{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.735 visninger | Oprettet:

Bedst pris på 6 mdr. Gammel bil {{forumTopicSubject}}

Står i den situation at jeg for 6 mdr. Siden købte ny bil, men den er lige kommet til at blive før dyr. Så mit spørgsmål er vil jeg ikke kunne få den bedste pris ved at kører til en autoriseret fremfor at finde en billig billig bil og så lave et byt ved en anden forhandler?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bedst pris på 6 mdr. Gammel bil
  • #1   14. aug 2019 Du overvejer slet ikke at sælge den privat? En bil med (mindst) halvandet års garanti er vel ikke så svær at komme af med privat, tænker jeg?

    Hvad er det for en bil?


  • #2   14. aug 2019 Det er en seat leon 150 hk 7 trins DSG mener det er 1,5 stationcar kørt 18.000

  • #3   14. aug 2019 Er den købt med ekstra garanti eller har den "kun" de 2 år?

    Du kan jo prøve at spørge, hvad Seat vil give. Herefter kan du se, hvad tilsvarende er til salg til. Er spændet stort, kan du oprette en privat annonce og lægge dig lige midt imellem.

    Hvad vil du have for den?


  • #4   14. aug 2019 Den er ikke købt med ekstra.
    Jamen aner ikke hvad den er værd det er udstyrsmodellen xcellence. Jeg vil da have så tæt som muligt på prisen jeg gav i det der er en gæld der skal betales så meget som muligt af den


  • #5   14. aug 2019 Tænker du mindst taber 40000 - 50000 på det nummer du er ved at lave der. Det træls smiley

  • #6   14. aug 2019 Der ser ud til at der er et spænd mellem køb og salg af sådan en bil på 30-40.000 kr. Hvis du så sætter den 15-20.000 under prisen på en tilsvarende hos en forhandler, tænker jeg, der er en reel chance for at komme af med den.

    Jeg kender en, der er på jagt efter sådan en. Han kigger dog på FR, så han vil nok kræve en for stor rabat på din, tænker jeg.


  • #7   14. aug 2019 Ja det vil han nok. Hvor vil det være bedst at lave annonce på den for at se hvad folk vil gi?

  • #8   14. aug 2019 I det segment vil jeg sige, Bilbasen er oplagt. Men det er godt nok også blevet dyrt.

  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #9   14. aug 2019 spørg om du kan forlænge din garanti på bilen, er prisen rimelig forhøjer det jo salgsprisen

  • #10   14. aug 2019 Ja alt koster sørme penge efterhånden

  • #11   14. aug 2019 Sæt den på biltorvet.dk der solgte jeg vores tidligere Octavia.
    Den var 2 år gammel og kørt 31.000 km.
    Satte den meget fornuftigt i pris, lave en meget udførlig annonce, gode billeder fra samme sted og dag. Billeder taget ved moster Oda, et på stranden og et hvor naboen er ovre og få øl sælger bare ikke.
    Du skal ikke regne med få en fornuftig pris ved en forhandler.
    Gav ca. 300.000 for min Octavia og solgte for 245.000 kr. Det var lidt av, men i mellemtiden var det kommet en face lifted og en afgift nedsættelse.
    Jeg fik muligheden for firmabil og fruen var lovet en bette potte.
    Så var faktisk forventningsfuld til en god pris ved Skoda hvis jeg tog en ny eller brugt Citigo, det var så ikke tilfældet de mente den kun skulle koste ca. 225.
    Havde annoncer i både DBA, Gul og Gratis samt biltorvet. De seriøse henvendelser og den der hurtigt solgte bilen var fra autotorvet. Min var købt med 4 års garanti, så den kunne helt ud konkurrere med tilsvarende der stod til salg brugt ved forhandlere.


  • #12   14. aug 2019 Hej
    Sæt den på DBA ol.
    Der får du den bedste pris i ren handel.
    Fordre at den fra din side er betalt, i modsat fald er det dyrt at være fattig
    MVH kp


  • #13   14. aug 2019 Prisen på en bil burde ikke afhænge væsentligt af, om der er pant i den. Der er nogle procedurer, der skal overholdes, men bortset fra det har det ingen betydning for køber.

  • #14   14. aug 2019 Om jeg sælger den og får et beløb for den og sætter ind på bankens konto med bil lån eller om jeg køre til en forhandler og får penge for den er vel lige fedt?

  • #15   14. aug 2019 Sæt den til salg alle steder.. Være medlem af masser sider på Facebook og lav annonce alle steder. Kun på en side tager det længere tid

  • #17   14. aug 2019 En bank har ingen interesse i at tage bilen til restgælden. Men et finansieringsselskab har til gengæld ofte ejendomsforbehold i bilen, hvilket kort fortalt betyder, at de SKAL tage bilen og slette restgælden, hvis man ikke længere er i stand til at betale. Det er så naturligvis kun smart i de tilfælde, hvor restgælden er større end bilens værdi.

