{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.707 visninger | Oprettet:

Er 150HK mere økonomisk end 115HK? (Seat Ibiza) {{forumTopicSubject}}

Vi skal have en ny Ibiza. Vi har egentlig besluttet os for en 1.0 115HK, men forleden læste jeg at 1.5 150HK udgaven "kan" være mere økonomisk.
Noget med at turboen slår til senere, da der er mere kraft i 150HK, og at den har 4 cyl. mod 3 i 115HK motoren. De 2 af cylinderne slår fra, ved "pæn" kørsel.

Vores daglige kørsel består af 70 km. på motorvej (110km/t), 30 km. landevej (70/80 km/t), og 10 km. bykørsel.

Men hvilke parametre skal jeg kigge efter, for at finde ud af hvilken motor der er mest økonomisk ved normal kørsel?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er 150HK mere økonomisk end 115HK? (Seat Ibiza)
  • T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

Følgere: 194 Emner: 6 Svar: 605
    #1   27. mar 2018 Kommer an på om du vælger at bruge de ekstra heste i form af hurtigere accelerationer og sådan. For så er der intet sparet smiley

• #2   27. mar 2018 Det er jeg selvfølgelig klar over.

• #3   27. mar 2018 Jeg havde til hver en tid valgt den med 150hk

• T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

#4   27. mar 2018 Men ellers vil jeg nok mene, at den store motor er mest økonomisk. Min kammerat har en polo gt 1,4 med 150 heste. Den ligger han cirka på 20-22 på literen i

• #6   27. mar 2018 T.S det lyder rimelig vildt! Jeg kunne få den Polo GT til at ligge ved 17 km/l, men ellers var det nok nede på de 10-12 stykker. Den nye EVO 1,5 motor er dog bedre. smiley Kunne godt forstille mig den kører længere på litteren end en 1,2'er.

• T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

#7   27. mar 2018 Det er også primært landevej uden bykørsel. Og hans bliver heller ikke presset på nogen måder smiley

• #8   27. mar 2018 Men ellers er det billigt for den nye Seat med 1,5 motoren og 150 Hk. Der er da mere bil for pengene end en 115 Hk 3 proppet bil. smiley

• #9   27. mar 2018 Den lille motor er mest økonomisk hvis du kører morfar og ikke kører mere end 110 på motorvejen.
    Vi har en “loaner” i firmaet en Octavia 3 proppet som ofte kører turen DK - Polen.
    Den er ret så voldsom uøkonomisk så snart det hedder 130-150 kmt.

Men prøv endeligt begge og bedøm selv, 150 hk virker som en sand raket i forhold til lillebror.

• #11   27. mar 2018 prøv at kigge hvad folk køre på literen på spritmonitor.de

• #12   27. mar 2018 ifølge spritmonitor går 115hk ca 15kml og 150hk 15.5kml

• #13   27. mar 2018 Hvis du primært skal køre motorvej, må du dælme ikke vælge den lille motor. Det bliver så trættende i længden.

• #14   27. mar 2018 Min fås med 120 heste og 6 gear og den er noget mere økonomisk på motorvej fremfor min 100 hestes 5 gears smiley
    Det kommer også an på gearingen nemlig også selvom den store er opgivet til at gå kortere på literen

• #15   27. mar 2018 Det bliver den store så.
    Skal måske lige nævnes vi kører i en Picanto 1.0 69hk, med samme kørselsmønster i dag.
    Den har kørt 182.000 km indtil videre, med et snit på 18km/l.

• #16   28. mar 2018 Har ikke prøvekørt den endnu.
    Men mener ikke prisforskellen er ret meget mere end 15,000kr for at gå fra 115hk til 150hk. Og så ved jeg GODT hvad jeg ville vælge smiley .
    Tror du dog de 4 cylindre er "koblet til " konstant ved motorvejskørsel.
    Men de 30 km landevej der tror jeg motoren kan nøjes med 2 cylindre.
    Så det du ikke spare på motorvejen spare du på landevejen. Sammenlignet med den lille 1,0 ... Og så får du en sjovere bil smiley .

• #17   28. mar 2018 Ville vælge end 4benet over en 3benet. Men det er VAG der kommer med ACT så jeg ville være betænkelig og skulle ikke være prøveklud for deres "nye" motor. Så havde måske snupper en 1.6tdi

• #18   28. mar 2018 #17

SÅ tør jeg faktisk godt sige det er gennemtestet .
    Jeg ved ikke hvornår man kunne købe en bil fra vag med det helt præcist.
    Men 2015+- . ( byd ind dem der ved mere om det) .
    Og selvom jeg ikke har prøvet en bil selv med det endnu. Så lader det til og virke.
    Ingen, ikke 1 har haft problemer på bilgalleriets forum. eller i min vennekreds.
    Jeg var selv skeptisk overfor det, og er det nok selv. Fordi en (2) cylinder der køre op og ned men ikke modtager brændstof???. Hvordan virker det?. Det må da give slitage?.

