{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  dinitrol rustbeskyttelse i olie..
  • #1   24. mar 2018 har du prøvet at google det smiley https://www.harald-nyborg.dk/brands/153/dinitrol

  • #2   24. mar 2018 Ja det har jeg godt set men der er forskellig typer synes jeg. Der står på dem, det er til forebyggelse af rust. Men den ene er sikkert bedre end den anden? Der er sikkert en eller nogen der ved hvilken en der er god?

  • #3   24. mar 2018 Har fundet ud af det..
    DINITROL® ML Tynd oliebaseret rustbeskyttelse – God når der skal helbredes mod rust og er ideel på overflader som har begyndende overfladerust. Trænger ind i rusten og trækker fugten ud. Har meget gode krybeevner og trækker godt inde i sprækker og fuger. Har rustløsende egenskaber. Hulrum, udvendige overflader I lukket hulrum behøves ingen efterbehandling. På udvendige flader kan den beskyttes med Dinitrol Metallic eller Car, som kan påføres direkte efter behandling.

    Det vil sige man skal give det her først
    https://www.harald-nyborg.dk/p6189/ml-miniservice-500ml-spray
    Og den her lige efter: https://www.harald-nyborg.dk/p6190/car-miniservice-500-ml-spray


  • #5   24. mar 2018 #4 den har jeg før prøvet. Der står på dåsen op til 8 års beskyttelse og kan males direkte på rust.. men men jeg havde slebet det helt ned til ren metal og givet det der et par lav.. 1 år efter var det rustet igen. Det var så mine viskerarme både foran og bagved og alle 3 arme er rustet igen. Så i undervognen vil den slet ikke holde, når der kommer mest salt på

  • #6   24. mar 2018 Hvis det var en HEELT ny bil så ville jeg give hele undervognen 2 komponent epoxy. Så var den aldrig rustet mere smiley

  • #7   24. mar 2018 Når der først er rust, så skal det skæres væk og svejses nyt i. At smide kemikalier på gør intet da rusten stadig vil sprede sig. dog lidt langsommere.

  • #8   24. mar 2018 Så meget arbejde behøver den ikke synes jeg. Sløret dele biler skiftet, og hvis resten ikke kan redes mere til sidst så skal bilen bare ud smiley

  • #10   24. mar 2018 Så er det deres spraydåse der er noget lort. Gider ikke pensle hele undervognen ?? hehe

  • #12   24. mar 2018 Er uddannet bygningsmaler. Har præcis malet med samme bøtte som i videoen du viser. Men ja som sagt jeg har kun malet med det, og om de udendørs metal jeg har malet stadig holder ved jeg ikke smiley jeg har ikke taget der nede og tjekke for det hehe

  • #14   24. mar 2018 Haha afdækning er noget lort så giver ham ret.. Men hvorfor spørg ingen hvordan hans hoveddør blev malet hvidt mens døren stod åbent? smiley det var mere udvendig at døren sku være vidt, hvis du forstår hvad jeg mener? Den springer jo mens døren stod åbent hehe

  • #15   24. mar 2018 ....

    profilbillede
  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #17   24. mar 2018 7
    ahr det skal bare sandblæses væk og males såfremt der ikke er gennem tærringer


  • #18   24. mar 2018 ML holder ikke hvis du vil bruge det på undervognen. Det er et tyndt produkt så efter ganske få dage i det danske klima, vil det være skyllet af. Dinitrol selv anbefaler et slidlagsprodukt som toplag, eksempelvis Dinitrol Metallic.
    Under alle omstændigheder er ML intet vidunderprodukt. Det stopper på ingen måde rust, det forsinker kun udviklingen af det meget begrænset. Desuden kommer du til at bande ML langt væk, den dag du er nødt til at bide i det sure æble og få lavet rusten rigtigt. For det er noget rigtig lort at fjerne helt igen, så en grunder hæfter ordentligt efter rustreparationen.

    ... Og med 2 spraydåser har du måske til alle 4 hjulkasser maks. Ikke mere end det smiley


  • #19   24. mar 2018 Ja men der står jo at man skal give dinitorl car lige efter ml for at beskytte ml? Så mon ikke det går. Skal kun give det på undervognen, de steder jeg kan det. Gider ikke til at pille afskærmningen af, eller hvad det nu hedder smiley

  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #21   24. mar 2018 20
    i det hele taget spild af penge hvis den allerede er rusten det bedste man kan gøre ved en sådan bil er at skylle den ren en gang om m


  • #23   24. mar 2018 Hvis du insisterer i at sprøjte den ind i ML, så skal du i hvert fald lige lade det få lov at løbe på plads og tørre ud, inden du oversprøjter det med et lag af noget andet. Men uden at pille afdækning af, sørge for at dække det hele og i øvrigt bruge tilstrækkeligt med produkt, så kan du lige så godt spare din tid og dine penge.

    Det er ok som en lappeløsning til en brug-og-smid-væk bil. Men rustbeskyttelse er udelukkende et middelmådigt produkt til supplering af en ufuldstændig beskyttelse af undervognen fra fabrikkens side. Den eneste gode løsning der er på det problem, er at starte forfra og beskytte pladedelene ordentligt med en effektiv grunder.


  • #24   24. mar 2018 Der er kun rust på forbro og lidt på bærearme som umiddelbart jeg kunne se. Resten er sort. Da jeg har givet bilen samme tur for 2 år siden, men der fik den også en ordenlig tur.

    - Deres produkt beskrivelse siger at man skal give dinitrol car eller dinitrol metallic LIGE efter man har givet ML?


  • #26   24. mar 2018 Afmontér, afrens/sandblæs og lakér igen - det vil være den eneste langtidsholdbare løsning.

    Jeg ved godt det er det de skriver, men jeg må indrømme - og det står for egen regning - at jeg opfatter det som 'undlad at køre i bilen inden slidlag påføres'. Hvis du blander ML der er oliebaseret, med et tyktflydende slidlagsprodukt der måske oven i købet er voksbaseret, så får du ingen gavn af ML's penetrerende egenskaber.


  • #27   24. mar 2018 #26 jamen så er det bare mærkeligt at dinitrol anbefaler det på den måde så? Når man læser deres beskrivelse? smiley

    - nu er det heller ikke jeg vil beholde bilen i hele dens levetid.. Hvis den ikke kan synes mere næste gang den skal til syn og hvis det koster at får det ordnet så beholder jeg den ikke mere


  • #28   24. mar 2018 Det er det helt bestemt. Men jeg tror det kommer sig af at de ikke forventer den gennemsnitlige forbruger vil tage sig tid til at lade produktet sætte sig ordentligt, uden at køre rundt i bilen inden et slidlag påføres. Indleverer man sin bil på et Dinitrol Center til en dobbelt behandling, så tager det også 2 dage før man får bilen retur igen.

    Nej men så er det sikkert helt fint som lidt 'livsforlængende' medicin. Bare ikke forvent den helt store mirakelkur af et par sprayflasker. Men god arbejdslyst i hvert fald smiley


  • #29   25. mar 2018 Der sprøjtes altid et tyndt produkt på først, da det er det som trænger ind alle steder og er forebyggende mod rust. Det andet er slidlag for at beskytte.

  • #30   25. mar 2018 Er rusten først kommet så kan du sku smide alt muligt på. det nytter ikke en fis . Rusten arbejder videre under.

    Du sminker bare liget. Ikke en skid andet.


  • #31   25. mar 2018 Bilen kan vel sælges som "undervognsbehandlet", hvis der lige blivet sprøjtet lidt på de tydelige steder smiley

Kommentér på:
dinitrol rustbeskyttelse i olie..

Annonce