{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.379 visninger | Oprettet:

Søren N
Søren N
Emner: 35 Svar: 87

Flexleasing - restværdi {{forumTopicSubject}}

Flexleasing bliver kun mere og mere attraktiv, men restværdien er et af de springende punkter, for at få en god aftale i stand.

Mange flexfirmaer skriver på deres side, at det er vigtigt og det tager de højde for. Mit spørgsmål er, hvordan fastsættes en god og reel restværdi, for den svinger godt nok en hel del?. Det er jo svært at gennemskue især for den alm. dansker. Firmaerne må tage udgangspunkt i noget for at finde frem til restværdien.

Er der en måde man kan anskue det på? Har i nogle eksempler?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Flexleasing - restværdi
  • #1   21. aug 2017 Restværdien er jo bare en vurdering på hvad bilen er værd efter den pågældende leasingaftale udløber.

Ved ikke om de bruger nogle bestemte værktøjer til det, men mon ikke de bare tager en vurdering ud fra erfaring omkring de pågældende biltyper...

• Søren N
    Søren N Tilmeldt:
    apr 2015

#2   21. aug 2017 Ja, den er jeg med på.

Men igen der må være en eller anden form for udregning. Er det 20 % eller 30 % man beregner i værditab på fx 12 md.

• Søren N
    Søren N Tilmeldt:
    apr 2015

#4   21. aug 2017 Ja, der er altid mange ubekendte faktorer og det er ikke særlig gennemsigtig, men der må være mange som synes det er en god ide og som har gode erfaringer med det. Det er de historier jeg leder efter?.

Mht. afgiften, så rykker det vidst ikke ret meget, når det er flexleasing. Du "Mister" jo kun reel værdi af køretøjet uden afgift.

Det er netop restværdien jeg forespørger på. Hvordan kan man være "Sikker" på, at man ikke snyder sig selv alt for meget. Hvordan kan restværdien og afdrag bedst muligt sættes sammen?

• #5   21. aug 2017 Det meget let at genre ud.
    Fast månedlig betaling og rest betaling efter end periode vs fast månedlig afdrag og ingen restriktioner for kørsels periode.

Køb køb køb. Aldrig Leasing.

Man må håbe LA stå fast (man tvivler jo efterhånden på deres ord) og få lavet afgiften om så den k første omgang er ens for alle biler. De kan køre Enhedslisten modellen og hæve den fra 105 til 150%for alle biler eller gøre det logiske nemlig at sænke den fra 150 til 105% for alle biler...

Kommentér på:
Flexleasing - restværdi

Annonce