{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.308 visninger | Oprettet:

Sjov familiebil? {{forumTopicSubject}}

Hejsa derude.

Herhjemme er vi gået fra at være 2 til 3 + 2 store hunde. Det betyder at der ikke rigtig længere er plads i vores Astra H stationcar - især når der også skal være barnevogn med, og vi er derfor på udgik efter noget større.

Det må dog gerne være noget der kan få det til at trække på smilebåndet, så vi leder som udgangspunkt efter noget der har noget temperament. Men samtidig noget der kan holde 7 personer (der behøver ikke være 7 sæder i, men størrelsen er afgørende)

Det skal ikke have kørt en million-milliard, helst heller ikke være ældre end 2010 og prisen skal kunne holdes under 250.000,-
Indtil videre har vi kigget på:
* Ford S-Max 2.0 203hk
* VW Touran 2.0 170hk
* Ford Mondeo 2,0 180

Biler som Audi Q7, og VW Touareg er valgt fra alene fordi at de kører så kort på literen.
Findes der andet på markedet der er værd at kigge på?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sjov familiebil?
  • #2   14. jun 2018 @ Sejr N: Jeg synes ikke rigtig jeg er stødt på nogen der har et decideret stort bagagerum. Er der nogen modeller du tænker specifikt på?

• #3   14. jun 2018 Skoda SuperB har kæmpe bagagerum...
    Ved ikke hvilket prislejde de er i, i dag.

• #4   14. jun 2018 volvo xc90 d5 f.eks. kan sagtens pimpes og gøres ved..
    men stor bil og god økonomi, kan nok være en udfordring at få til at hænge sammen..

• #6   14. jun 2018 Evt. S-max, Zafira, V70, 5 serie, E-klasse, Superb, Passat, Mazda 6, Mondeo.

• #7   14. jun 2018 @Agerskov: Dem kigger jeg lige på. Tak for det.

@Jacob: Nu er begge dem jeg nævnte under 10km/l. Forden jeg nævnte er 20km/l, så det kan godt lade sig gøre at komme derop ad. XC90 ligger også omkring 10km/l. Det er lige i underkanten.

• #8   14. jun 2018 @Martin: Zafira'en er for kedelig til min smag. BMW og Mercedes virker umiddelbart som om at de har kørt alt for mange kilometer. Men vil da lige kigge på passat og Mazda 6.

• #10   14. jun 2018 @MorsDreng: Ja, det er jo altid en kompromis. Men det handler jo om hvilket kompromis man er villig til at indgå. Jeg prøver at finde ud af hvilke muligheder jeg har før jeg bestemmer mig.

• #11   14. jun 2018 Sådan en S-Max, du nævner, får du heller ikke ret meget over 10 km/L - bare til info. Dermed ikke sagt, at det ikke er en fin bil alligevel.

• #12   14. jun 2018 Det kommer selvfølgelig an på hvad din personlige præference er, men jeg kan ikke se hvad nogen af de nævnte biler har med køreglæde at køre - udover på komfort siden.
    Når man har behov for et stort lokum af en børne/familie container som skal være sjov på køreegenskaber, så er det altså op ad bakke. For man kommer jo ikke uden om tyngdepunkt og vægt er en vigtig faktor.

Den eneste jeg lige kan komme tænke om jeg ville synes var sjov på en landevej i den kategori ville være en Subaru Forester måske smiley

Ellers ville jeg vælge en mindre Station car eller "lang" hatchback, eller hvad man nu kalder dem. Og nåårh ja, så er og bliver diesel biler røv syge.
    Jeg har selv ny indkøbt en Honda Civic Sport Tourer, den køre faktisk godt og ganske OK køreegenskaber, men kors.... Diesel.

• #13   14. jun 2018 @Bay: Taler du af erfaring? Har kun set et par tests af den og der roses den til skyerne. Men benzinøkonomien nævnes kun henslængt.

@Johnny: Jeg ved godt at jeg aldrig får en en familiebil der kan køres på Jyllandsringen i weekenden. Men man må arbejde med hvad man har, og det er pt. manglen på plads til både en barnevogn og to velvoksne hunde i bagagerummet. Jeg har personligt ikke noget problem med diesel. Den vi har nu har 150 diesel heste og er rimelig til overhalinger etc. Men der er simpelthen ikke plads nok, da den er en af de mindste i sin klasse.

• #14   14. jun 2018 Ja, eller... Vores direktørs erfaring, i hvert fald smiley Han holder den ikke over 10, når han kører. Den er jo heller ikke opgivet til mere end ca. 12, så det er der ikke noget mærkeligt i.

Men som sagt er det jo også en fin bil herudover. Så jeg forstår da godt, den bliver rost i sin klasse.

