{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
931 visninger | Oprettet:

En lille undren.. Snegle på motorvejen {{forumTopicSubject}}

Goddaw i stuen.

Nu ligger jeg og kører meget mellem Sjælland og Jylland i lastbil, og her på det seneste har det undret mig lidt, hvad der går af folk.

Jeg sidder og bobler af raseri på andres vegne, når jeg oplever følgene situation;

Hvis jeg f.eks. kører tre-firehundrede meter bag en anden lastbil, og vi ligger med små 85 km/t, så er det ligeså sikkert så amen i kirken, af der før eller siden på turen, kommer sådan en "bedøvet" bilist forbi. De starter med at ligge helt oppe i røven af en, et stykke tid. Når så de ser snittet, så lægger de sig ud og overhaler. - Ikke noget med at blinke ud, eller noget. Nej, de trækker bare ud, laaaangsomt. Gerne så de bruger hundrede meter på at skifte vognbane.

Så oplever jeg opfte, at de så ligger noget tid og snøvler, inden de lissom klikker to gange på fartpiloten (skulle man tro) og så går det ellers stiiiiiiiille og roligt udenom, med fem-ti kilometer i timen mere end jeg kører, imens at bagfrakommende med de tilladte 110-130 km/t så ender oppe i røven af fjolset, og trækker en pæn hale bagud.

Når så klaphatten har ligget i overhaling i en kilometers penge, så trækker han ind foran mig, og sætter farten ned, igen uden at blinke, og lukker så lige de bagfrakommende forbi. Og det foregår også laaaaangsomt. Istedet for bare at få skiftet vognbane. Når så det er gjort, så trækker han ud igen, gerne hundrede meter før en evt. forhindring der skal overhales, og laver samme nummer. Og man kan bare tydeligt se fra min plads, at de hverken ser sig for i spejlene eller noget. Hovedet er bare rettet lige ud i luften hele tiden.

Jeg ser det dagligt, og undrer mig over at det ikke er gået galt endnu. Bagfrakommende er helt oppe og stå på bremsen, fordi der pludselig ligger sådan et fjols i sin nye Opel "gammelmandsbil" og standser trafikken totalt i ydre spor. Ja, jeg bliver harm. Og hold kæft hvor kunne man få lyst til at flå sådan en hat ud af bilen, og klippe kørekortet i tusinde stykker. Der er ikke noget at sige til, at der ofte er opbremsnger og pludselige stop derude. Jeg selv ville satme blive tosset, når man nu ved at sådan en bil godt kan rende de tilladte 110-130. Hvorfor så køre protestkørsel?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En lille undren.. Snegle på motorvejen
  • #2   9. feb 2011 Det er der man i lastbilen bar skal holde på smiley Så kan han sq lære det.. smiley

  • #3   9. feb 2011 Så kan jeg jo så spørge dig som chauffør om dette.
    Hvorfor fanden skal i ligge og overhale på motorvejen, når i "teoretisk" ikke kan køre hurtigere end lastbilen foran? Ja jeg ved godt at du kan måske køre 5km hurtigere end lastbilen foran, men så skal du også bruge 1-2km for at overhale. Inden du brokker dig over hvad bilister i biler gør, så fej lige for egen dør, for lastbilchaufførere er absolut ikke en skid bedre end bessefar bilisterne...


  • #4   9. feb 2011 Kim M

    Prøv at læse emnet.

    Jeg kan da ikke tale for andre chauffører, jeg selv overhaler kun, hvis en anden lastbil ligger med 80 og der ikke er andre bagude.

    Nu går snakken på alm. personbilister, som godt KAN køre stærkere. Hvorfor så ligge og provokere en hel myldretidstrafik med sådan en demonstrativ kørsel, helt bevidst?


  • #5   10. feb 2011 Kim M

    5 km/t så er den overhaling hurtigt overstået..

    Og så er det de færreste chauffutter der trækker ud lige foran snotten på andre billister, og gør de det, er det 98 % af tilfældene østaber..


  • #6   10. feb 2011 Nu har jeg tit oplevet både danske men som du også selv siger, mange østeuropærere netop trække ud fordi de lige ser et hul i bilkøen bag dem hvor de mener de så har retten til bare at trække ud fordi de absolut ikke kan vente med at komme forbi lastbilen foran dem. Og flere af dem gør det endda i "overhaling forbud for lastbiler zonerne"

    Men jo, jeg kan godt se at de der bessefar bilister de er til stor gene, jeg er skam også selv træt af dem. De skal bare holde sig i lastbilbanen hele vejen. smiley


  • #7   10. feb 2011 Man kan skrive en meget tyk bog om danskernes motorvejskørsel.

