet. Har selv ejet Mercedes Audi BMW og flere VW'er og er slet ikke itvivl om jeg er til Audi når man ligger alle de forskellige ting sammen, som pris, kvalitet og diverse finish og udseende. Min næste vogn bliver en Audi S4 avant fra 14 af. Jeg skal bare af med min bimmer..

    .. Ikke fordi BMW'en ikke kører godt, men savner at sætte mig bag rattet i en Audi. Jeg elsker deres design!


  • #22   30. okt 2016 Martin >> Kan godt forstå du ikke vil have en Coupe, når du har brug for din knægt kan stige lettere ind og ud......Meeen A5 Coupe er så bare lige en tand flottere end resten af flokken smiley

    Kenneth n >> Der tager du så lige fejl.....Kender en autolaker, der har været i branchen i rigtig mange år.
    Han ved hvad han snakker om, og han forsøger ikke at tale for og imod for hverken den ene eller den anden.
    Han siger.... at Audi er det bilmærke med mindst rust, af alle biler på markedet.


  • #23   31. okt 2016 Hvis du godt kan lide A5 coupe, men synes den er for upraktisk, så fås A5'eren jo også som sportsback med 4 døre. Men jeg synes nu ikke at det er så slemt med et barn og en coupe. Jeg har selv en 9 mdr. datter som skal ind på bagsædet hver dag i min RS5, og det går da. Og en på 6 år kan jo selv hoppe om bagi smiley

    Jeg har haft en BMW, og har kørt i mange, og jeg er ikke speciel stor fan af dem. Jeg synes at Audi virker bedre kvalitetsmæssigt både indvendig og udvendig. Kabinen i en 3-serie er mindst et niveau under A4/A5, medmindre det er en M3, hvor der er kælet lidt mere for interiøret.

    Hvis du vil have med aut. gear er Audi'en også langt bedre. S-tronic (DSG) fungerer noget bedre end BMW's ditto, ihvertfald i dem jeg har prøvet (og ejet).

    Jeg ville nok aldrig vælge en Audi uden Quattro, jeg synes at det fungerer super godt, især hvis bilen har lidt kræfter. Jeg har haft forhjulstrækkere, baghjulstrækkere og AWD. Jeg synes at det er meget sjovt at køre med AWD som eks. Quattro. Men det er en smagssag.

    Uanset om det er Audi eller BMW, så kan du nemt få store værkstedsregninger. Sådan er det bare at køre i de tyske premium mærker. Men kigger du på en bil der har lidt år på bagen, er der måske ingen grund til at køre til aut. Audi/BMW værksted pga. garanti. Jeg har det selv bedst med at bruge aut. værksteder, men føler ikke altid at de er bedre end så mange andre.

    Mazda aner jeg intet om. Jeg har vist aldrig kørt en Mazda selv. Jeg synes at deres nyere biler har et fedt design, og du vil kunne få en nyere bil. Men det vil sikkert også være en anden oplevelse når du sætter dig bag rattet hver dag.

    Men smag, formål, forventninger etc. er jo meget individuelt. Så prøv nogle af de biler du er interesseret i, så finder du hurtigt ud af hvad der passer bedst til din smag, behov og kørestil.


  • Kenneth N
    Kenneth N Tilmeldt:
    okt 2015

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 85
    #24   31. okt 2016 #22 Martin

    Nej jeg tager ikke fejl, den var fra 2012 og der var kantrust i begge bagdøre, der tager jeg bestemt ikke fejl, men det kan da godt være at sådan et fint 4 år gammelt eksemplar med 120tkm på tælleren har været uheldig, men når jeg googler Audi og problemer, samt servicen fra Audiværksteder så løber det ihvertfald mig koldt ned af ryggen, men indrømmer også gerne at en Skoda Superb fra 2013 der i mine fem måneders ejertid fra 60tkm til 82tkm kostede forhandleren 65k i garanti reperationer gør at jeg ALDRIG nogensinde skal eje noget fra Vag gruppen igen, så ja jeg er farvet af Bmw, og det er fantastisk.. smiley


  • #25   31. okt 2016 Jeg kan leve med du mener Audi ruster, eller retter den ene eksemplar du henviser til, BMW har naturligvis ingen fejl eller problemer smiley men nu har jeg da ejet en del audier efterhånden og kender da en del der også har og der har ingen problemer været, så den du løb i er nok en mandags model..
    Den sidste BMW jeg kørte i var en M5 Special edition og sammenligner jeg den med den RS6 jeg også har kørt en hel del i så er der (1) punkt hvor BMW overgår RS6 i og det er en meget veldefineret bas i anlægget, indtryk af bygge kvalitet i kabinen er langt bag efter audien endda i forhold til min 17 år gamle Audi S8, Audi er lige til at gå til, nem at have med at gøre, permanent 4 hjulstræk, 8 trins gearkasse, BMW har da en fin motor men træls at den lyder som min gamle grå Ferguson i forhøjet tomgang, her lyder RS6 bare 100 gange bedre.
    Men det er skuffende at interiøret er så lav selv i sådan en bil, bare min mening.

