2.682 visninger
|
Oprettet:
Hvornår bruger i "S" i Aut gear? {{forumTopicSubject}}
Hej BG.
Jeg har min første aut dyt.
I den kan jeg trække den i Sport, hvor jeg godt kan mærke den køre gearene længere ud - Men jeg har faktisk indtryk af at den køre langsommere når jeg har den i S end i D? Er det en forkert opfattelse? Så hvis jeg vil ud og hygge mig føler jeg at jeg får mere ud af at have den i alm D - Så mit spørgsmål går egentlig bare på, hvornår trækker i jeres i S?
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 46 Biler: 12 Emner: 2 Svar: 3.365
Har min 3. bil med DSG og hvornår bruger jeg S?
Ja det er næsten aldrigt faktisk, faktisk kun hvis man ender bag et langsomt kørende køretøj og skal lave en hurtig overhaling.
Havde man væsentligt flere HK var det måske sjovt med sport, men i min med 150 HK er der ikke meget sjovt.
jul 2014
Følgere: 14 Svar: 2.886
nov 2004
Følger: 37 Følgere: 36 Biler: 4 Emner: 26 Svar: 367
apr 2016
Følger: 11 Følgere: 4 Emner: 5 Svar: 93
Er S god
På grund af den kører omdrejningerne længere ud, det ligger mindre pres på gearkassen i forhold til lavere nm
Med venlig
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.273
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.273
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.273
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.273
Jeg synes, at DSG er noget af det mest fantastiske at køre med. Jeg ville være ked af, hvis jeg skulle af med DSG. Men det skal jeg da så heldigvis heller ikke
feb 2018
Følger: 12 Følgere: 8 Biler: 3 Emner: 9 Svar: 305
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 34 Svar: 5.489
Angående S bruger jeg det aldrig, synes det er irriterende at omdrejningerne ligger unødigt højt og gearkasserne er så hurtige i dag at det ikke er nødvendigt at holde omdrejningerne oppe I Mustangen jeg kørte i lidt over en mdr her i foråret brugte jeg dog dragmode i lyskryds osv Det var ret underholdende, men man kunne mærke gearskiftene og der var ikke den bløde overgang der normalt er
okt 2010
Følger: 2 Følgere: 15 Emner: 17 Svar: 3.195
Når f.eks. en given VAG skal Mules.
Mvh Kp
Blogger
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 38 Følgere: 4404 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.085
Jeg brugte det meget, især når jeg ville have mere kontrol, og en skarpere bil.
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
sep 2007
Følger: 13 Følgere: 27 Biler: 7 Emner: 6 Svar: 2.279
nov 2011
Følgere: 2 Biler: 2 Emner: 14 Svar: 42
sep 2007
Følger: 13 Følgere: 27 Biler: 7 Emner: 6 Svar: 2.279
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.273
sep 2007
Følger: 13 Følgere: 27 Biler: 7 Emner: 6 Svar: 2.279
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.273
Når det så er sagt, så er 3.700 RPM jo også ret højt for en dieselbil.
sep 2007
Følger: 13 Følgere: 27 Biler: 7 Emner: 6 Svar: 2.279
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.273
Jeg bruger ikke S eller tilsvarende i Drive Select, men det skyldes, at jeg ligger og kører som en morfar det meste af tiden.
sep 2007
Følger: 13 Følgere: 27 Biler: 7 Emner: 6 Svar: 2.279
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.273
sep 2007
Følger: 13 Følgere: 27 Biler: 7 Emner: 6 Svar: 2.279
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.273
sep 2007
Følger: 13 Følgere: 27 Biler: 7 Emner: 6 Svar: 2.279
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.273
sep 2007
Følger: 13 Følgere: 27 Biler: 7 Emner: 6 Svar: 2.279
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.620
Arealet under effektkurven er det som er vigtigt.. hvis man skifter gear NÅR effekten peaker vil den føles hurtigere men er det næppe.
