{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.006 visninger | Oprettet:

Privat bil salg {{forumTopicSubject}}

Hej

Har nogle prøvet at sælge bil privat til en køber, som har taget et billån via denne tjeneste?
https://santanderconsumer.dk/bil-og-fritid/

Jeg synes det virker en anelse usikkert, at man omregistrerer sin bil til en anden person, lader dem køre og derefter skal vente 3-4 arbejdsdage på betaling.


Kommentarer på:  Privat bil salg
  • #1   10. jul 2019 Rul lidt ned på siden og find indlæg omhandlende samme ved Diba.
    Same shit but different smiley

    Hos mig kører man ikke afsted med nogen vare inden pengene er på bordet.


  • #2   10. jul 2019 Samme her. "Vente 3-4 dage inden betaling" stinker langt væk af fusk & klamp.

  • #3   10. jul 2019 Jeg tror umiddelbart ikke at der er fusk involveret. Men det føles bare forkert at udlevere en så dyr ejendel uden at modtage nogen form for betaling. Kun tekst omkring en 'bankgaranti' af beløbet.

    Set fra købers synspunkt er det jo en sikkerhed, at Santander i dette tilfælde tjekker bilen for pant og administrerer overførslen. Derudover tjener de penge på at udstede lånet.
    Set fra sælgers synspunkt er det søvnløse nætter indtil pengene tikker ind på kontoen.

    Men det er sikkert reelt nok, at der kan forekomme noget ventetid, idet Santander skal have bekræftet via DMR at en omregistrering har fundet sted, for derefter at overføre lånets beløb til sælgers nem id konto.


  • #4   10. jul 2019 Selvfølgeligt er Santander ikke noget fusk!
    De et kæmpe store world wide og står for en væsentlig del af de lån der udstedes gennem forhandlere.
    Havde ikke selv udleveret bil eller nøgler inden penge stod på min konto.
    Det er mange sjove ting der kan opstå på få dage hvis en køber er rådden.
    Ingen kage uden fingre, sådan sikrer Santander også sin del af lagkagen.


  • #5   11. jul 2019 Har gjort det selv igennem santander, hvor jeg skulle sælge en bil og afvente på pengene. Jeg fik en bankgaranti, men må ærlig tilstå det gav nogen dårlige nætter.
    Men jeg fik pengene.


  • #7   12. jul 2019 Den 'bankgaranti' de kunne give var 6 linjers tekst med lidt detaljer på køretøjet og beløbet. Der stod ingenting om betingelser eller lign.

    Må indrømme at jeg aflyste handlen, det virker for risikabelt, hvis der går noget galt i processen.


Kommentér på:
Privat bil salg

Annonce