{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.067 visninger | Oprettet:

Salg af bil til 150.000 {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg er ved at sælge en bil til 150.000 kr.
Jeg har en køber som kun har mulighed for at komme i weekenderne, da han bor små 400 km fra mig. Han er udlændinge men arbejder i Danmark.

Det er første gang jeg skal sælge en bil til så mange penge, at det ikke er muligt at få kontanterne.

Hvis pengene er på min konto - er det så muligt at han senere kan annullere overførelsen, eller at der ikke er nok dækning på hans konto således at overførelsen ikke er gyldig, og pengene tilbageføres fra min konto?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Salg af bil til 150.000
  • #1   31. jul 2017 Få ham til at lave en straksoverføresel. Få min. efter er de på din konto og så har han ingen mulighed for at trække dem tilbage. Og husk så lige at få den omregistreret med det samme på skats hjemmeside.

• #2   1. aug 2017 Prøv lige at forhøre dig i banken, når vi taler SÅ mange penge.

"Better safe than sorry" smiley

• #3   1. aug 2017 Han skal bare have en banknoteret check med hvor du står som modtager.

• #4   1. aug 2017 Var lige inde at kikke. En straksoverførsel er sikker, da transaktionen ikke kan gennemføres uden der ER penge på kontoen.

• #5   1. aug 2017 banknoteret check mener jeg ikke banken bruger mere, en straks overførsel så er du sikker

• #6   1. aug 2017 Det er sgu smart at bo i udlandet (ihvertfald Tyskland) og arbejde i DK.
    Har tit selv tænkt på det. Du får den lidt højere løn i DK, og billigere priser på alt i tyskerland!

• #7   1. aug 2017 Hvor bor han og hvor bor du?

Kender også en enkelt som bor dernede, kører 190 km hver dag til og fra arbejde, det gad jeg ikke.
    Så kender jeg en der flyttede derned fordi pengene som pensionist var små, det er de så ikke mere, trods fine bil.

• #8   1. aug 2017 #1 - Hvordan vil du omregistrere online, når køber er udlænding. Han har vel ikke noget Nem Id.
    Er der i det hele taget mening i, at en udlænding køber en bil med dansk afgift ??
    Jeg hælder mest til at det er et scam.

• #9   1. aug 2017 Der er vel ingen, der siger, han ikke bor i Danmark smiley

Bare sørg for enten omregistrering med NemID eller behold pladerne.

Straksoverførsel kan ikke tilbageføres af ham selv eller hans bank. Det skal du godkende. Er de først på din konto, er der derfor ingen problemer.

Banknoterede checks findes ikke mere. Så det gælder især for alle jer, der sælger. Sådan en må I ALDRIG tage imod, for den kan ikke indløses længere.

• #10   1. aug 2017 Bare vær opmærksom på at det ikke er sikkert han kan overføre så mange penge på en gang.
    Det skal være sat rigtigt op i hans bank samt han vil højst sandsynligt modtage en sms kode der skal tastes i netbanken.

Bay, er det ikke alle typer check der er udgået?

• #11   1. aug 2017 Kim B
    Helt rigtigt. Jeg kan fx kun overføre kr. 50.000 ad gangen som straksoverførsel. Det betyder så bare, at jeg skal overføre ad flere omgange - det kan gøres i umiddelbar forlængelse af hinanden.

Men jo, alle danske checks har kun sin berettigelse i historiebøgerne i dag. En skam, for det var sgu da lidt charmerende at trække hæftet frem og skrive en check på en 5'er, når man købte en liter mælk smiley Haha.

• #12   1. aug 2017 Jeg kan sagtens overfører 150.000 men modtager en sms om jeg vil godkende overførslen.

Så hvis han gør det, og du kan se pengene på din konto, så ville jeg ikke være nervøs for det.

Men lyder lidt underigt synes jeg.

• #13   1. aug 2017 Hvorfor ikke bare kontanter?
    Hvis han har 150.000 så kan han da bare få dem ud i kontanter - no problem.

• #14   1. aug 2017 Det er ikke helt uden problemer med kontanter af hensyn til begges sikkerhed, større risiko for bedrageri osv. Straksoverførsel er langt bedre og mere sikkert.

• #15   1. aug 2017 UPDATE**

Jeg har i dag snakket med evt. køber og han har indvilliget i at komme i hverdagen. Jeg har sagt til ham at vi først omregistrere bilen når pengene er kommet ind på min konto - og jeg har fået bekræftelse fra min bankrådgiver.
    Han ville muligvis overføre pengene ad flere omgange, da halvdelen står på hans kones konto - som også kommer med. Han kommer fra en Ø på sjælland, og skal med to færger for at komme til nordjylland - arbejder og bor i DK men kommer fra Polen, hvor han vidst også bor.

Så jeg tror ikke der skulle være noget problem når pengene først er kommet ind på min konto.

Det er ikke en god ide at handle med så stort et beløb i kontakter grundet indvandringsloven jf. min rådgiver.

Tak for jeres svar. Det er aldrig sjovt at handle med de beløber, og specielt ikke når der kan forekomme svindel.

• #16   1. aug 2017 Hej
    Straksoverførsel + straks omregistrering på nettet
    Alt andet kan give tynd mave og dårlig nattesøvn
    MVH KP

• #17   1. aug 2017 Husk forsatan at han også har nemid med.. så du kan omreg når du har pengene - og det er ingen undskyldning at han er udlænding, hvis han siger at han derfor ik kan få nemid. Det kan man godt når man arb i dk. Har arb sammen med flere tyskere der havde nemid, så de kunne logge ind på skat- eboks mm... og de havde ik engang bopæl her i dk

• #18   1. aug 2017 Kan i ikke omregistrere den, så må du bare aflevere pladerne og afmelde den. Det kan gi dig så mange problemer!

• #19   1. aug 2017 Hvis det er en hverdag kan i også smutte i banken og få overført der, det har jeg gjort ved en båd handel, da køber var utryg ved nem.id..og det var endda mig der skulle ha pengene.. . smiley

• #21   2. aug 2017 Det lyder jo godt nok alt sammen, spændende at høre hvad det ender ud i?

• #22   3. aug 2017 UPDATE

Tak for alle jeres svar!

Salget gik forrygende. Fremgangsmåden var det som de fleste af jer skrev.

Vi tog i hans bank, fik lavet en straksoverførelse til min konto
    Fik bekræftelse af min bank at pengene var gået ind på min konto
    Underskrev slutseddel
    Omreg.

Spændende og positiv oplevelser - det er aldrig sjovt at handle så mange penge frem og tilbage.

• #23   3. aug 2017 det er rart og læse en historie der endte lykkeligt

man læser/høre mest kun når det går galt

Kommentér på:
Salg af bil til 150.000

Annonce