{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.088 visninger | Oprettet:

Mathias  F
Mathias F
Tilmeldt:
19. mar 2016
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 24

bmw e30 skal, skal ikke? {{forumTopicSubject}}

Hej BG
Har fundet en e30 som jeg vil kalde for en rimelig pæn e30 touring til projekt (ud fra billeder) men mit spørgsmål er så om det kan lønne sig at købe den da ejer siger den ikke går på det sidste cylinder i tomgang. Vil det være en dum ide at købe den? Mit andet spørgsmål er så hvis jeg nu går hen og køber denne bil vil det så være ligegyldig hvilken model jeg købte hjem til reservedele, nu når den her både er en automat gear og en touring og den trænger til nogen nye dele. Skal jeg måske bare importere en fra tyskland eller vil det være dumt?


Kommentarer på:  bmw e30 skal, skal ikke?
  • #1   7. jul 2017 Folk tror efterhånden at blokken er lavet af 24kt guld til de priser der forlanges. Samtidig er touring modellen ikke den aller mest populære af dem, så hvis du ser det som en investering der skal give plus skal den godt nok være meget billig !.

  • Mathias  F
    Mathias F Tilmeldt:
    mar 2016

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 24
    #2   7. jul 2017 12000


  • #3   7. jul 2017 12000 for en touring med aut. gear og defekt motor.. Så skal den virkelig også være 99% rustfri i bund og skærme.

    Den har ingen liebhaver værdi som sådan ligesom de E30´ere der sælges for 80000++ nu..

    Hvilken motor er der i?


  • Mathias  F
    Mathias F Tilmeldt:
    mar 2016

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 24
    #4   7. jul 2017 nej nej det heller ikke vigtigt for mig, det skal være en hyggelig projekt bil og det er en 318i

  • #5   7. jul 2017 lad den stå. sku selv ha købt den.. den er ikke de 12500 værd.

  • #6   7. jul 2017 og det er en 318ti. med stofkabine. osv.

  • #7   7. jul 2017 den passer dele med de nye modeller af e30 "de fleste dele"

  • #8   7. jul 2017 12000 for en 318i Aut. E30 Touring der skal have lavet motor er helt i skoven.. Med funtionel motor og nysyn kunne den måske koste 15000 i pæn stand.

  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #9   7. jul 2017 det er svært at udtale sig om når man ikke står ved bilen men efter som du har int i bilen så tag dog ud og spark lidt til dækkene og kig efter rust buler osv du kan evt købe en billig komp tester og tjekke om der er komp på alle cylindere

    og fordi han har en pris på 12 kg kan det jo være at du kan få ham ned i pris

    ellers en fed st car


  • #10   7. jul 2017 det er også relativt nemt at finde en ny motor til de der.. hvis den altså er død

  • Mathias  F
    Mathias F Tilmeldt:
    mar 2016

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 24
    #11   7. jul 2017 er det så bedre at kigge efter noget i tyskland? for synes ikke der er så mange projekt e30 udbudt i dk til en fornuftig pris


  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #12   7. jul 2017 det gør jo opgaven med at finde en noget str mht tjek afhentning afgift og alt det der

  • Mathias  F
    Mathias F Tilmeldt:
    mar 2016

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 24
    #13   7. jul 2017 ja det bliver noget bøvl med afgift tror jeg men afhentning vil ikke være noget problem. Det lyder bare smartere i mit hoved at nappe en med dansk afgift og så bare henter en donor bil fra tyskland

  • #14   7. jul 2017 I Tyskland koster de pæne e30'ere det samme uden afgift, det samme som i Danmark med.

  • Mathias  F
    Mathias F Tilmeldt:
    mar 2016

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 24
    #15   7. jul 2017 jeg er ikke ude efter en pæn en er ude efter en med fejl og mangler men gerne ikke for bollet og for meget rust, det skal være en projekt bil så er fløjtende lige glad med om det ikke er en eftertragtet e30. Er helt pjattet med e30 om det en sedan eller om det er en touring med eller uden læder kabine, søger bare den bedste måde at anskaffe mig sådan en bil på. Uden at jeg skal til at flytte på gaden.

  • #16   7. jul 2017 Touringerne koster nu ikke ret meget i Tyskland hvis du tænker på at hente en bare til reservedele, dernede er det touringerne der er klart billigst blandt e30 modellerne. Du kunne vel bare købe den danske som du ser på der og så en tilsvarende 318i aut. touring i tyskland - så har du jo stadigvæk muligheden med at vælge den du helst vil have og samtidig kunne bruge den anden til reservedele smiley jeg er i øvrigt selv i gang med at hugge en e30 touring op hvis du skulle komme til at mangle dele smiley

  • Mathias  F
    Mathias F Tilmeldt:
    mar 2016

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 24
    #17   7. jul 2017 okay men planen var også at lave den om til en manuel, men vil det bare være plug n play, hvis man købte en 318i drivlinje

  • #18   7. jul 2017 Ja du skal jo så selvfølgelig også bygge pedalerne om, men hvis det var mig og jeg gik efter en manuel, så ville jeg godt nok syntes, at den der med aut. til 12k var alt for langt væk fra det jeg gerne ville have, så ville jeg ikke købe den.

  • #19   7. jul 2017 Så alligevel hellere give det mere og købe noget ala det her:

    http://www.bilgalleri.dk/bmw-325-2_5-2_5i-6cylinder/id-2186493


  • #20   7. jul 2017 touring er helt klart den fedeste model og der er snart ikke flere gode tilbage. købte selv min i Tyskland og har ikke fortrudt. . Find en der har kørt i det sydlige Tyskland. held og god jagt ps har haft min I snart 15 år

  • Mathias  F
    Mathias F Tilmeldt:
    mar 2016

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 24
    #21   7. jul 2017 tusind tak, hvad gav du for din og hvad endte afgiften på?


  • #22   7. jul 2017 De 4 cylindrene E30'ere er MAX 20.000 værd hvis de er pæne. Når vi kommer op i de 6 benede bliver selv en rust gennemtæret skrallet møgspand penge værd, og hvis det er en 2 dørs stikker det helt af, det et åndssvagt. Jeg ville virkelig gerne købe en 2 dørs som gade projekt men jeg nægter at betale de priser hvis du skal have et nogenlunde uspoleret eksemplar.

  • #23   7. jul 2017 Nu er det jo en del år siden men tror det løb op i 60 -65 stykker. . ved det ikke helt fik den i morgen gave af min hustru

  • #24   7. jul 2017 Har set den flere gange ude omkring hvor man drejer ned mod Tulstrup fra Hillerød af Michael, den er sgu flot.

  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #25   7. jul 2017 plug and play hm ja kommer jo an på hvad man kalder plug and play der skal jo meget over før du er i mål drivline og lednings net osv
    men betyder vel ikke så meget nu det er et projekt du skal i gang med men uanset hvordan og hvorledes du gør det på stikker det af men hvis der ikke er dead line på så hva faen


Kommentér på:
bmw e30 skal, skal ikke?

Annonce