{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.226 visninger | Oprettet:

Valg af bil {{forumTopicSubject}}

Hej alle nu går jeg på teknisk skole, og skal snart have en bil. Det er bare sådan at jeg godt kunne tænke mig at have en godt tunet motor så den kan ligge godt fra land. Vil helst ikke være have den langsomste på skolen.

Hvilken biler vil i anbefale, som er nem at få tun dele til og trækker som en sindssyg.

Selvfølgelig ikke en dyr bil, måske sådan 50.000 kr og gerne en brian bil.

God aften.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af bil
  • #1   11. dec 2019 Har en leon 1m 1,9tdi top sport du kan hente for 10000 brug de 40000 på at få den lakkeret, så har du fin bil.

  • #2   11. dec 2019 Køb en ældre PSA med en TU5JP4 motor. Der er masser af sjov til den, både motor og undervogn. Alt sammen til anstændige priser


  • #3   11. dec 2019 Smart Forfour Brabus!

  • jonas E
    jonas E Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 3 Følgere: 8 Svar: 60
    #4   12. dec 2019 Alle saab med turbo
    Alle Volvo med turbo
    de er nemme at få hk ud af
    eller som alle andre audi/vw/skoda/seat med en 1.8t


  • #5   12. dec 2019 Husk prisen på forsikringen og penge til brændstof og vedligehold og evt bøder så er du godt på vej

  • #6   12. dec 2019 Der er en mitsubishi eclipse til 60.000 kr på facebook

    Derudover er der også ved at være flere leon 1p cupra på gule plader til de priser

    Generelt vil biler med turbo være de nemmeste at hive flere heste ud af, enten en smule heste ved chip eller den store tur med ny turbo, ændring af indmad i motor, kobling, gearkasse og bremser

    ellers så tag kørekort til mc, så får du en mc for dine 50.000 kr som kan køre fra alle de biler der foreslås i denne tråd. Dog skal du være opmærksom på kørekort kategorierne smiley


  • #7   12. dec 2019 Du starter med at droppe ud af teksisknog tage en HTX. Ved godt EUX eksistere men det er noget høns. Der efter finder du et godt studenter job. Evt et du kan beholde nå du tager videre på maskinmesteren, konstruktøren eller DTU. Du lever med at havde end super pålidelig og iorden Aygoi de par år for nå du er færdig så få du ikke blot en god løn. Du få også et job med udviklings muligheder og et job du kan holde til helt frem til pensionen. Som bonus tjener du for enligt så meget at du kan smide 2000kr af til en opsparing så du kan gå endnu tidligere på pension..

    Hvis du liges som jeg var skole træt og ikke gider skolen så køb du en G4, A4 1.8t eller Opel Astra 2.0 turbo. Hvis du er mere den der landmand/trucker (træsko i alt vejer typen) så EN volvo S40 1.9T, V/S 70 Turbo eller Saab 9-3 eller 9-5 turbo


  • #8   12. dec 2019 #7 Der er ikke noget i vejen med at være håndværker. Og ja, EUX er lidt ustabilt, men alligevel fedt at få begge dele, så det er klart noget jeg vil anbefale. Også selvom det halter på nogle punkter.

    Jeg har selv undervist, og knægten minder om nogle af de elever jeg har haft. Der har jeg naturligvis også snakket med dem om det med at køre bil. Og siddet og snakket med en, der dagen forinden havde mistet en ven, der var kørt galt.

    Jeg har selv kørt som en idiot. Faktisk har jeg kun haft 2 køretøjer, som jeg ikke har kørt max i, min nuværende, og så den Punto jeg havde før. Jeg kan godt forstå trangen til at køre stærkt, men det er dumt og kræver omtanke.. Det er også heldigt jeg er her, så meget MC jeg har kørt, og især på mine litercykler. De har kunnet slå mig ihjel mange gange..


  • #10   12. dec 2019 #9 Du skriver hvad jeg tænkte smiley

    Det vigtigste her i livet, er at være tilfreds hvor man er, mens man måske arbejder mod det næste mål.

    Jeg ved godt hvad jeg tænker om de snotnæser, der kører rundt som sindssyge i deres gejlede biler. Der er heller ikke damer i det, hvis det er det, som de tror.

    Det er en del af ungdommen at forsøge at finde fodfæste, og mange tror at de finder deres plads med en bil der er sænket og gejlet i vildskab. Og selvfølgelig med et elendigt anlæg med alt for stor subwoofer.

    Knægte i gejlede biler er lidt som mænd i fyrrene på racercykler, iført spandex. De er paniske efter at finde en identitet.


  • #11   12. dec 2019 Vi har vel alle været unge og kørt i gejlede biler med larme potter??

  • #13   12. dec 2019 #11 Aldrig!!!

    Jeg kørte MC smiley Sårn en XT600 med Vampire udstødning med fri udblæsning lyder satme godt! Og en FZR1000 kan sagtens passere Fyn på under en halv time.

    Jeg taler da af erfaring, og den første jeg peger på, er mig selv. Jeg var en idiot, og det er alle der kører som jeg gjorde engang imellem. Jeg er ikke hellig, og jeg er den første til at erkende at det var åndssvagt. Men det gør det ikke mindre åndssvagt at folk gør det i dag.


