{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
813 visninger | Oprettet:

Ford s max wa6 145 HK {{forumTopicSubject}}

Hej. Som overskriften siger har jeg en smax og nu har jeg haft den der mobilscan adapter på den og den siger at der er en værdi der er uden for normalen. Jeg har taget et screen shot så man kan se hvad det er. Håber nogen kan hjælpe mig med at tyde det??
Mvh kenneth


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ford s max wa6 145 HK
  • #1   11. nov 2018 kører bilen som den skal? smiley

  • #2   11. nov 2018 Ja altså den køre fint nok men nogen gange har den svært ved at starte og for ca en måned siden gik den i nødprogram men der har ikk været noget siden.

  • #3   11. nov 2018 Det betyder at motorstyring trækker 12% brændstof fra motoren for at få blandingen til at passe med det som motoren oprindeligt skulle have fra "ny"
    Så enten har du en fejlmåling på udstødning (dårlig lambdasonde) måske tilstoppet luftfilter eller lignende, dårlig luft eller temperatur sensor, dårlig luftmåling (luftmasse eller map sensor) det kan også sagtens ske at der ikke er noget galt, men brændstofjustering skal gerne ligge på +-5


  • #4   11. nov 2018 Okay jamen så er der lidt og gå igang med:). Tror jeg vil starte med at tjekke filter og luft imorgen, tænker at det er sandsynligt det kommer derfra.. mange tak for din hjælp Henrik.
    Mvh Kenneth


  • #5   11. nov 2018 Normalt tjekker man brændstofjustering ved flere forskellige omdrejningstal for at kunne udelukke forskellige ting. Men ja, tjek op på sensor værdier og generel service.

Kommentér på:
Ford s max wa6 145 HK

Annonce