{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
540 visninger | Oprettet:

Adblue om mange år {{forumTopicSubject}}

Hvordan tror i det kommer til at være mht produkter som adblue, om nogle år når der er fundet en anden løsning? Til den tid er det forhåbenligt ikke nødvendigt. Altså vi snakker om inden det gudsforladte tidspunkt kommer hvor elbiler har taget totalt over. Tror i det kommer til at være sådan at man kigger tilbage og griner lidt af det? Personligt så hader jeg det. Det er bare endnu en ting man skal gå og efterfylde og bruge penge på, og egentlig ret tit faktisk. Vil man overhovedet kunne købe det om 25 år når nogle af de diesel biler der er moderne nu, stadig kører rundt?

Kommentarer på:  Adblue om mange år
  • #1   15. apr Tror der er andre og mere væsentlige ting i livet at tænke på før adblue kommer ind i billedet

• #2   15. apr Nu er det et bil forum dog. Men ja, tænker da også mere på flødekartofler og patter end adblue. Det slog mig bare efter at jeg måtte påfylde det lort 2 gange i sidste uge.

• #3   15. apr Hvis du har skulle påfylde det 2 gange på en uge er der noget galt, normalt kører bilerne ca 10.000 km på en beholder adblue.

• #4   15. apr Toyota, den er selvfølgelig ikke tom for stadset, men når den er under 70% viser den en advarsel besked i køre computeren konstant. Ja jeg kører meget. Det skal så også siges at jeg skifter mellem 4 forskellige kassevogne

• #5   15. apr Dem jeg har kørt i med det har kun vidst advarsler når der var under 2000 km tilbage. Har det heldigvis ikke i min firmabil fra 16 af

• #6   16. apr Endnu et håbløst system pga euro normerne, og endnu mere med til at kvæle de moderne biler. Lortet går tit i stykker. smiley

• #7   16. apr Alt imens vi har nationer som Rusland og lign, som dårligt nok skal bruge katalysatore på deres biler endnu.

• #8   16. apr #7
    Rusland er ligegyldigt.
    Ud af de 10 mest forurenede byer i verden, så ligger 9 af dem i Indien.
    Rusland er også "kun "200" millioner mennesker.

Om 25 år vil forsikringspræmien på selv at styre din bil være sindsygt høj, så ingen gør det.
    Der kommer et punkt hvor det bedst kan betale sig til køre bilen til et andet land, med en lavere udvikling.

• #9   16. apr Hvis det rent faktisk gør noget godt for miljøet, så synes jeg, det er et lille offer. Jeg har fyldt på min bil en enkelt gang det lille års tid, jeg har haft den. 10 liter koster 150 kr. på den lokale tankstation - og det er endda "dyrt" i forhold til, hvis man kørte efter det. Så det udgør nok i niveauet 0,2 % af, hvad det samlet set koster mig at have min bil.

• #10   16. apr #0
    Hvis du efterfylder adblue flere gange om ugen, så har du mange start og stop af motoren, da det er efter stop af motoren at filtret bliver vasket med adblue.

Og det er ikke lyskryds start og stop, jeg mener.

• #11   16. apr Daniel godt luret, du har ret mht mange start og stop

• #12   16. apr Altså min holder et service interval (25.000) km og værkstedet fylder det på uden ekstra beregning smiley Jeg kan ikke se det store problem og derudover så er det jo ikke kun biler men også alle landbrugsmaskiner, busser og lastbiler der bruger det, så tror sku ikke det bliver et problem at skaffe det smiley Derudover kan det kodes fra hvis man chippet bilen

• #13   16. apr synes da addblue er noget bedre end det eolysevæske de gamle peugeoter kører med smiley

• #14   16. apr 10# kan godt høre du ikke Ander noget om AdBlue og dens fungtion.
    Adblue bliver indført i udstødningen for at blande sig med gassen og igennem en SCR catalysator starte end reaktion der neutralisere NoX gassen. Det skylder ikke noget som helst..

ADBLUE giver den fordel af motoren kan køre så effektivt som muligt = mindre sod men højere NoX,
    da det bliver reduceret igennem SCR kan fabrikkerne droppe deres EGR ventil og du kan der ved holde din indsugning ren og med den optimere de forbrænding er sod ikke længere det problem det har været før.
    Ja det koster lidt mere i at skulle fylde på. Men det gør der jo også at bruge sprinter væske...
    At fabrikkerne ikke for længst har taget Emissions gasserne efter DPF er mig en gåde men det er nok fordi det først giver problemer efter garanti perioden og så kan de være ligeglade...

Kommentér på:
Adblue om mange år