{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.354 visninger | Oprettet:

B K
B K
Emner: 1 Svar: 2

Valg af bil {{forumTopicSubject}}

Hej folkens

Jeg håber, de bilkloge folk herinde kan give råd.

Jeg skal vælge imellem to biler, enten en Hyundai Tucson 2022 eller en Toyota RAV4. RAV4'eren er klart bedre mht. køreglæde, men også en hel del dyrere.

Hvad har folk af erfaringer med de to bilmærker? Rep og pris derpå, driftstabilitet etc.

På forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af Philips Hue Simirue panel på soveværelse (lampe) 590 kr.
  • Nedrivning 1.000 kr.
  • rengøring 100m2 900 kr.
  • Min ene stikkontakt virker ikke 600 kr.
  • Elektriker 1.200 kr.
  • Tilslutning af opvaskemaskine 510 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Valg af bil
  • #1   15. okt Hvad er dine plads og kørselsbehov?
    Det er begge noget af en provins forstads traktor du har i kiggeren?

• B K
    B K Tilmeldt:
    okt 2025

#2   15. okt 30 km til arbejde, hver vej. Jeg er igang med at rennovere vores hus, og har brug for en bil med en vis rummelighed og som kan trække noget, og jeg bor midt ude på landet, for enden af en 200 m grusvej der en sjælden gang sner til.
    "provins forstads traktor" er faktisk præcis det, vi leder efter, jeg vil bare gerne finde ud af om en RAV4 er sin merpris værd, i andet end køreglæde.

• #3   15. okt Jeg tænker ikke du får det store bøvl med Rav4 i forhold til Hyundai. Hyundai Tucson får skiftet motorblokke. Generelt er kvaliteten i Toyotaen højere end Hyundaien, selvom Hyundai ikke som sådan er dårlig. Toyotaen kommer også med de 10 års Relax garanti hvis den får holdt service ved Toyota. Der er ikke længe til at Tucson er ude af garantien.

• #4   16. okt Der er jo mange biler der må trække noget, spørgsmålet er hvad du har brug for.
    Det med traktoren var gas, men begge biler er en ordentligt klodset lokum (efter min mening) uden rigtige andre fordele end at være et 4X4 wannabe stort klodset lokum.
    Både noget så simpelt som en Octavia eller Passat har mere plads i bagagerum.
    Brugt priser på RAV 4 er jo nærmest sindssyg dyre.
    Er det en AWD du kigger?
    En RAV 4 er en yderst solid bygget bil, klassisk Toyota kvalitet.
    Betjening og indretning minder mig dog mest om noget fra forrige år ti.

Der er også Ford Kuga der er i stil med de du nævner.
    Her er priserne noget mere attraktive, og det er også en ok bil.

• B K
    B K Tilmeldt:
    okt 2025

#5   16. okt Tak for kommentar, Carlo Jensen. Det er AWD jeg kigger på, og jeg vil også kigge nærmere på Kuga'en, og sammenligne den med RAV4'eren, så tak for det forslag.

• #6   22. okt RAV4

Kommentér på:
Valg af bil

Annonce