{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.169 visninger | Oprettet:

110 km dagligt; benzin eller diesel? {{forumTopicSubject}}

En bil til at køre 110 km dagligt - afhængigt af myldretid vil det enten være 100 % på motorvej eller 50% motorvej/landevej. Budget: max 80.000 kr.

Bør jeg vælge benzin- eller dieselbil? Og nogle anbefaler til specifik bil?

Den skal hverken fragte børn eller børn eller større ting, så overvejer en minibil (ikke mikro pga. manglende komfort og køreafstanden). Jeg overvejer fx Peugeot 208 eller Opel Corsa. Noget input?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  110 km dagligt; benzin eller diesel?
  • #1   16. maj 2018 Polo 1.6TDi
    Dens kabine er meget flottere og lækre end 208.
    208 1.6HDi
    Go motor, bare skift olie hver 10.000km

    Gå efter en mindre dieselbiler med Ca 100-120hk så der gode chance for at den ikke slæber sig selv ihjel og stadig er økonomisk.

    Evt overvej en Punto da den er det samme som Corsa bare pænere og billigere


  • #2   16. maj 2018 Til det behov ville jeg købe en stor, sikker og behagelig bil i størrelsen "Mondeo". Eks. BMW, Volvo eller Audi.

    Redigeret - havde ikke lige set dit budget. Så må det nok blive en mindre model smiley


  • #3   16. maj 2018 Retfærdiggør afstanden og vejen, som delvist vil være landevej (nogle gange 50% af strækningen) en dieselbil?

  • #4   16. maj 2018 Det helt fint til en diesel.
    Du få mere trækkraft. Hvilket gør bilen sjovere i hverdagen og den har lettere ved at holde sit forbrug nede. Kom fra en bil med 115hk og 130-140nm(benzin) til 100hk og 240nm i hverdagen er den nye meget mere behagelig og køre lidt længere på literen. Men har en meget bedre motorvejs økonomi


  • #5   16. maj 2018 Hvad nu, hvis der er meget køkørsel på motorvejen? Eller alternativt, landevejskørsel?

  • #6   16. maj 2018 fiesta 1,0 ecoboost 125hk/140hk . Kører pisse godt og har vundet "engine of the year" 6 år i træk... Kører røven af alle andre i klassen. Lov mig at prøve den... Samtidigt slipper du for dyre rep regninger for diesel biler....

  • #7   16. maj 2018 man siger som regel skal man kører over 30000 om året før diesel kan svare sig og diesel biler er bare bedre og mere økonomiske på landevej og motorvej kontra benzin bil smiley men siger man 110 gange med 205 arbejds dage så er vi på knap 23000 altså godt deroppe af til de 30 ..

  • #8   16. maj 2018 Næææ så får man regninger på bremser konstant, eller hjulleje som er skævt osv.. da ikke synderlig billig at holde kørende.

  • #9   16. maj 2018 køre selv ca 120 km dagligt. Jeg valgt at købe en ældre bil, en Audi a3 8l 1.9 tdi 130hk. det køb fortryder jeg aldrig ca 20 km/l dejlig komfort og rigeligt med kraft overskud efter chip ca 175hk. og så har den jo lidt lækre ting som gode skålsæder, xenon mm. til kun ca 40.000 kr. har endnu ikke svigtet mig smiley

  • #10   16. maj 2018 Det svært at gøre det op i kilometer.
    Du kan sagtens køre 35000km.årligt med en masse korte ture. Men man kan også sagtens nøjes med 5.000 km årligt hvor man køre halvdelen med campingvogn syd på.
    Man skal kigge på sit kørsels mønster


  • #11   16. maj 2018 Yaris

  • #12   17. maj 2018 En bil til at køre 110 km dagligt på motorvej eller motorvej/landevej, er oplagt Diesel.

    Det er her Diesel brillerer over benzin, jeg vil dog vælge en mellemstørrelse motor dvs. 1.5 - 1.9 (turbo er en selvfølge i 2018), når motoren har overskud så er økonomien på motorvej bedre end hvis det er en 1.4 som skal piskes.

    Hvad du skal vælge konkret for dit budget afgøre du selv, ud fra hvad du finder og kan lide.


Kommentér på:
110 km dagligt; benzin eller diesel?

Annonce