{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.266 visninger | Oprettet:

Salg af bil - privat {{forumTopicSubject}}

Hej BG,

Jeg står og skal mødes med en mulig køber i morgen (privat), og det er første gang, at jeg prøver at sælge en bil privat.

Jeg er lidt i tvivl, om hvorvidt man helst skal lave 2 slutsedler (til hhv. sælger og køber), hvis det er det, man er til.

Hvis nu der ikke bliver lavet nogen former for slutsedler, bilen bliver omregistreret til køberen, og bilen tilfældigvis skulle gå i stykker et par dage efter salget. Kan køberen så komme efter mig? Bilen fejler umiddelbart ikke noget, men jeg vil bare gerne være på den sikre side.

Jeg beklager, hvis det er et dumt spørgsmål.


Kommentarer på:  Salg af bil - privat
  • T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

    Følgere: 194 Emner: 6 Svar: 607
    #1   18. apr 2019 Han kan ikke komme efter dig. Men hvis du vil være på den sikre side, så lav en slutseddel i to eksemplarer, hvor du skriver at bilen sælges som prøvet og beset uden former for garanti.

    Så er der i hvert fald ikke noget at komme efter smiley


  • #2   18. apr 2019 Det vigtigste er at du som sælger får en slutseddel.

    Bare udfyld "købt som beset og uden garanti" så er der ikke noget at komme efter.

    Her er en slutseddel smiley
    http://www.fdm.dk/filer/213307_bil_private.pdf


  • #3   18. apr 2019 hvis i bare få den omregistret inden købe køre hjem med den.
    så ingen problemer.

    ved privat handel, gælder det kun, hvis du kender til en alvorlig fejl og ikke siger det.
    så har du handlet i ond tro

    men selv der kan køber ikke rigtig gøre noget, da det er købt som beset ved privat handel.

    selv, hvis der skulle ske noget med bilen på vej hjem, kan han ikke gøre noget.
    selv om mange prøver på det


  • #4   18. apr 2019 Tak for alle de gode svar. Nu har jeg noget at gå efter smiley

  • #5   18. apr 2019 ved privat handel er der INGEN former for garanti medmindre du skriver det i slutseddel.

  • #6   18. apr 2019 Vrøvl der er skam reklamations ret privat handel, altså hvis man ikke fraskriver sig den.
    Herfor er en slutseddel meget vigtig!
    Man anser bestemt ikke blot noget som købt som beset hvis ikke dette tydeligt er aftalt.


  • #7   18. apr 2019 "Reklamationsretten" fungerer anderledes i en privat handel, men den er nu til stede i et vist omfang alligevel. Til gengæld må man gerne skrive sig ud af den, når man ikke fx er bilforhandler - det gør man ved at få en underskrift på, at bilen er købt som beset uden reklamationsret. Det er et vigtigt stykke papir at have som sælger.

  • #8   18. apr 2019
    Slutseddel til begge parter, vil køber ikke have en er det hans problem.
    Omregistrer på stedet, nægter køber eller har han dårlige undskyldninger for at vente(hunden har spist nemid osv) så må han komme igen når det er bragt iorden.

    Springer lortet luften efter en uge, er det bare ærgerligt for køber....


  • Thore N
    Thore N Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 11 Følgere: 1 Svar: 1
    #10   20. apr 2019 Udfyld en sammen med sælger og tag en kopi, og som de andre siger - husk at foretage omregistreringen inden sælger kører sin vej.
    https://nummerplade-oplysninger.dk/slutseddel/


Kommentér på:
Salg af bil - privat

Annonce