  • #8   10. feb 2011 jeg elsker ar køre bessefar kørsel... der er intet bedre end at ligge med 85-90 km/t og bare cruise afsted... holder det godt nok bare på landevejene ;P...

    tror ærligt talt det er nogle af de folk der bare ikke kan li at køre på motorveje... der er jo nogle folk der bliver direkte bange når de rammer tallene med 3 cifre på speedometeret


  • #9   10. feb 2011 Og den bog skal hedde Life of Jens...:-D...

    er sgu stadig på jagt efter en bil jeg kan udfordre dig med...:-P


  • #10   10. feb 2011 faktisk syntes jeg at de danske lastbils chauførrer er gode til at lade vær med at overhale når der ikke er tid og plads, dog oplever jeg med mellemrum hollandske og tyske chauffører som ikke opfører sig lige pænt..

    Thumbs up herfra..


  • #11   10. feb 2011 Det er jo bare typisk. De idioter der gør det er ofte billister uden erfaring eller rigtig gamle mennesker som ikke burde findes på motorvejen.

    ét er at man i dag ikke får andet en lige en tur ned af rampen, op på 130 og så af igen, kørelæreren skal jo til middagspause.
    èt andet er at de ældre i dag får ALT for store beføjelser i trafikken.
    Mange piver over at de unge kører som en brækket arm, hvilke nogle dog også gør, men de glemmer at tænke på at mange af os sgu må undvige pensionister der tøffer afsted i deres store dyre mercedes eller lille grimme fiat punto med 40 på landevej (og helst i sving så man ikke kan se dem før man er LIGE bag dem og man selv kører de tilladte 80) eller på motorvejen hvor de stadig mener det er forsvarligt at overhale med 110 når hastigheden hedder 130.

    Blinklys før man svinger ud er faktisk ikke en gammel ting, og derfor gælder det ikke ældre billister (hvis du da spørger dem) det er kun os der faktisk hører efter der kender det. Det samme med reglen om havariblink ved køer på motorvejen.

    Spejle er kun for dem med smidige nakker, de gamle der har stive led kan jo ikke bruge den slags moderne gøjl, nej du ser da heller ikke sidespejle på en hestekærre vel?

    Det kunne være skide smart hvis man skulle have et kørekursus på et tidspunkt så man er ajour med de nyeste færdselsregler, og måske når man rammer de 60 en test der tjekker om du har mistet det overblik der skal til for at føre et fartøj med op til 130 km/t. og det uden at være til gene for trafikken.

    Lastbiler der overhaler har jeg meget lidt viden om, men jeg ved at nogle af dem, OGSÅ de danske, er så trælse at de absolut skal lave elefantvæddeløb konstant. Har oplevet det tit. MEN! jeg forstår ikke hvorfor chauføren på indersiden, skønt han intet galt har gjort, ikke lukker den tossede chauffør ind og så dytter eller noget af ham for at vise det er dårlig karma?

    Jeg plejer gerne at tude i hornet ved tossede overhalinger for de kan være farlige. Jeg har intet imod hvis jeg er den eneste bil der kommer til, men når man er 10+ biler i færgetræk efter en sættervogn så bliver jeg lidt muggen.


  • #12   10. feb 2011 Brian - så må vi håbe den bliver lige så god som "Life of Brian"
    For så bliver det en bestseller smiley


  • #13   10. feb 2011 oh yeah...Monty Python..:-D

  • #14   10. feb 2011 Dansk mentalitet - jeg har betalt for vejen, jeg gør hvad der passer mig, fuck hvad alle andre

  • #15   10. feb 2011 Jeg bliver mere sur over de idioter der overhaler også sætter farten ned. Hvorfor helved overhaler de så? :S

    Bare så sent som i går der vil jeg også til at overhale en bil med trailer der kørte en 70 km/t på motorvejen. Tror i så ikke fjolset sætter farten op når man er ved at overhale. Jeg kommer så forbi. så sætter han vel farten op til 110 km/t og overhaler mig med det samme igen.


  • #16   10. feb 2011 der er simpelthen millioner af de typer snegle der....
    så ligger der sådan en latterlig billist og triller med samme hastighed. pludselig køre han meget langsommere så man skal bremse..
    så efter noget tid med start/stop kørsel prøver man selvfølgelig at overhale for at få et godt flow i sin kørsel, så sætter aben farten op så man ikke kan.
    fint man trækker pænt ind bagved igen. men så forsætter han bare.... argh. får bare lyst til at ofre bilen og køre ham af banen.

    det er super anstrengende faktisk, at man ikke bare kan sætte fartpilot på og holde hastigheden som chauffør, når man køre så mange km hver dag. + det er faktisk pisse Umiljørigtig kørsel. så gavner ingen at de skal være så snot dumme.


Kommentér på:
En lille undren.. Snegle på motorvejen

Annonce