  • #18   14. aug 2019 Jeg ville måske starte med at finde ud af om den er købt med ejendomsforbehold

    Nu kender vi ikke restgæld og prisen bilen forventes solgt til, men er bilen mindre værd end bilen var det også en ide og få en dialog med banken om betaling af det sidste gæld hvis ikke der er ejendomsforbehold

    Så kommer det heller ikke bag på banken hvis en kontakter dem angående restgæld

    Det næste skridt må så være måske og få undersøgt priserne ved forhandler, også overveje om du selv tror du kan få mere og vil have arbejdet med et salg



  • #19   14. aug 2019 Når det er en ny bil, så smid den på din facebook også.
    Personligt ville jeg ikke selv sælge min bil til nogen jeg kendte, simpelthen fordi den er så gammel, at jeg ikke vil risikere at den skulle gå i stykker lige efter en handel. Ikke at jeg tror den lige står og bryder sammen, men en bil på 12 år er ikke ny. Men hvis det i praksis er nyt, så ville jeg gerne.

    Husk lige at kontrollere om den ekstra forsikring kan sættes over i købers navn. Det ved jeg ikke om man snige sig uden om.


  • #20   14. aug 2019 Puha der er mange ting at forholde sig til. Men gælden er større end hvad bilen er værd. Det kan jeg ihvertfald sige

  • #21   15. aug 2019 Benyt dig af egendomsforbeholdet så, så har du ingen restgæld hvis du ikke har råd til at beholde bilen smiley

  • #22   15. aug 2019 Er den finansieret hos en forhandler med 20 % udbetaling, pant i bilen osv.? Så er der med forholdsvis stor sandsynlighed ejendomsforbehold i bilen. Og det giver dig nogle gode muligheder.

    Du kan også lige lægge reg.nr. op, så vi kan se det for dig. Det burde fremgå af Bilbogen.


  • #23   15. aug 2019 Bil er købt igennem et bil lån fra banken smiley

  • #24   15. aug 2019 Så er der ikke noget at gøre på den front. Så er det kun et spørgsmål om at få den bedste pris. Desværre for dig.

  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #25   15. aug 2019 Er der mulighed for at omlægge lånet, så du sidder lidt billigere i det og evt kan beholde den?

  • #26   15. aug 2019 Bay et billån i banken kan vel også være med ejendomsforbehold??

    Det er sikkert ikke så normalt, men der kan jo ikke ske noget ved og forespørge eller læse lånevilkårene igennem


  • #27   15. aug 2019 Nu kender jeg sporadisk et par stykker der har benyttet sig af eller lad os kalde lavet det nummer med kreditor. Det er ikke noget man bliver populær for eller får de store roser.
    Så man skal nok ikke regne med at kunne komme tilbage til et sted efter man har afleveret bilen.
    Det kan selvfølgeligt være løsningen i en svær situation og eneste mulighed.

    Men med sund fornuft, har man en bil man ikke har råd til at betale af på, en bil der oven i købet giver en restgæld efter salg. Ja hvor skal pengene så komme til for en ny bil om den er mindre eller billigere? Ofte kan det nok bedst betale sig at knibe ballerne en anelse og i det mindste beholde og afdrage bilen indtil det går i 0.
    Man skal generelt tænke sig om inden man bare låner penge til en ny vogn, den er dyr i afskrivning det første år og mere.


  • #28   15. aug 2019 #26
    I teorien kan banken godt have ejendomsforbehold, men det ville være meget atypisk.


  • #29   15. aug 2019 #27
    Selv er jeg meget økonomibevidst, men på trods af det, så får man sq købt sig noget dumt engang imellem.
    Så sent som igår smed jeg potentielle biler ind i exel, for at finde ud af hvad der umiddelbart er billigst.
    Egentlig havde jeg kigget på noget mindre, som jeg dog skal låne nogle penge til, men med afskrivning samt gæld så er en mindre og mere økonomisk bil slet ikke billigere, selv hvis jeg vælger at reparere bilen for 20 af dens egentlig værdi.


  • #30   16. aug 2019 Til hvis fordel i det her med bil og lån i banken er det hvis der ikke er lavet noget papir med underskrift på det nye lån. Tænker der skal være nyt papir ved et nyt/højere lån.?

  • #31   16. aug 2019 Er der efter 6 måneder fortsat ingen papirer på lånet? Sikker på, du ikke har underskrevet noget digitalt?

    Det vil ikke ændre på, om du skylder pengene, for det gør du under alle omstændigheder. Men du kan måske slippe for en række omkostninger, hvis der ikke er skrevet under - fx tinglysning osv.

    Er der overhovedet tinglyst pant i bilen? Prøv at slå den op i Bilbogen.


