{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
745 visninger | Oprettet:

VW eller Seat? {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg er på udkig efter at købe min første bil, brugte bil.
Og står med begge ben i hver side. VW touran eller Seat altea.
Kan i komme med fordele og ulemper på hver? Og om jeg skal vælge 1,9 eller 2,0. Synes jeg har læst mig frem til at man skal gå med 1,9
Vil maks give 20-25.000kr
Det skal siges at det kommer til at være med gule plader


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  VW eller Seat?
  • #1   29. mar 2019 Du svare ligesom selv på det

    "Og om jeg skal vælge 1,9 eller 2,0. Synes jeg har læst mig frem til at man skal gå med 1,9 "

    Om du vælger den ene eller anden er jo op til dig selv, du må ud og prøve begge og se hvilken du synes mest om......tænker de 2 biler er ret identiske sådan tenisk set.


  • #2   29. mar 2019 1,9 tdi har ry for virkelig og være evighedsmaskiner. Men de bliver altså også lige et par år ældre, og har oftest også gået en 100.000 km mere end 2,0 tdi'erne

    Men omvendt, synes jeg personligt at de nyere 2,0 tdi går væsentligt bedre, men de har da en række små problemer man skal være opmærksom på kan komme til og koste penge

    Altea er klart mere smart og ungdommelig i designet, mens touran har lidt mere regulært bagagerum

    Få den aktuelle bil gennemgået godt og grundigt af en sagkyndig, og sørg for godt med luft i budget til ekstra vedligehold

    12-14 år gamle diesel biler med 300.000 km på klokken kan godt gå i stykker, og har du ikke selv evnerne eller bekendte der kan hjælpe tæller kasseapparatet desværre oftest hurtigt på værkstedet smiley

    Personligt ville jeg lade mit valg afgøre af om jeg kan finde en bil med fornuftig historik, gerne få ejere og et rimeligt km tal.

    Og få endelig en der allerede er nedvejet, så sparer du lidt der. Og husk datoerne for hvornår vægtafgift stiger smiley

    Også husk endelig og tjekke for rust, vw i de årgange ruster desværre ret meget. Både det rust som er helt tydeligt, men også det rust som kan gøre den ikke kan synes igen smiley


  • #3   29. mar 2019 Super fedt svar rene!
    Du skriver at 2,0 TDI har noget små problemer her og der. Hvor meget tror du det kan komme op i, kr. hvis de problemer kommer, hvis du har nogle ide? Og har du nogle gode råd om hvad for et årstal jeg skal gå efter?


  • #4   29. mar 2019 Det er jo sjældent allesammen kommer på en gang

    Og så kommer det jo an på om du tager en weekend ud af kalenderen og får hjælp af en kammerat, eller køber nye originale dele og betaler 800 kr i timen på værkstedet smiley

    Kender en del med 2,0 tdi vw motorerne, og der kommer da til tider uforudsete regninger. Og nogle gange så løber de da op i 10.000-20.000 kr. Men så har det oftest været i forbindelse med diverse fejl på styretøj og undervogn kombineret med eksempelvis bremser og lidt motorarbejde


  • #5   29. mar 2019 Okay super. Tror det bliver en 1,9 og håber på at finde en der ikke har kørt så meget! Hvad med modelår. Nogle egen favoritter ? Tak for hjælpen!

  • #6   29. mar 2019 Det da bar find en 2,0 der har fået lavet alt det der 1 gang. Jeg har kørt 450xxx i min touran og min sharan har jeg lige rundet 360xxx og touranen var der inge ting med men sharanen har jeg lige skiftet svinghjul og kobling på.

Kommentér på:
VW eller Seat?

Annonce