{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tesla batteri
  • #1   1. aug 2019 Det kommer både an på hvilken Tesla du tænker på, da de forskellige modeller kan have forskellig batterikemi, og hvornår du mener det er nødvendigt at skifte batteriet.
    Batterierne mister rigtig nok kapacitet når de bliver slidt, men flere datakilder for Model S viser at du skal over 250.000km for at kapaciteten kommer i nærheden af at komme under 90%, så det er faktisk ikke så meget det slides.
    Men det afhænger meget af brugsmønster og specielt hvor meget du bruger supercharger.
    Spørgsmålet er så hvor mange procent kapacitet du vil have tilbage før du ikke mener du kan bruge batteriet/bilen mere.
    I stedet for at skifte batteriet kan man så vælge at sælge bilen da der nok skal være nogen der kan bruge en elbil med 80-90% kapacitet tilbage på batteriet.

• #2   1. aug 2019 Hvad jeg kan se er det vist de el motore man skal være bange for først i dem. kan se der er mange der har fået dem udskiftet over garantien. Så når der ikke er mere garanti/reklamation tilbage så ville jeg nok bekymre mig mere om det først. for som jeg kan se er der mange der har kørt langt med de batterier uden det store problem og tab af strøm.

• #3   1. aug 2019 Et nyt Tesla batteri til en model S koster ca 125000 kr

Jeg troede faktisk det var mere fordi man siger at batteriet udgør ca 30% af bilens værdi (læst engang på nettet).

• #4   2. aug 2019 Udskiftning af et batteri i en Tesla koster ca. 67.000 kr. i USA, så der bliver godt nok lagt noget ekstra avance på i DK smiley

• #5   2. aug 2019 Jeg synes iøvrigt mere at det er den teknologiske udvikling der gør at man vil have en ny Tesla, og ikke slidtage på batteri eller motorer. Den 70D jeg havde, havde til sidst ikke det rigtige hardware til at kunne udnytte alle de nye features der kom med software opdateringerne. Det var da ret øv...

Men sådan er det jo også med andre biler. Min gamle RS5 kunne eksempelvis ikke opgraderes til at understøtte Apple CarPlay.

• #6   2. aug 2019 Mange takker. Var bare 1 spørgsmål.ønsker ikke lige 1 tesla. Så længe de ikke kan trække en autotrailer med bil på. Og skulle gerne kunne køre lige så langt på 1 ladning som jeg gør på 1 tankfuld diesel. Den dag det sker kunne jeg godt tænke mig 1.

• #7   2. aug 2019 Tesla Model X fås med træk, og det gør Model 3 vist også. Jeg kunne køre en del længere på en opladning end jeg kunne på en tank i Audi'en, og også længere end en tank i Honda'en.

• #11   2. aug 2019 Du bør holde batteriet mellem 20 og 80% og kun undtagelsesvis går over eller under, så bør du lade langsomt og undgå supercharger undtagen når det er nødvendigt. Så brude du kunne holde dig på 90% eller mere i op imod 10 år.

Bruger du kun supercharger og lader helt op og aflader langt ned, ja så mister du kapacitet hurtigt, Tesla har dig ubrugbar kapacitet indbygget for at undgå det værste i op og afladning og for at kunne give den lange garanti.

• #12   2. aug 2019 Det passer måske ikke de kører meget kortere hvis de skal slæbe på 2 ton

• #13   2. aug 2019

profilbillede
  • #14   2. aug 2019 Elbiler er ligesom brændstofbiler. Kører man med en tung fod, kører man kortere på en opladning, og trækker man noget tungt, kører man også kortere på en opladning.

Man kører jo heller ikke 30 km/l i en benzinbil med 2 tons på krogen.

• #16   2. aug 2019 Elbiler er grundlæggende mere energi økonomiske i høj acceleration, men både acceleration og hastighed kræver mere energi uanset fremdriftsmiddel og køre du 130 km/t (som jo er maks host host) så køre man noget korter end ved 110, præcist ligesom med benzin.

• #17   2. aug 2019 Nej har ikke bestemt mig men syntes det er svært at regne ud hvor økonomisk det er. For man ved hvad man kan læse og der står ikke ret meget og noget af det som står skal man ikke regne med. Jeg kører lidt frisk og den antal km de lover på en ladning har jeg læst lidt om i fdm de overdriver. Men måske man skal vente nogle få år så man ved mere om hvad de kan holde til og hvis der kommer mange min så ikke de bliver dyere at lade op. Pga der kommer .måske ikke så mange penge i statskassen hvis der bliver solgt mindre brandstof

• #18   2. aug 2019 Hvis elbiler har reel interesse vil jeg anbefale at lege med https://abetterrouteplanner.com/
    Der kan man vælge den elbil man er interesseret i at vide noget om rækkevidden om.
    Her efter vælge start punkt, slut punkt og evt. flere via punkter og så beregner den ruten og finder ud af hvor og hvor meget du skal lade (hvis ikke turen kan klares på én ladning).
    I indstillinger kan man også vælge den hastighed man vil køre i procent af fartgrænsen, samt en maks fart, batteri stand ved start, samt ønsket batteristand ved opladning/ankomst, ændre vejr data, hvor mange kg ekstra last man har i bilen, hvor meget batteriet er slidt, og flere andre parametre.
    Den har jeg leget meget med for tiden for at se hvordan forskellige elbiler vil passe til mine typiske kørselsbehov, samt til de ekstraordinære behov.