• #19   28. mar 2018 Er ikke nervøs for at systemet virker. Cadillac har kørt med det før hvor deres V8 kunne køre 8-6-4 afhængig af belastning. Men det er mere det. Kar kørt den gamle 1.4 150hl TSi og den køre super fedt.. Men stadig nå det er VAG har de bare haft så mange dyre fejl fra fra midt 00'erne at jeg er MEGET skeptisk med deres kvalitet. smiley skide surt for de laver nogle af de flotteste biler i de forskellige kasser

• #20   29. mar 2018 at vag laver nogle af de flotteste biler i deres klasser synes jeg bestemt kan diskuteres. synes mange er meget kedelige ift meget andet på markedet. mange har fået kodet det ser acr fra fordi det giver bøvl og ikke altid virker. og dem keg kender ligger på 16-18kml blandet kørsel .

• #21   29. mar 2018 #20
    Syntes kun det er Mazda. BMW og Jaguar der laver biler der er pæne inde og ude, hvor kvaliteten føles og ser ud til at være go.
    Ville ønske jeg kunne sige Mercedes men den der dual skærm de er kommet med få den til at se billig og tarvelig ud og udførsel i at havde så stor en skræm er det der virkelig få den til at føles tarvelig...

Men det da fint man kan frakoble systemet via obd. Det både godt men samtidig endnu en fejl VAG har.
    Min ven skulle lige teste end Audi for en kunde. Og hav spurgte om ikke hun ville havde kurve lys. Alarm. Og en masse andet knald i den. Hun sag "jo men Audi siger det koster 27000 at få kurve lydbog 6000 at få alarm." min ven klikkede så lidt med musen og vupti havde audiens pludselig alt muligt udstyr der bare skulle åbnes. Hun var lykkelig. Men satser strengt at kræve 27000 for at brug 15min. Med en computer.

• #22   29. mar 2018 der er vi lidt anderledes (sælger Renault, dacia og volvo til dagligt) bilerne har udstyret standard. man skal ikke ind og lave alt mulig om og det er sjældent noget er kodet. personligt synes jeg vag bilerne kvalitetsmæssigt er blevet ringere. se bare den nye t-roc. hård plast overalt. startpris 248.000kr . til sammenligning kan næsten alle andre mærker levere en tilsvarende bil med mere std udstyr og blød pæast som starter langt under 200.000. vi ser flere og flere kunder der har kørt vag i mange år men skifter til f.eks. Renault. som synes kvaliteten efterhånden er meget tæt på. men prisen er en helt anden hvis man matcher udstyret smiley

• #23   29. mar 2018 T-roc er virkelig slem, den burde have haft et Skoda logo på ligesom VW Fox bla

• #24   29. mar 2018 Har ikke. Æret oppe hos VAG forhandlere læ GE så har ikke set Troc personligt. Men G7 og den gamle polo var ret lækre at side i og instrumentbordet var super lækkert et se på. Renault virker lidt plastik og billig med den skrå. De har valgt. Men man kan havde sit ben i handskerummet op Megan og talisman så de cool nok. Plus massage i sæderne. Desværre er deres motorudvalg virkelig sørgeligt. 0.9 og 1.2tce køre som røv og nøgle... Dacia køre faktisk som en bil især. Køre Duster godt med den gamle 1.6 16v motor. Desværre kan man intet udstyr få nå man vil havde den motor.
    Volvo er også kanon lækre og en go konkurrent til BMW

• #25   29. mar 2018 jeg har ( som du kan se på profil) selv en talisman og er glad for den. synes tce motorene ligger i midten ift. kørbarhed hvis man sammenligner med konkurrenterne. tce 90 kom jo i 12 som en af de første 3 cyl turbo. så det er klart der er sket lidt siden .
    der kommer 2 nye tce inden længe. den første er kommet til scenicen. og dernæst en ny 3 cyl. den 4 cyl er udviklet sammen med daimler og nissan . jeg kan langt bedre lide f.eks. talisman end passaten. og specielt hvis man skal matche en passat ned noget der ligner det samme udstyr er der 100k i forskel .
    golf 7 føles fint nok. men røvkedelig smiley

Kommentér på:
Er 150HK mere økonomisk end 115HK? (Seat Ibiza)

Annonce