{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.921 visninger | Oprettet:

Hjælp gløderør knækket i spidsen {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg står i den uheldige situation at gløderør er knækket i spidsen som ses på billedet. Er der nogen gode idér hvordan jeg får den ud, jeg har prøvet med en lang træskure som kunne skære sig ind i den og få fat. Men den rykker sig ikke når jeg hiver. Vil gerne prøve at undgå at skulle pille topstykket af.

Bilen er en citroen c3 1.4 hdi fra 2006


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp gløderør knækket i spidsen
  • #2   13. aug 2019 Tør man at starte dyret? det kan være lortet bliver skudt ud..
    eller lortet falder ned i motoren og smadre hele pisset.


  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.331
    #4   13. aug 2019 Du kan prøve at starte motoren og give den noget gas, og kryds finger for at spidsen bliver skudt ud.
    Man kan også banke spidsen ned i cylinderen og fiske den ud fra dyse hullet.

    Men i de fleste tilfælde, så skal toppen af på en 1.4 og 1.6 hdi


  • #5   13. aug 2019 Dyse op, og slå stumpen ind. Ellers tag fat i Per. Pb teknik i langeskov, han kører land og rige rundt og lever at lige netop det der..pisse dygtig mand

  • #6   13. aug 2019 Alt efter hvor du er fra. Så kan nordjysk diesel elektro trække stumpen ud for dig.

  • #7   13. aug 2019 Nu er det en bil fra 2006, så en dyr rep vil du nok helst undgå hvis det er muligt.
    Køb et gløderør og tag værktøj med i bilen.
    På et tidspunkt når bilen er godt varm, skyder den sikkert spidsen ud, så sætter du bare det nye gløderør i når det sker og så er du kørende igen.


    Det bør ikke være et problem at starte på tre gløderør.


  • #8   13. aug 2019 Jeg fik min ud men det tog 3 dage med at lave specialværktøj, drejebænk, slaglodning og alle mulige andre narrestreger.

    PS: Var din motor kold eller varm da du tog den ud?


  • #9   13. aug 2019 Hej Tak for alle de dejlige svar. Sorry jeg ikke lige har fået Svaret, jeg er nu nået så langt at jeg har fået banket spidsen ind og har taget dysen af, så imorgen står den på at prøve at fiske den op med en magnet gennem dyse hullet. Det var et være arbejde at komme ned til dyserne så jeg satser på at skifte alle gløderør nu hvor jeg er ved skidtet og så kan få et par nye pakninger i ved dyserne samtidigt. Krydser fingre skal nok lige holde jer opdateret

  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.331
    #10   14. aug 2019 #9
    Motoren skal være gennem varm, hvis du skal have en chance for at undgå at spidsen sidder fast på de 3 andre.


  • #12   16. aug 2019

    profilbillede
  • #13   16. aug 2019

    profilbillede
  • #14   16. aug 2019

    profilbillede
  • #15   16. aug 2019 Hej alle, så lykkedes det smiley selve det at få stumpen op var ikke slemt det tog omkring 10 min men arbejdet lå i at få afmonteres ventildækslet mm for at komme ned til dyserne. Jeg startede med at pille dysen af og sikre mig at stemplet var lidt i ned position, derefter bankede jeg stumpen ind i motoren, så tog jeg er et scope kammera fra Wish det kunne ikke komme helt igennem dyse hullet men lang nok ned til at jeg kunne få et billede af stumpen der ligger på stemplet, jeg kunne se at der stadig var lidt tråd tilbage stumpen hang fast i, så jeg tog et stykke ståltråd og lavede en krog på, derefter rodede jeg rundt med ståltråden og hev forsigtig op og wupti så Havde den fået fat i første forsøg kunne derved få tråden og stumpen langt nok op til at jeg kunne få fat i tråden med en spidstang. Havde der ikke været noget tråd tilbage på stumpen ville jeg havde kunne få den op med en magnet.
    De 3 andre gløderør kom op hele. Dog skulle de bankes ud da de også sad godt fast. Jeg fik dem først fri fra gevindet med at dreje og smøre stille og roligt frem og tilbage bagefter når de var helt fri af gevindet hentede jeg naboen og så tog jeg en papegøjetang op holdte fast i toppen af gløderøret derefter tog vi et lang stykke vinkel jern og lagde den som en slidske så når man slog med hammeren på pappegøjetangen så ramte man samme sted vær gang uden at ramme andre motordele det sidste med at banke de sidste gløderør op var et to mands job for mit vedkommende .


  • #16   16. aug 2019 Til dem der har spurgt til om monteren var varm er svaret nej. Det tog for lang tid at komme ned til gløderørene
    Så den nåede at blive kold. Og tror ikke det ville have den store effekt på den måde de sad fast. Men det er der nok forskellige meninger om smiley


  • #17   6. jun 2020 Hey Tino. Jeg står i samme situation, mine spidser knækker. Hvad bankede du den ind i cylinderen med ?

Kommentér på:
Hjælp gløderør knækket i spidsen

Annonce