{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
824 visninger | Oprettet:

Skiftet olie, tjek oliestand {{forumTopicSubject}}

Godaften bilnørder, så skaber min Bmw sig fandeme igen smiley
For 2 dage siden skiftede jeg olie på min Bmw 525i 2.5, men nu siger den tjek oliestand på displayet.. Det har jeg selvfølgelig gjort og oliestanden ser godt ud. Jeg ved godt "hvorfor" den gør, men ikke hvad problemet er sådan konkret.

Det startede med, at jeg havde bestilt et filter på nettet, der ikke passede selvom det stod under min bils nummerplade (of course)
Nå så måtte jeg bare køre indtil næste dag på det gamle filter. Idag har jeg så været hos BMW i Næstved og de gav mig et filter der er 1-2mm for højt, så toppen af oliefilterhuset hviler på selve filteret, hvilket gør at bolten skal strammes hårdt til for, at lukke helt tæt. Som så medfører, at advarslen tjek oliestand kommer når jeg har kørt med det..
Hvad fanden er der galt? Er det olietrykket den er gal med hvis nu låget ikke lukker helt tæt til oliefilterhuset? Hvis jeg sætter det gamle filter i forsvinder meldingen, men jeg har ikke rigtig lyst til, at køre rundt med et gammelt oliefilter. Har målt det gamle filter til 112mm i højden, er det virkelig umuligt, at finde et originalt filter der måler de skide 110mm som de forskriver? JESUS, nogen der ved hvorfor den kommer med meldingen? På forhånd tak, og tak fordi du læste det hele smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skiftet olie, tjek oliestand
Kommentér på:
Skiftet olie, tjek oliestand

Annonce