{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.993 visninger | Oprettet:

Søren C
Søren C
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

For lavt opgivet km/l (grøn ejerafgift) {{forumTopicSubject}}

Hey derude,

Jeg har for nyligt importeret en Mercedes SLK 200 fra Tyskland, og står nu med et mindre problem. Der var umiddelbart ikke nogle problemer med indregistreringen, udover til toldsyn hvor han sagde der manglede et dokument med fabriksoplysninger om bilen, men det ville ikke være noget problem.

Nu kan jeg så se i min registreringsattest at den står opgivet til 9,6 km/l hvilket betyder en grøn ejerafgift på 3.540,- kr halvårligt.

Efterfølgende har jeg fået tilsendt EF-typegodkendelsen fra Mercedes-Benz Danmark, der viser at den bør være opgivet til 11,4 km/l ved blandet kørsel. Hvilket vil give en grøn ejerafgift på 2.640,- kr halvårligt.

Det er alligevel en forskel på 1800,- kr om året som jeg undrede mig over om jeg kan få ændret? Har prøvet at læse lidt rundt, men uden held.

Kan jeg få den omsynet med de nyfundne oplysninger og få ændret den grønne ejerafgift, er der andre muligheder for at ændre det eller er løbet kørt?

Tak for hjælpen smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  For lavt opgivet km/l (grøn ejerafgift)
  • #1   20. dec 2017 kik lige her smiley

• #3   20. dec 2017 har selv to biler der er opgivet til mindre end de går reelt og ifølge fabrikanten... har bare ikke fået gjort noget ved det smiley

• Søren C
    Søren C Tilmeldt:
    dec 2017

#4   20. dec 2017 Hold da op.. så den eneste måde at gøre noget ved det er at køre en sag mod skat?

• #5   20. dec 2017 Vægtafgift eller grøn ejerafgift

Du betaler vægtafgift, hvis din personbil er registreret før 1. juli 1997 eller din varebil er registreret før 18. marts 2009. For køretøjer registreret senere, betaler du grøn ejerafgift.

Grøn ejerafgift betyder, at du betaler afgift efter bilens brændstofforbrug (km/l).

Grøn ejerafgift/afgift efter brændstofforbrug (Den juridiske vejledning)

Hvis du mener, km/l er registreret forkert

Hvis dit køretøj er registreret første gang 5. juni 2012 eller 10 år tilbage, kan SKAT undersøge, om km/l er opdateret korrekt. Vil du have km/l undersøgt, skal du skrive til os.

Log På med NemID

Vælg Kontakt og så Skriv til SKAT.

Vælg Bil og motor, så Betaling (skat og vægtafgift) og derefter Betaling af ejer- og vægtafgift.

Skriv hvilket køretøj, det handler om.

Vedhæft eventuel dokumentation for dit oplyste km/l forbrug.

Tryk Send.

Er dit køretøj registreret den 6. juni 2012 eller senere, kan ændring af km/l kun ske ved, at du får synet dit køretøj ved en synsvirksomhed. Synsvirksomheden vil ud fra din dokumentation vurdere, om de kan rette km/l. Hvis synsstedet er enig i at rette km/l, sker det direkte i SKATs Motorregister. Herefter sker der en automatisk regulering af din periodiske afgift.

• #6   20. dec 2017 Sikkert fordi du ikke havde coc dok på bilen og brændstofforbrug står ikke på en tysk reg attest. , så udregner man brændstofforbrug på baggrund af egenvægten (skat har selv beregneren når den oprettes i DMR).
    Få en forhandlererklæring (bilens stelnummer skal stå på den) hvor forhandleren skriver under på at bilen køre 11,4km/l så kan synshallen rette det ved at lave et registringssyn på den.

• Søren C
    Søren C Tilmeldt:
    dec 2017

#7   20. dec 2017 Rasmus O:
    Er den tekst fra SKAT's hjemmeside? Kan du evt. sende link?

267o-ag3rsk0v .:
    Synsmanden spurgte godt om jeg havde det der coc dok. Så du har nok ret i at det er derfor. Håber du har ret i at de kan ændre det ved den måde, og man ikke behøver gå igennem en klage/sag mod skat.

• #9   20. dec 2017 ja det var fra skat's hjemmeside kan lige finde linket

• #11   1. jan 2018 Når du har dokumentation på km/l så er det bare til syn igen så kan de rette det. Når man ikke har dok. ved 1 syn er det skats system der beregner km/l det burde synsmanden have gjort opmærksom på så du have mulighed for at fremskaffe dok. inden du fik den på Danske plader.
    Men mange synshaller gider ikke bøvlet med dok. da de skal scanne det ind og sende til fstyr det er tidskrævende & besværlig. Samtidig når det er skatssystem der har regnet det ud så kan synsmanden ikke straffes for at have forkert papirer

• Søren C
    Søren C Tilmeldt:
    dec 2017

#12   5. jan 2018 Jeg takker mange gange for jeres hjælp.

Jeg tog igår ud til synshallen hvor jeg fik den toldsynet, og fik den omsynet med korrekt brændstofforbrug ganske gratis - så det kunne ikke blive meget bedre.

Igen tak, og god weekend smiley

• #13   5. jan 2018 God aften Søren
    Skulle du ikke have den korrekte dokumentation med?:)

Med venlig hilsen

• Søren C
    Søren C Tilmeldt:
    dec 2017

#15   7. jan 2018 Jo, du skal medbringe korrekt dokumentation til omsyn, men jeg kunne heldigvis bare skrive til Mercedes Benz Danmark og anmode om fabriksoplysninger med mit stelnummer, og så fik jeg tilsendt sådan et fint dokument:

profilbillede
  • #16   7. jan 2018 Fornemt:-)

Kommentér på:
For lavt opgivet km/l (grøn ejerafgift)

Annonce