{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.804 visninger | Oprettet:

Bjørn H
Bjørn H
Tilmeldt:
13. apr 2018
Følger: 11 Emner: 1 Svar: 3

Ny bil! Skoda Rapid ICE? {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg er ny bruger herinde og er ret meget i vildrede. Vi skal have byttet vores Skoda Roomster fra 2007 ud med en ny. Vi havde oprindeligt kigget på en Fabia Combi 1.0, 95 hk, men da vi så den, skuffede bagsædet fælt.

Vi fik vist en Rapid Hatchback ICE model, og den virkede ret lækker og bagsædet så ud til at kunne rumme vores 3 unger på 11, 7 og 2, med barnesæde og selepude.

Vi fik et tilbud på rundt 190000,- med Roomsteren i bytte. Men jeg kan stort set ikke finde nogen anmeldelser af 2017 Rapid modellen og er lidt bange for at købe noget hø!

Er der nogen med Rapid erfaring der kan give et indspark? Også om hvilke andre muligheder der er for en bil i samme bagsæde størrelse og prisklasse?

Og til syvende og sidst, hvad er realistisk jeg kan forhandle prisen ned med? Jeg ville gerne have undervognsbehandling og vinterdæk med i samme ombæring.

http://ww2.skoda.dk/ice

Mvh. Bjørn.:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny bil! Skoda Rapid ICE?
  • #1   13. apr 2018 man kan godt kalde rapid for en Sedan udgave af Fabia. Den er udviklet til den østlige del af Europa, men det er bund og grund en Fabia.

  • Bjørn H
    Bjørn H Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 11 Emner: 1 Svar: 3
    #2   13. apr 2018 Ok. Jeg syns bare det er komplet umuligt at finde en ordentlig anmeldelse af den. smiley

    Den sammenlignes med en Death Toledo. Kan en jeg bruge en anmeldelse af den til noget?


  • #3   13. apr 2018 Den er 99% identisk med en Seat Toledo. smiley

  • #4   13. apr 2018 Hvad er det for en model af Rapid'en I har kig på?
    Umiddelbart synes jeg at bytteprisen på 190000 lyder høj, når man tager prislisten på Skoda Rapid i betragtning.


  • Bjørn H
    Bjørn H Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 11 Emner: 1 Svar: 3
    #5   13. apr 2018 Det er en kampagne udgave i forbindelse med VM i ishockey. Den bygger på en ambition med en del opgradering. De ville kun give knap 9000,- i "indbutningsrabat" for Roomsteren.:)

  • #6   13. apr 2018 Sælg din bil privat eller prøv en auktion. 9000 kr er alt for lidt!!! smiley

  • #7   13. apr 2018 ja, 9000 er jo et latterligt bud. undskyld mig.

  • #8   13. apr 2018 ifht dit budget og tre børn, havde jeg gået efter en lettere brugt Ford Focus stc.

  • #9   13. apr 2018 Kom med lidt info på roomsteren, for det virker meget lavt...

  • Bjørn H
    Bjørn H Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 11 Emner: 1 Svar: 3
    #10   16. apr 2018 Tak for feedbacken indtil videre..:)

    Jeg har besluttet mig for at prøve at sælge den i stedet for. Kan det bedt betale sig at prøve en online auktion eller tage forbi en brugtbils forhandler?


  • #11   16. apr 2018 En rapid er ret lille og må indrømme jeg ikke var gået mindre end en Octavia hvis der var 3 børn...
    Du kan sælge på online auktioner men det giver sjældent særligt godt. Min ven prøvede med sin Celia han havde sat en grænse på 35.000kr (modellen stod generelt til 45-55.000kr.) som auktions siden konstant prøvede at få fjernet selvom budget ikke blev højere end 15.000kr.

    Du kan også køre forbi bilforhandlere men de giver der måske ? af bilens værdi.

    Så privat salg er det eneste rigtige eller kør ud til andre forhandlere og få til bud på en ny bil. Kan godt være du evt kun få 8000kr på papiret men så gå du måske 25.000 i afslag på prisen = 33.000


Kommentér på:
Ny bil! Skoda Rapid ICE?

Annonce