861 visninger
|
Oprettet:
Adblue om mange år {{forumTopicSubject}}
Hvordan tror i det kommer til at være mht produkter som adblue, om nogle år når der er fundet en anden løsning? Til den tid er det forhåbenligt ikke nødvendigt. Altså vi snakker om inden det gudsforladte tidspunkt kommer hvor elbiler har taget totalt over. Tror i det kommer til at være sådan at man kigger tilbage og griner lidt af det? Personligt så hader jeg det. Det er bare endnu en ting man skal gå og efterfylde og bruge penge på, og egentlig ret tit faktisk. Vil man overhovedet kunne købe det om 25 år når nogle af de diesel biler der er moderne nu, stadig kører rundt?
jan 2007
Følgere: 89 Biler: 9 Emner: 1 Svar: 4.002
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 23 Svar: 2.203
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 23 Svar: 2.203
okt 2006
Følger: 119 Følgere: 125 Biler: 14 Emner: 45 Svar: 2.132
okt 2006
Følger: 119 Følgere: 125 Biler: 14 Emner: 45 Svar: 2.132
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
okt 2009
Følgere: 6 Emner: 16 Svar: 1.327
Hvis du efterfylder adblue flere gange om ugen, så har du mange start og stop af motoren, da det er efter stop af motoren at filtret bliver vasket med adblue.
Og det er ikke lyskryds start og stop, jeg mener.
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 23 Svar: 2.203
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 31 Svar: 5.481
nov 2012
Følger: 3 Følgere: 15 Biler: 5 Emner: 97 Svar: 3.081
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
Adblue bliver indført i udstødningen for at blande sig med gassen og igennem en SCR catalysator starte end reaktion der neutralisere NoX gassen. Det skylder ikke noget som helst..
ADBLUE giver den fordel af motoren kan køre så effektivt som muligt = mindre sod men højere NoX,
da det bliver reduceret igennem SCR kan fabrikkerne droppe deres EGR ventil og du kan der ved holde din indsugning ren og med den optimere de forbrænding er sod ikke længere det problem det har været før.
Ja det koster lidt mere i at skulle fylde på. Men det gør der jo også at bruge sprinter væske...
At fabrikkerne ikke for længst har taget Emissions gasserne efter DPF er mig en gåde men det er nok fordi det først giver problemer efter garanti perioden og så kan de være ligeglade...
Adblue om mange år