• #15   14. jun 2018 Jeg løser lige alle dine problemer, til under halv pris hvad du ville spendere

profilbillede
  • #16   14. jun 2018 Der er da ikke nogen af de biler du nævner i dit oplæg der (efter min mening) kan komme i kategorien "sjove". Biler i den størrelse skal vel op omkring 250hk bare for at kunne flytte sig fornuftigt og i nærheden (eller over) 300hk for at være sjove.
    Jeg vil helt klart pege på en BMW 5-serie som bedste "kompromis" - den er dog ikke helt så stor som de "containere" du selv foreslår. Tror de kan fås fra 250.000 - måske?
    Eller evt. en Mondeo stc. med 240hk
    Danny J's forslag er faktisk også rigtigt godt - men så ryger benzin-økonomien smiley

• #17   14. jun 2018 @Jens: Nej, de er ikke racerbiler, men nu er det jo heller ikke det jeg leder efter. Jeg leder efter noget der kan transportere hele familien og samtidig ikke være så langsomt at det luller mig selv i søvn når jeg kører alene. S-max kan efter sigende chippes til omkring 270hk. Så begynder det jo at være mere spændende - omend det jo så selvfølgelig ikke er de samme køreegenskaber som en 5-serie. Til gengæld er der væsentlig mere plads.

@Bay: Jeg tror det afhænger meget af ens kørestil og behov. Jeg kører ikke som en morfar, men den vi har nu kører i gennemsnit længere end den er oplyst til.

@Danny: Det er den forkerte farve smiley

• #18   14. jun 2018 Du har masser af penge over til candy rød lakering med flake, plus en masse penge til benzin, samtidig med at bilen er en investering, du har 130.000 over, livet er for kort til kedelige biler

• #19   15. jun 2018 @Danny
    Tjaa, 1972 er også nyere end 2010! smiley

• #20   15. jun 2018 #17
    Det afhænger af ens kørestil, ja. Men grundforudsætningerne skal også være på plads. Og når et stort lokum af en bil, der vejer enormt meget og som har en enorm vindmodstand, så skal man altså ikke gøre sig de store forhåbninger.

Sidst vi var ude at køre på motorvej sammen, lå den et godt stykke under 10. Så hvis du kan klemme den bare en lille smule over 12, så skal du være heldig.

Jeg tror så også, du skal passe på med at fokusere alt for meget på brændstoføkonomi. Det er langt fra det dyreste ved at have en bil smiley

• #21   15. jun 2018 @Bay: Så må der da også være blevet kørt godt til. Alle de biler jeg har haft, har kørt længere på literen på motorvej end det de er oplyst til. Oplever som regel kun at det er bykørsel der er den tørstige del.

Brændstof er jo en udgift der varierer med brugen, og jo mere den bruger, jo større en del af det samlede budget udgør den. Vi kører ret ofte til både det jyske og tyske, så det løber hurtigt op hvis den er tørstig ved motorvej.

Men det er klart, hvis man vil have noget der er spændende og samtidig er et stort lokum, så er det som regel på benzinen man ser det først. Jeg er heller ikke afskrækket af at en bil ikke kører voldsomt langt på literen. Men igen, så er vi jo ude i kompromis. Indtil videre, 7-9-13, så har brændstof dog altid været det dyreste for mig ved at have bil.

• #22   15. jun 2018 Hvis du har kørt en del i Opel, så er det måske forklaringen. Mine Opel'er har været den eneste af mine biler, der har gået længere end opgivet på motorvej. Ellers er min erfaring, at det er meget atypisk, at opgivelserne holder på motorvej.

Hvis du slår den op på spritmonitor.de vil du også kunne se, at snittet ligger lige omkring de 10 (9,74 for at være præcis). INGEN derinde har fået den til at gå mere end 12,5. Så det er altså ikke bare noget, jeg finder på smiley

• #23   15. jun 2018 @Bay: Jeg har kørt en del Opel jo (er på min fjerde nu og indtil i sidste uge var der 2 i husstanden), men jeg har også haft både Audi, BMW, Ford, Peugeot og Mercedes. Synes nu at mine oplevelser har været nogenlunde den samme - Væsentligt kortere i by, en anelse længere på motorveje og væsentligt længere på landevej.

Det hænger måske også sammen med at jeg elsker 0-100 og små snoede veje, men at køre stærkt over en længere strækning ikke siger mig noget overhoved. Hader motorvej selv om jeg kører det nærmest dagligt.

Jeg vil da lige kigge nærmere på den side. Tak for det smiley

• #24   15. jun 2018 Nu er du i hvert fald advaret - så bør det ikke komme som en overraskelse smiley

• #25   15. jun 2018 @Bay: Og det værdsætter jeg. Tak for det smiley

• #26   17. jun 2018 Kig E-klasse w212 e220 stc, elller BMW 520d F11 , perfekte familiebiler , har selv haft begge modeller, og det virker bare

Kommentér på:
Sjov familiebil?

Annonce