aug 2007
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 118
Ved at vælge M, så den kører op til 4400 rpm, gennem gearene, synes jeg ikke giver yderligere skub i "raketten"
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.273
aug 2007
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 118
sep 2007
Følger: 13 Følgere: 27 Biler: 7 Emner: 6 Svar: 2.279
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.273
sep 2007
Følger: 13 Følgere: 27 Biler: 7 Emner: 6 Svar: 2.279
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.273
Der findes utroligt mange biler på vejene, som er hurtigere end min. Ingen tvivl om det. Men jeg slår dig i komfort og plads til gengæld
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.620
Den føles tilgengæld HURTIGERE hvis jeg skifter 1000rpm før.. men er det ikk.. og det kan jeg skriver under på for der sidder en vbox racelogic fra min gamle racerbil i den... gad vide hvor mange herinde har foretaget en nøjagtig måling
sep 2007
Følger: 13 Følgere: 27 Biler: 7 Emner: 6 Svar: 2.279
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.620
sep 2007
Følger: 13 Følgere: 27 Biler: 7 Emner: 6 Svar: 2.279
sep 2007
Følger: 13 Følgere: 27 Biler: 7 Emner: 6 Svar: 2.279
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.620
sep 2007
Følger: 13 Følgere: 27 Biler: 7 Emner: 6 Svar: 2.279
Laver kun måling i 4. på vejen eller 5. på felt, men der er ret meget power mellem skift.
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.620
Men momentet falder drastisk og det er derfor det føles at den trækker dårligere.. men pga flere omdrejninger så laver du rent faktisk mere effekt.. og det er effekten der er afgørende for accelerationen.. spørg evt rullefeltmanden
sep 2007
Følger: 13 Følgere: 27 Biler: 7 Emner: 6 Svar: 2.279
sep 2007
Følger: 13 Følgere: 27 Biler: 7 Emner: 6 Svar: 2.279
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.273
Det samme gælder jo i øvrigt med hastighed. Man kan heller ikke måle hastighed direkte. Her er man nødt til at måle en strækning over en given tid. Men vi er jo alle enige om, at hastighed ikke af den grund er irrelevant.
sep 2007
Følger: 13 Følgere: 27 Biler: 7 Emner: 6 Svar: 2.279
Der er stor forskel på hvordan en diesel, og turbo benziner performer, og igen på en NA benziner ren opsætningsmæssigt. Når alt kommer til alt er det en fordel at opsætte motoren til her og fru DK kørsel, vi kan ikke alle sammen køre i det røde felt hele tiden.
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.273
Men i dagligdagen er det en helt anden sag. Havde jeg en Honda, ville jeg aldrig ryge i VTEC, og så vil den optimale effektudnyttelse være irrelevant for mig.
I dagligdagen vil S også være hurtigst grundet det lavere gear, den vil placere sig i. Hvis vi skal holde os til det oprindelige spørgsmål...
sep 2007
Følger: 13 Følgere: 27 Biler: 7 Emner: 6 Svar: 2.279
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.273
Jeg vil tro, de 0,2 sek skyldes måleusikkerhed. Selv hvis det ikke gør, skrev jeg jo netop, at S vil være hurtigst i dagligdagen og altså IKKE i forbindelse med måling af præstationer ved fuld pedal osv.
sep 2007
Følger: 13 Følgere: 27 Biler: 7 Emner: 6 Svar: 2.279
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.273
sep 2007
Følger: 13 Følgere: 27 Biler: 7 Emner: 6 Svar: 2.279
Forholder mig til det jeg kan mærke og måle.
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.273
sep 2007
Følger: 13 Følgere: 27 Biler: 7 Emner: 6 Svar: 2.279
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.273
apr 2013
Følger: 1 Svar: 52
sep 2007
Følger: 13 Følgere: 27 Biler: 7 Emner: 6 Svar: 2.279
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.273
sep 2007
Følger: 13 Følgere: 27 Biler: 7 Emner: 6 Svar: 2.279
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.273
Hvornår bruger i "S" i Aut gear?