  • #14   12. dec 2019 #9
    Dem jeg har snakket med der har taget en EUX føler ikke de har lært en skid. Timer var aflyst og da en af dem ville læse videre efter endt uddannelse måtte han springe fra og tage den almenlige intro på 1 år for at kunne følge med. Så EUX er i teorien god men i praksis elendig.

    Har selv taget en ervhevs uddanlese som Smed og vil aldrig råde nogle til at tage en erhvervs faglig før de har en rigtigt gymnasiel som basis. Alle døre er lukkede og vejen til at åbne dem er lang hvis ikke man har en rigtigt gymnasiel efterfølgende...

    Har slev haft "sjove biler" Ford Fiesta 1.8sport, Corolla E9 GSi og GTi. G2 GTi 16V blandt andet. Og hat kørt rigeligt bukket så forstå mentaliteten. Men hvis han vil blive til noget fremadrettet så skal han tage en klogere beslutning end mig og det er at tage en HTX eller anden rigtigt gymnasiel uddanlese før han vælge en håndværker linie


  • #15   12. dec 2019 #14 Jeg ved at det på mange områder er noget rod med EUX. Men det ændrer ikke på, at du har de formelle krav til at læse videre, og at der er en solid viden om hvordan man fremstiller ting. Så selvom uddannelsen halter, så er den stadig det jeg ville vælge, hvis jeg skulle vælge i dag.
    Selv med introkurser er der sparet tid og lært vigtige ting til videre uddannelse. Jeg har undervist på Ingeniørhøjskolen/DTU og på NEXT Uddannelse, og selvom nogle ting halter, er jeg stadig fan af EUX.


  • #16   12. dec 2019 Det er ikke at køre hurtigt jeg har planer om det er optræk. Mangler ikke noget selvtillid, ikke derfor jeg vil have en bil med hurtigt optræk. Har selv kørt meget tunet knallert før i tiden en der kunne køre 130 kmt og vil lige sige der gik det heller ikke op i hastigheden men om at man kunne trække fra de andre.

  • #17   12. dec 2019 #14
    Jeg er skole træt de boglige fag siger mig ik noget, jeg kan bedre lide at lave noget med min hænder.


  • #18   12. dec 2019 #17 var jeg desvære også selv den gang. Og fortryder meget at jeg tog en erhvervs uddannelse. Elsker jobbet som Smed men forhelvede hvor er man låst. De fleste opkvals kurser som ikke er svejse beviser kræver en gymnasiel baggrund. Vil man læse vidre så skal man igennem 6-12måneders opkval kursus. Så en civil ingeniør tager pludselig 8år (nomineret),
    Jeg syntes det er surt at EUX fungere så ringe og at man alligevel få papire der giver en adgang til meget mere på trods af man ikke har lært en skid. Men det selvfølig Danmark som vi kender det. Fuck om de studerende lære noget sålænge de består og bestå de ikke sænkes kvalitets kravet bare til de består... Så som minimum skal du tage en EUX om end den Sutter røv så står du Stadigt meget bedre bag efter.... På papiret.

    Jeg syntes det er trist at erhvervs uddannelser er så ringe og at folk med en Studenter hue generelt har en bredere forståelse af verden. Ikke at de er klogere. De har bare mere værktøj i deres værktøjs kasse.


  • #19   13. dec 2019 køb min st150, hurtig lille sjov bil. der bare virker, også det sjovt. at folk tror det bare er en fiesta, og man så jorde fra dem;-)

  • #21   13. dec 2019 Så en g4 med 300 hk til 20,000 på Facebook den Anden dag, det var da et godt sted at starte? smiley

  • #22   18. dec 2019 At flere herinde direkte råder knægten til IKKE, at tage en erhvervsuddannelse er da noget af den største omgang vrøvl jeg længe har hørt.

    Det eneste erhvervslivet SKRIGER på er netop håndværkere/faglærte - og der er også mulighed for at tjene en ganske pæn løn her. Vil næste give dig garanti for din jobsikkerhed såfremt du tager en erhvervsuddannelse.

    Hvor tror I der kommer til at mangle jobs når 90% af unge tager den gymnasiale vej, og skal have en lang videregående uddannelse?


  • #23   18. dec 2019 #22
    Nå EUX stinker og man er ret låst uden en gym. Baggrund så det bedst at tage en HTX og så en håndværker vag efter det taget længere tid men man har meget mere med i bagagen. Jeg er Faglært og ville aldrig råde nogle til at tage en håndværker uden de har en gymnasiel. For ja de kan knokle i 15-20år men så skal de droppe piller og leve med en skidt krop, mens de kan se kollegaerne med en gymnasiel baggrund tage kurser og uddannelser der gør de kan få en bedre løn og mindre hårdt fysiks arbejde.


  • #24   19. dec 2019 Jeg har en erhvervsuddannelse, og har et fint job. Er oprindeligt værktøjsmager, nu arbejder jeg med produktudvikling på teknologisk institut.

    Der er så mange fag, man ikke bliver nedslidt i. Erhvervsuddannelse er ikke lig med brolægger eller lignende hårdt arbejde.


Kommentér på:
Valg af bil

Annonce