• #19   2. aug 2019 Jeg oplevede aldrig nogle problemer med at køre elbil da jeg havde en. Bilen kørte meget i starten, hvor fruen brugte den til at køre på arbejde hver dag, og i den periode var økonomien rigtig god i bilen. Da vi så flyttede, og hun skiftede job, kørte vi ganske få km og så var der langt mindre fordel.

Det eneste jeg synes trækker ned, er at en Tesla er ret kedelig at køre, ift. prisen. Man kan få mange sjovere benzinbiler til samme pris. Og det, sammen med vores ændrede kørselsbehov, endte med at blive grunden til at jeg beholdte Audi'en, og ikke Tesla'en da vi gik ned til en bil.

• #20   2. aug 2019 #19
    Det afhænger vel også af hvad man definer som sjov og kedelig, hvis hurtigt optræk og bedre for miljøet er kedelig, jamen så er det meste sjover end Tesla.

• #21   2. aug 2019 #20
    Jeg har nu haft flere biler der var hurtigere i optrækket end Tesla'en, men jeg synes dog heller ikke at 0-100 definerer om en bil er sjov eller ej.

Jeg kører ofte på nogle lækre, snoede bjergveje, hvor man rigtigt kan lege. Og der var Tesla'en bare ikke så sjov som andre biler jeg har ejet. Der er intet føling med bilen, det er svært at fornemme hvor tæt man er på grænsen. Og så er stabilitets kontrollen også ret underlig, det er som om den antager at man er på vej ud i noget lort, og vil forsøge at redde en, istedet for at give lidt snor til lidt leg (hvilket de fleste andre biler jeg har kørt sagtens har kunnet finde ud af). Og så er AWD systemet bestemt ikke designet til sportslig kørsel.

• #22   3. aug 2019 Fair nok du beskriver legetøj til banekørsel, ikke en bil til offentlige vej. Så har du ret, dog lyder det som om du leger hvor du ikke må, de har samme regler overthere mht leg på kørebanen.

• #23   3. aug 2019 Det er ikke legetøj til bane jeg beskriver. Eks. en standard, ny BMW 540i xDrive kører da langt bedre, og den koster en del mindre. Og det er da ikke en banebil, men en bil jeg placerer i samme kategori. Jeg kan faktisk få en ny BMW M5 til samme pris som en mellem Model S...

• #25   3. aug 2019 Hvad der kører bedre lyder subjektivt, jeg synes jo alt uden motor støj per definition er bedre at køre i.

• #26   5. aug 2019 Ja for i modene brændstofbiler kommer meget af motorlyden nemlig falsk igennem højtalerne.. Det er bare meeeeega fedt... eller noget

https://www.youtube.com/watch?v=4lQPc9VXBzk

Kan iøvrigt godt li at du lige "liker" dig eget indlæg der Homer, Annanas i egen juice? smiley

• #27   5. aug 2019 Carsten du fabler, jeg sige udtrykkeligt alt UDEN motorstøj er per definition bedre at køre i, motorlyden igennem højtalerne er klar uønsket og rent galmandsværk set fra min side af.

• #28   5. aug 2019 Det er ikke sikkert det er nødvendigt at skifte et helt batteri.
    Batteriet er en sammensætning af mindre moduler, (bygget op af celler), som kan skiftes efter behov. et modul til en model s består af ca 400 batterier i størrelsen 18650, (som sidder i mange lygter og powerbanks)
    Garantien på batteriet er jo også omkring 8 år eller 190.000 km. synes jeg at have læst et sted.

Hos hyundai koster det ca 8000 at skifte ét modul i dere Kona electric . Dem sidder der vidst 10 af, så ca 80.000 for et komplet nyt batteri

• #29   5. aug 2019 Teslaer der har kørt op mod 500.000km har kun mistet omkring 10% af deres kapacitet så jeg kan ikke se nødvendigheden i at skifte batteriet

• #30   5. aug 2019 Homer

Sorry må have læst forkert, my bad smiley

• #31   6. aug 2019 Hvor meget man taber på 500.000 km afhænger meget af ens op og afladnings metoder. Brugen man super charger ofte eller udelukkende vil det få en stærk negativt effekt på ens batteri. Det samme hvis man aflader til under 20% eller altid oplader til 100%.

