{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.791 visninger | Oprettet:

Køb/leasing af ny bil i Polo-klassen {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Jeg skal til at erhverve mig en bil i Polo-klassen.

Spørgsmålet er om jeg skal købe eller lease?

Jeg har 140.000 kroner og det er max beløbet jeg kan bruge, så jeg havde set mit lidt varm på en Peugeot 208'er til netop det beløb.
Dog er jeg kommet i tvivl om det bedre kan betale sig at lease en VW Polo, og få en lidt bedre bil + ingen omkostninger?
Der vil jeg skulle slippe 108.000 over 36 måneder, også ikke ha' noget bagefter. Men hvis jeg køber en 208'er, vil omkostningerne som i reparationer overgå dette? Og vil jeg bare stå tilbage med en bil alle andre har og prøver at sælge og derfor ikke kunne få en rød reje for den?
Eller er det noget helt tredje jeg skal gøre?

God fredag


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb/leasing af ny bil i Polo-klassen
  • #1   5. okt 2018 Jeg ville købe, det kan meget bedre betale sig smiley Hvis du ønsker økonomisk sikkerhed kan du jo tegne en service aftale, selvom det ikke kan betale sig smiley
    Jeg har kørt 100.000 i min (skal til service i uge 42) og har kun ofret et sæt skiver og klodser samt den skal have nye dæk nu her til næste sommer smiley
    Peugeot har 10 år/200.000 km på drivlinen, de skilter ikke med det men du kan læse om betingelserne ved at Google "Peugeot motorgaranti"

    Jeg giver vist omkring 2200-2500 for det lille service og små 3000 for det store men er ikke helt sikker smiley Min er en diesel som skal til service hvert år eller 25.000 km


  • #2   5. okt 2018 Jeg havde købt en 208'er i stedet for at lease en Polo. For 140.000 kan du få en meget lidt brugt Peugeot 208 med alt i udstyr. Du skal bare gå udenom deres 1,2 benziner, det er noget værre skrammel.

  • #3   5. okt 2018 Jeg ville ikke købe en uden CarPlay hvis du har iPhone smiley
    Jeg har selv en Allure med lidt ekstra krydset af


  • #5   5. okt 2018 Der er helt sikkert mange som ser en fordel i leasing, men jeg må indrømme jeg bestemt ikke er en af dem

    En vw polo som du kigger på koster de her 108.000 kr over 3 år, dertil kommer forsikring, ejerafgift og dæk. Hvorfor dæk eksempelvis ikke er med er mig en gåde, så der skal jo også afsættes nogle penge, særlig hvis du ønsker to sæt fælge til bilen. Så en 120.000 kr for leasing i 3 år er nok mere realistisk, også hvis der er lidt udstyr du ønsker bilen leveret med

    Efter 3 år bør du kunne få 50.000-60.000 kr for Peugeot i en byttehandel. Så der vil være et tab på 80.000-90.000 kr over 3 år. Du skal selv betale service og vedligehold, og har måske en renteudgift på billån. Men der er til denne post en 30.000-40.000 kr over 3 år

    Men hvad nu hvis du er glad for bilen, hvad hvis du eksempelvis vil beholde den 1-3 år ekstra, hvad hvis dit behov ændrer sig

    Det er alle disse ting der gør jeg anser en ejet bil som mere frihed, og mulighed for og være mere fleksibel. Du kan altid komme ud af en leasing kontrakt efter 12 mdr, men det koster selvfølgelig ekstra


  • #6   5. okt 2018 Det er jo fuldstændig sygt at bruge 108.000 på at køre i en polo i 3år.. og så er der ik engang medregnet forsikring, grøn afgift og tilbagelev. Gebyr. Man kunne jo evt. Købe en bil for 100.000 kontant - smide den a helvede til efter 3 år hvis det har været for billigt... eller køre videre og spare penge

  • #8   6. okt 2018 Selvom der er mange om buddet så ville det være sjovere at havde en bil med lidt værdi end slet ingen ting.
    Du kan sætte den 10-20.000kr lavere end de andre så skal den nok blive solgt (især da den kommer tættere på hvad den reelt er værd) eller du kan give den i bytte ved køb af en ny bil.


  • #11   6. okt 2018 #9
    Reservedels priserne til nye biler er stukket helt af og alt den elektroning de bliver proppet med er skyld i mange irriterende fejl og dyre regninger nå mekanikeren på 12.time og 30.Reservedel stadig ikke har fundet fejlen. Med en ældre bil er det billigt og simpelt. Komforten er ok og de er pålidelige. Motoren er ikke udsat for samme miljøkrav der kvæler den. På det punkt kommer elbiler til at vinde stort i fremtiden da der ikke er helt så meget lort der kan gå I stykker. Men det bliver pisse dyrt og livsfarligt af lave bilen selv


  • #12   6. okt 2018 Elbil blir kun overgangs fase... brint blir vejen frem. Der er allerede 200 brintbusser på vej til dk.

  • #13   6. okt 2018 Og vores elbusser kom aldrig til at fungere..

  • #15   6. okt 2018 #14
    Det farligt men hvis fabrikkerne laver externe systemer i bilen og ikke bare et stort print så kan det blive letter at lave og fejlsøge da der ikke længere skal være 60 sensore på motoren. Der er færre bevægelige dele så tandrem. Dysser. EGR og alt det andet ikke længere er et problem.
    Men det kræver en stor omstilling. Jeg køre selv rundt i en ældre bil men jeg kan intet lave uden en tester. (golf 4tdi)


  • #16   6. okt 2018 Ja det kan blive dyrt at køre langt på literen.. eller strøm - men det opdager folk jo nok engang når de skal på værksted

  • Frederik G
    Frederik G Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 1 Svar: 5
    #17   6. okt 2018 Har leaset en VW Polo BlueGT, siden August 17'. Den kommer til at koste 144.600, med udbetaling og forsikring regnet med. Også kommer efterregningen så når den skal leveres tilbage. Regner ikke med mere end 5-10.000.

  • #18   6. okt 2018 Vi havde en touran (firma), den kostede knapt 40.000 ved tilbage levering til VW, da nogle bundplader bla manglede og der var kantstensmærke i fælgene og en revne i forruden smiley

  • #19   6. okt 2018 Dette kan selvfølgelig nedbringes en del ved at lave nogle af de synlige fejl selv inden man aflevere den smiley

  • Christian B
    Christian B Tilmeldt:
    okt 2018

    Følger: 1 Svar: 1
    #20   7. okt 2018 Har selv lige købt en Peugeot 208 fra '16, der havde kørt små 17.000 km. Gav 121.000 inkl. vinter+sommerhjul og dæk, service, syn og registrering.

    Læs evt. dette indlæg: https://leasingspejder.dk/private-koeb-eller-leasing/


  • #22   7. okt 2018 Sad lige og kom til at tænke poloen starter fra 165k ved køb lur mig om der ikke er lidt mere udstyr i den du ville lease så har du faktisk end mere end 20% dyre bil


    Min pointe jeg kan også få det til at se ud som om at lease en polo kunne være billiger end at købe en Mercedes a model (overdrivelse fremmer forståelsen)

    Så hvis du vil se hvad der bedst kan betale sig bliver du nød til at bruge samme udgangspunkt

    Der med ikke sagt at jeg tror leasing kan betale sig 100% men måske det det er håndører det drejer sig om ifht at man ved hvad det koster hver mdr


Kommentér på:
Køb/leasing af ny bil i Polo-klassen

Annonce