    https://www.youtube.com/watch?v=B3r7iSeL9uY


  • #27   31. okt 2016 Det er jo ikke noget der kan diskuteres, går ikke ud fra at jeg kan overbevise en BMW mand om at BMW ligner en mellemklasses ford indvendigt, men 2 rækker knapper alle i samme størrelse, ikke noget jeg forventer i en dyre luksus bil, BMW som har knap til forskellige motor ydelser ??
    En i drive system der er langt mere besværlig at bruge og sætte sig ind i, sæder der minder om blød nappa (tror da fanden det ikke knirker smiley
    Mærkelig gear system layout.
    knap 600HK på baghjul, farlig for den forkerte.
    RS6 er lige så let at køre som en ganske almindelig A6 Selv med 721HK som aldrig bliver farlig på samme måde som BMW, den 8 trins gearkasse køre bare som en drøm i forhold til M5 7 trins.
    Jeg har aldrig har været fan af BMW, kom i snak med forhandleren da den blev leveret tilbage efter 1½måned og fik at vide at sådan er alle BMW selv det ypperste de laver smiley så erfaringen med BMW er ikke så stor men hvis en M5 er neden så kunne jeg forstille mig at det er sådan i alle BMW. og det lyder måske mærkeligt men vil heller køre i den gamle S8 end i den M5.
    Men det er jo så bare min mening.


  • #28   31. okt 2016 #26
    Ja, det kommer vel også an på ens forventninger. Decideret dårligt synes jeg ikke interiøret er i BMW, men jeg synes at man skal noget op i modelrækkerne før jeg synes at det begynder at blive lækkert - bilernes pris taget i betragtning.

    Den Z4 jeg havde drev mig til vanvid med dens knirkende plast, når jeg kørte den hårdt. Alt så nydeligt ud, og det man rørte ved, som eks. knapper og greb, var i en ok kvalitet. Men konsollen mellem sæder og de store flader i instrumentbordet virkede godt nok billigere end man forventer af en bil i den prisklasse.

    Jeg har kørt flere nye 3-serie BMW'er, både som lånebil og prøveture hos forhandlere, og de har godt nok skuffet mig i interiør, og materialer har virket noget billige ift. min Audi. Men kvaliteten, selvom den ikke levede op til mine forventninger, var stadig bedre end mange andre biler på markedet, ingen tvivl om det.

    Jeg kan huske første gang jeg satte mig i en fabriksny BMW, det var en E39 520i. Dengang syntes jeg at det var så lækkert at sætte sig ind i sådan en. Den var en klasse over resten af feltet. Men den oplevelse synes jeg bare ikke rigtigt at man får i nye BMW.


  • #29   31. okt 2016 Jacob R >> Audi ligger helt i toppen på rigtig mange måder, heriblandt deres meget lækre kabiner !

    Min A5'er siger heller ikke en eneste knirke lyd i kabinen, eller nogen andre steder for den sags skyld.


  • #31   31. okt 2016 Men jeg kan sætte konen ind i funktionerne i en Audi på 15min tror ikke det er muligt at sætte hende ind i en BMW.
    Audi har (eller retter alle dem jeg har kørt i) har Quattro som jeg ser som et stort plus, især i de biler der har en del Hk, ville nødig køre i M5 i vintertiden..

    Men udseende både udvendig og indvendigt er jo en smags sag, Har som skrevet ikke kørt i mange BMW men en næsten ny M5 burde jo vise hvad BMW kan og står for, og som du kan læse så er jeg skuffet.
    Så holder der en BMW M5 ved siden af min S8 fra 99/00 så vælger jeg Audien..
    Har kørt i fgl Audier her i år W12L 6,3 500HK (ubetinget den fineste bil jeg har kørt) S8 (gammel D2 model super fed) A6 Quattro avant 3,0 TDI 2012 (297Hk)
    A8 D3 4,2TDI (411Hk @ +950Nm) (super køre maskine) S6 V10 samt RS6 560Hk sener chippet til 721HK og små 1000Nm (sjov men ærlig talt så heller en A8 eller S8)
    Samt den M5 med 575Hk som er den sidste af alle overnævnte jeg ville vælge.
    Og har altså kørt en hel del Km i alle overstående biler.


  • #33   31. okt 2016 Jeg synes egentlig at BMW's iDrive er mere intuitivt end Audi's MMI. Men begge systemer er da noget man hurtigt vænner sig til, synes jeg.

Kommentér på:
BMW vs Audi vs mazda

Annonce