  • #32   16. aug 2019 Hmm ja okay smiley

  • #33   16. aug 2019 Hvordan ville det se ud hvis jeg kørte til banken og afleverede bilen og sagde her nu den jeres. Hvem vurdere egentlig så prisen og så må der da forsvinde den mængde fra lånet som bilen er værd?

  • #34   16. aug 2019 Tror du skal lave et lille møde med din bank rådgiver, det her lyder efterhånden mere og mere uovervejet. Der er også en fremtid efter et bilkøb man har skidt i nællerne på.

  • #35   16. aug 2019 Banken kan ikke gøre noget ved lånet. De siger jeg skal finde en ny billigere bil. Og min rådgiver er langtids sygemeldt

  • #36   16. aug 2019 Jamen du kan ikke bare aflevere bilen til banken. Sådan fungerer verden ikke. Du er nødt til selv at få den solgt - og det vil du også få den bedste pris for.

  • #37   16. aug 2019 Simon, du står i en træls situation det kan godt se - men du får ikke noget foræret i dag.

    Sælger du bilen og indbetaler beløbet til din bank, så står du som jeg forstår det stadig med en gæld. Denne skal der så træffes aftale om afvikling af, skal det ikke trække ud i årevis så er det nok klogest at fortsætte afbetalingen. Skal du så igen ud låne penge til en ny lille bil ... Ja hvor ender vi så? Siger det bare Luksus Fælden på TV3.
    Nej spøg til side, der må være andre end din egen rådgiver det er ansat i den bank. Prøv aftal en snak med en om hvordan en løsning kunne se ud.
    Som allerede foreslået vil jeg næsten tror det er den bedste løsning at du blot kører videre i din bil, ellers skal du jo i gang med stifte yderligere gæld.

    Sådan en Leon har vel afhængig af variant kostet mellem 250-280.000 kr. fra ny.
    Er det en style så gætter jeg på den reelle salgspris er omkring 185-199.000 kr.



  • #38   16. aug 2019 Det er en xcellence og ja skulle helst have den bedste pris for vi kommer til og skal låne til en ny billig bil.

  • #40   16. aug 2019 Problemet er jo også at vi stå og skal flytte og derfor får en højere husleje endnu pt og derfor kan vi ikke rigtig beholde denne dejlige bil. Så afdraget på den er for stor

  • #41   16. aug 2019 prøv at høre Kraft Biler i Horsens hvad de vil byde for bilen - de plejer at byde fornuftigt i ren handel

  • Michael H
    Michael H Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Svar: 22
    #43   21. aug 2019 sådan er det jo desværre når man prøver at føre et liv/livstil man ikke er kompetent til...???? æd tabet og vis dig som en mand, dit valg din risiko,

  • #44   21. aug 2019 #28
    Præcis. De har som regel pant/sikkerhed i bilen, men det kan man ikke bruge til så meget.

    Til trådstarter.
    Hvorfor så sætte sig i en dyrere bolig hvis det gør du ikke har råd til bilen? Det forstår jeg ikke helt.. Men alt i alt er jeg sikker på det billigste i længden ville være at klemme ballerne sammen og beholde bilen noget længere..
    Der er mange omkostninger forbundet hvis der skal oprettes nyt lån osv, som nogen også har påpeget


  • #45   21. aug 2019 Vær obs på at hvis bilen er købt så der er pant i den kan det være ulovligt at sælge den privat. Da panttager har lov til at indrage bilen hvis gælden ikke betales efter vilkårene.

  • Christian V
    Christian V Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 2
    #46   21. aug 2019 Ikke en sur mine, blot så andre ikke forsøger at "aflevere bilen til finansieringsselskabet".
    Dette er kun en mulighed såfremt at din økonomi har ændret sig i væsentlig grad, f.eks. at du har mistet din arbejde, din kone har forladt dig og din formue ikke er eksisterende. Dette skal du kunne dokumentere, og finansieringsselskaberne kan bede om udskrift fra din bankkonto i op til ét år forinden opsigelsen.

    Hvis at flere i husstanden er skrevet på lånet som debitorer, så gælder ovenstående begge i husstanden.

    At have optaget et lån til huset som gør at man ikke har råd til at afdrage på et andet lån, er ikke en gyldig grund - det vil finansieringsselskabet blot sige er groft uagtsomt.


  • Christian V
    Christian V Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 2
    #47   21. aug 2019 Jeg har ikke læst en købekontrakt fornyligt, men jeg er relativt sikker på at man også skriver under på at man hæfter for residualbeløbet som måtte være, hvis at finansieringsselskabet tager bilen retur og sælger den på auktion.

  • #48   21. aug 2019 Prøv og kik på den her side, tast alle data ind på bilen, så ved du nogenlunde hvilken pris du kan få for den ved salg til en forhandler.

    https://www.bilpriser.dk/


Kommentér på:
Bedst pris på 6 mdr. Gammel bil

Annonce