Salg af bil til Sverige {{forumTopicSubject}}
Hej. Nogen her inde der måske kan svare mig på et spørgsmål. Jeg har en Mitsubishi Evo 7 som jeg vil sælge til Sverige igen. Jeg købte bilen i Sverige sommeren 2017 og har siden kæmpede med at få en dataerklæring på den, men der er ikke nogen der vil/kan fremskaffe sådan en, så den ryger til Sverige igen, da jeg ikke gider at kæmpe mere. Da jeg købte bilen fik jeg registreringsattest del 1 og del 2 med som der er underskrevet af tidligere sælger og mig. Så er mit spørgsmål så, når jeg skal sælge den til Sverige igen, kan jeg så bruge de samme registreringsattester jeg fik med selvom ser er underskrift på, der står jo alle oplysninger fra tidligere registrering. Bilen har jo som det gir sig selv aldrig være indregistreret, da der ikke er nogen dataerklæring på den. Skat har den registreret, men det kun for at jeg kunne få prøvemærker til den..
Jeg undskylder mange gange hvis det står lidt rodet det hele
maj 2008
Følger: 5 Emner: 22 Svar: 294
https://www.transportstyrelsen.se/sv/kontakta-oss/
nov 2017
Følger: 12 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 4
dec 2007
Følger: 73 Følgere: 129 Biler: 5 Annoncer: 1 Emner: 234 Svar: 1.413
og idet, den har været inregistreret i Sverige, er der jo en attest på bilens eksistens..
nov 2017
Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 521 Emner: 216 Svar: 1.059
I øvrigt kan jeg ikke forstå hvorfor de vil have en dataerklæring. Hvis et køretøj har været indregget i et andet EU land så SKAL de æde den i DK under reglen om forenklet praksis. Det kræver dog at ALLE data ligger i den svenske regattest (der må fx ikke mangle nogle vægte etc). Hvis der mangler data i den svenske regattest, så vil de spørge efter en dataerklæring. Det er derfor at tyske biler er populære fordi tyske regattester er så krakilske med at få alle data med - og så plejer alt at gå snorlige igennem. Selvfølgelig hvis han åbner motorhjelmen og mødes af et blåt hav af blå slanger i alle mulige størrelser samt KN luftfiltre osv osv ... så bliver han mistænksom og vil undre sig over om den svenske regattest nu også er gyldig for den bil han kigger på.
Da du ikke har betalt regafgift mener jeg bare at du sælger den retur igen. Betragt det som noget stål der har været på sommerferie i Danmark, men har fået hjemve. Du kan også forestille dig en situation hvor du laver en forespørgsel på en bil hos SKAT hvor de kører den ind i systemet, men bilen fysisk aldrig har stået på dansk jord. My 2 cents - men måske har andre en anden mening.
nov 2008
Følger: 49 Følgere: 93 Biler: 12 Annoncer: 1 Emner: 5 Svar: 1.339
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/mitsubishi/lancer/20-evo-vii/3715660
feb 2016
Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.709
Nej det skal de absolut ikke,bilen skal stadig opfylde DK's regler.
nov 2017
Salg af bil til Sverige