{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.238 visninger | Oprettet:

Skoda Fabia ryster i 3. gear og op. {{forumTopicSubject}}

Hej,

Min svoger har en Skoda Fabia 1.4 TDI som er begyndt at ryste meget når man kører i 3. gear eller højere.
Bilen har kørt 255.xxx km og er fra 2009.
Det er ikke til at fremprovokere i 1 og 2. gear uanset om vi prøvet at sejtrække eller køre med høje omdrejninger.

Vi har skiftet alle 3 motorophæng da dette blev anbefalet af en mekaniker, men dette hjalp ikke. Svinghjulet har vi lidt udelukket i det at det kun er i 3-5 gear fejlen opleves.

Er der nogle der har et godt bud på hvad dette kan være, eller hvad vi skal prøve at kigge efter?

På forhånd mange tak !


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skoda Fabia ryster i 3. gear og op.
  • #1   23. feb 2019 få tjekket dine trækaksler vis 1 eller begge to er ude af balance så Kan det gøre at den ryster. jo højere de kommer op i omdrejninger. tjek især det inderste træk led også. da vis de er dårlige så Kan det gøre at de ryster også. men ang svinghjulet jeg har oplevedet i flere tdi biler. hvor det var slidt op hvor det kun rystet når de kom i højder gear og skulle trække. da det er der det bliver belastet mest.

  • #2   23. feb 2019 Mange tak til dine bud, det vil vi lige prøve at undersøge smiley

    Rigtig god weekend.


  • #4   24. feb 2019 Hej Rocketman,

    Tak det prøver vi også lige at gøre smiley

    Det kommer kun når man skifter i 3. gear eller højere, uanset omdrejninger.
    Kører man 2. gear helt ud sker der ikke noget, så jeg vil mene at det er gearbestemt i 3-5 gear.


  • #6   25. feb 2019 Jeg ville ikke udelukke svinghjul mon gør det samme og det er jeg meget sikker på det er mit dual mass svinghjul der er træt. Du mærker ikke noget i 1-2 fordi de gear er så lette at trække for motoren at den ikke begynder at vibrere.

Kommentér på:
Skoda Fabia ryster i 3. gear og op.

Annonce