{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.879 visninger | Oprettet:

Salg af bil til Sverige {{forumTopicSubject}}

Hej. Nogen her inde der måske kan svare mig på et spørgsmål. Jeg har en Mitsubishi Evo 7 som jeg vil sælge til Sverige igen. Jeg købte bilen i Sverige sommeren 2017 og har siden kæmpede med at få en dataerklæring på den, men der er ikke nogen der vil/kan fremskaffe sådan en, så den ryger til Sverige igen, da jeg ikke gider at kæmpe mere. Da jeg købte bilen fik jeg registreringsattest del 1 og del 2 med som der er underskrevet af tidligere sælger og mig. Så er mit spørgsmål så, når jeg skal sælge den til Sverige igen, kan jeg så bruge de samme registreringsattester jeg fik med selvom ser er underskrift på, der står jo alle oplysninger fra tidligere registrering. Bilen har jo som det gir sig selv aldrig være indregistreret, da der ikke er nogen dataerklæring på den. Skat har den registreret, men det kun for at jeg kunne få prøvemærker til den..

Jeg undskylder mange gange hvis det står lidt rodet det hele smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Salg af bil til Sverige
  • w123
    w123 Tilmeldt:
    maj 2008

Følger: 5 Emner: 22 Svar: 294
    #1   7. sep 2018 Hej Andreas, jeg kan ikke forestille mig at det er et problem. Men tag da kontakt til transportstyrelsen i Sverige og spørg hvordan du skal forholde dig, send dem en mail så du har det på skrift og undgår misforståelser i en dansk/svensk telefonsamtale..

https://www.transportstyrelsen.se/sv/kontakta-oss/

• #2   7. sep 2018 Super tak det prøver jeg smiley

• #3   7. sep 2018 hvorfor er det svært at skaffe et datablad på bilen? det må kunne skaffes hos Mitzu-importøren og via stelnr. el. VIN-nr.
    og idet, den har været inregistreret i Sverige, er der jo en attest på bilens eksistens..

• #4   7. sep 2018 Har prøvet autoconsult og dataerklæring.dk. De siger bilen er for ny, og gir mig den begrundelse at Evo 7 aldrig er importeret til det danske bilmarked, og pga den er højre styret og er født i Japan. Før den kom til Sverige var den i England.

• DisConFlubberated
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator

Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
    #5   7. sep 2018 Umiddelbart tror jeg ikke at det er et problem, bilen er jo stadig svensk på papiret.

• #6   7. sep 2018 Har du prøvet at snakke med de dér japanske importører vi har i DK?

I øvrigt kan jeg ikke forstå hvorfor de vil have en dataerklæring. Hvis et køretøj har været indregget i et andet EU land så SKAL de æde den i DK under reglen om forenklet praksis. Det kræver dog at ALLE data ligger i den svenske regattest (der må fx ikke mangle nogle vægte etc). Hvis der mangler data i den svenske regattest, så vil de spørge efter en dataerklæring. Det er derfor at tyske biler er populære fordi tyske regattester er så krakilske med at få alle data med - og så plejer alt at gå snorlige igennem. Selvfølgelig hvis han åbner motorhjelmen og mødes af et blåt hav af blå slanger i alle mulige størrelser samt KN luftfiltre osv osv ... så bliver han mistænksom og vil undre sig over om den svenske regattest nu også er gyldig for den bil han kigger på.

Da du ikke har betalt regafgift mener jeg bare at du sælger den retur igen. Betragt det som noget stål der har været på sommerferie i Danmark, men har fået hjemve. Du kan også forestille dig en situation hvor du laver en forespørgsel på en bil hos SKAT hvor de kører den ind i systemet, men bilen fysisk aldrig har stået på dansk jord. My 2 cents - men måske har andre en anden mening.

• #7   7. sep 2018 godtnok venstre styret men den har de da fået lavet typegodkendelse til
    https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/mitsubishi/lancer/20-evo-vii/3715660

• RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.709
    #8   7. sep 2018 "Hvis et køretøj har været indregget i et andet EU land så SKAL de æde den i DK under reglen om forenklet praksis."
    Nej det skal de absolut ikke,bilen skal stadig opfylde DK's regler.

• #9   8. sep 2018 Alt stemmer overens registreringsattest og bil. Jeg har prøvet Mitsubishi Danmark, de kan ikke hjælpe mig, de hentede nogle oplysninger fra Mitsubishi England, noget det ligner lidt en typegodkendelse, men den kunne ikke bruges til toldsyn, da den er engelsk underskrevet. japanerimport.dk har jeg os prøvet, der fik jeg igen at vide at bilen ikke var importeret til det danske bilmarked og skulle nok en tur til Tyskland og få lavet en crash test, samt en dataerklæring. Den blå Evo jeg fik et link til har jeg set, og har os skrevet med sælger, hans er en EU model, hvor min er en JDM

Kommentér på:
Salg af bil til Sverige

Annonce