Tesla battery management gør en del og lader man langsom så ofte det er muligt og kun til 80%, så kan de holder meget meget længe.

• #32   6. aug 2019 Jeg gør det på min mobil. Jeg forsøger at holde den mellem 20 og 80, mest som en test for at se om det rent faktisk havde noget at sige. Jeg har gjort det lige siden jeg fik denne mobil.
    Det kan være det har en effekt på at stort batteri, men på det lille bitte batteri i telefonen, er jeg ved at nå til et punkt hvor det faktisk bare er irriterende at sætte den til ladning i tide og utide.
    Jeg bruger den naturligvis også en del til facebook og snapchat, der bruger en del strøm, men jeg synes kun kapaciteten falder.

I en bil, eksempelvis en kia e-niro, kan man sige af de 60% man så reelt set skulle bruge, som er svarer til 270 km, kan man da også komme et godt stykke for.

• #33   6. aug 2019 Havde jeg sådan en bil ville jeg ikke gøre noget for at skåne batteriet. Selvfølgelig kun oplade til 100% når det er nødvendigt men ellers bare kør og lad hvad og hvornår det passer, batteri management i bilerne skal nol sørge for at batterierne ikke lider overlast

• #34   6. aug 2019 Ja Tesla har god batteri management udover køling så har det også overkapacitet på batteriet så men for det første nemmer under reelt at komme op på 100% og under 20%, men også så man kan tage mere af reserven i brug når kapaciteten falder så det ikke føles at den falder så meget som det reelt gør.

Men det samme sker ikke på eks. Nisan Leaf, så det afhænger altså også meget af hvilken elbil man køber.

Tesla er bare toppen af poppen for elbiler i 2019 sådan er det bare.

• #35   7. aug 2019 Ja Nissan har virkeligt fejlet med den nye Leaf med for små batterier, og ingen køling af dem

• #36   8. aug 2019 #35
    Nissan siger dog, at den nye leaf kan noget som de andre ikke kan.
    Da jeg var oppe og prøvekøre den, spurgte jeg nemlig hvordan det forholder sig med bremserne. Isært VW GTE ejere skal skifte bremser for ofte, fordi de bliver brugt for lidt.
    Jeg spurgte ikke ved kia og hyndai da vi var der, men Nissan fortæller at Leafen selv med mellemrum, sørger for at nedbremsning bliver foretaget med bremserne, så de ikke går til.
    Leafen kørte fint.
    Men jeg var ikke hooked på den, på samme måde som jeg var med en E-niro. Nu var den gamle leaf så populær på trods af hvor grim den var, så måske var mine forventnigner bare ekstremt høje

• #37   8. aug 2019 Det med bremserne gør langt de fleste EV'er
    Tror faktisk at Tesla var de første der implementerede det.

Den køre såmen fint nok, men hvis man skal køre langt og lade nogle gange så overheder batteriet og opladetiden bliver latterlig lang, hvor EV'er med aktiv køling kan æde strøm i et væk.

Men man skal også huske at den er billig... og så er man nød til at skære nogle hjørner

• #38   8. aug 2019 #37
    Tak for det. Jeg vidste ikke de fleste andre gjorde det. Men det er da godt de gør. Så ved man da at man ikke skal skifte bremser hvert andet år

Jeg har heller ikke formue at gøre med, så en bil til den tid afhænger bestemt også af prisen, Men det er rigtigt, at man jo skal spare et sted. Jeg synes bare det er nogle lidt sære steder at spare. Nu er tesla jo ikke nyt, men hvor mange år har man ikke kunne styre den fra sin mobil? Vw, for den sags skyld også.
    Det er tilsyneladende ikke gået op for de andre elbils producenter at telefoner er vores repirator i 2019.
    Den nye E-soul, ser endelig ud til at have noget så man da kan bare en smule fra sin telefon.

• #39   8. aug 2019 Ja når det er en EV giver det jo pludseligt kæmpe muligheder for at bruge bilen selvom den står parkeret da der ikke skal startes en motor for at bruges bilens funktioner.

og Tesla har pioneret det hele, du kan køle eller varme bilen inden du kommer ud til den.
    Du kan aktivere "Dog" mode så din hund ikke har det varmt.
    Du har "camper mode" som gør det samme for dig hvis du skal overnatte i bilen
    Og nu har man aktivere "sentry mode" der bruger bilens 360graders kamera'er som overvågning på bilen og optager hvis nogen kommer tæt på den eller forsøger at rode med den.

og listen er lang smiley

• #40   8. aug 2019 #39
    Jeg er dybt forelsket i alle de funktioner.
    Jeg cykler for det meste, men de dage om vinteren hvor jeg bruger bilen, er der altid permafrost i bilen. Det tager jo dobbelt så langt tid at komme på arbejde. Og så er det iøvrigt jo, meget mere sikkert end de der ruder der er skrabet halv af for is. Jeg er SÅ klar til at skifte til EL når der er penge, og mulighed for at hægte anhænger på.

• #41   8. aug 2019 Tesla model 3 har anhænger træk smiley

• #42   8. aug 2019

profilbillede
  • Michael C
    Michael C Tilmeldt:
    nov 2015

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 23
    #43   8. aug 2019 Har lige bestilt en Tesla Model3 med anhængertræk. Må trække 920kg.

• #44   8. aug 2019 Michael

Ved du om man kan få træk på Performance modellen også?
    Det syntes jeg ikke man kan vælge i konfigurationen

• Michael C
    Michael C Tilmeldt:
    nov 2015

#45   8. aug 2019 Nej. Ingen træk på Performance og det kan heller ikke eftermonteres. Hverken på Performance eller de andre modeller.

• #46   8. aug 2019 Pis!
    Jeg vil nemlig gerne have en Performance... men træk er bare en must...

• #47   8. aug 2019 Elbil er vejen frem, både med Tesla og andre modeller. Men vores elnet ikke kan klare ret mange elbiler så kommer det til at vare mange år før det virkelig batter.

Men når man skal skifte bil næste gang, så skal man se på en elbil.

• Michael C
    Michael C Tilmeldt:
    nov 2015

#48   8. aug 2019 Må desværre nøjes med en Standard Range Plus. Det er vores sekundære bil som fruen bruger til at køre på job, så hun mener ikke at det er nødvendigt med en Performance smiley

• #50   8. aug 2019 Det er bedre end ikke at kunne, men bremser, spoiler og hjul er jo en del af det man ønsker smiley

For mit vedkommende kan det højst bliver den billigste Tesla til 375.000 og selv det er lige i overkanten i forhold til den relative korte rækkevidde. E-Niro tager 16 måneder om at blive leveret så det er no go.

Så ved ikke lige hvordan den lander, måske en plug in hybrid i nogle år indtil der er flere økonomiske modeller på markedet.

• #52   8. aug 2019 ok godt at vide. Hvad koster det så for at få ordenlige spoiler eftermonteret prof så det ikke ses at det er eftermonteret?

• #54   8. aug 2019 Martin:
    Ved du om man også kan få M3P- modellen i DK?

Mht. spoileren så ved jeg at norske Bjørn Nyland som er en af de største YouTubere inden for Tesla fik hans M3P uden spoileren monteret fra fabrikken, men selv fik den eftermonteret.
    Først efter han havde fået monteret spoileren ændrede Tesla fartbegrænseren fra omkring 230km/t til 261km/t.
    Så eftermontering af spoiler er ikke et problem og som jeg kunne forstå almindelig praksis selv på M3P.
    Bremser og hjul er en anden sag, men personligt vil jeg foretrække 18" Aero hjul for komfortens skyld frem for store bremser og fælge.

• #55   8. aug 2019 Jeg syntes bare man går glip af meget udstyr ved at gå en model ned, og man spare ikke ret mange penge

• #57   8. aug 2019 Nej men jeg tænker også på forskellen på en Long-Range og en Performance er kun 30k... og man går glip af:

20" Performance-fælge
    Performance-bremser
    Kulfiberspoiler
    Sænket affjedring
    Aluminiumslegerede pedaler
    Øget tophastighed fra 233 km/h til 261 km/h
    Track Mode

og jeg syntes sq det er meget man får for de 30k

• #58   8. aug 2019 #41
    I know.. Men min økonomi tillader ikke en ny bil, og i særdeleshed ikke en tesla smiley

• #59   8. aug 2019 Jeg har regnet lidt på det, og hvis min nuværende bil kan dække udbetalingen så med besparelsen på brændstof og vægtafgift næsten betale afdragene på lånet

• #60   8. aug 2019 Personligt vil jeg bare gerne have Long-Range, da selv den langsomste Tesla er rigeligt til mig smiley

• #61   8. aug 2019 Jeg har ikke regnet på det, men med et rådighedsbeløb på 4000,- så behøver jeg vidst heller ikke regne på det smiley

• #62   8. aug 2019 Øøø nej, 4000 er jeg ikke engang sikker på du kan holde en E-niro for.

• #63   8. aug 2019 #62
    Nope, det har jeg heller ikke sagt jeg har råd til?

• #64   8. aug 2019 For 4000 om måneden ville jeg lease under alle omstændigheder, fordi der er så lidt luft så er det vigtigt at have en fast pris man kan regne med.

• #65   8. aug 2019 For 4000 er kun en bil til et kontant opsparet beløb en mulighed smiley
    Jeg har ikke noget imod havregrød, men jeg vil helst ikke leve af det smiley

Kommentér på:
Tesla batteri

Annonce