{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.208 visninger | Oprettet:

Daniel V
Daniel V
Tilmeldt:
18. aug 2019
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1

Fejl ved blanding af auto klarlak {{forumTopicSubject}}

Hej.

Har lavet en fejl da, jeg skulle blande klarlak.
Det skal blandes 2:1 (2 del lak og en del hærder og 10 - 15 % fortynder). Er så kommet til at blande 2 del lak og en del fortynder og 10 - 15 % hærder istedet for ??. Hvor lang tid vil lakken være om at hærdet helt igennem ?, hvis den hærder helt. For kan godt mærke at den er lidt blød endnu, selvom det var den 26 juli 2019 at bilen blev lakeret.

Og er der eventuelt noget jeg kan gøre?
På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fejl ved blanding af auto klarlak
  • #1   18. aug 2019 hvis den ikke er helt tør nu, så gøre den aldrig helt.

    jeg har hjulpet til med at vaske en hel kadett c karosseri af, for maling, hvor der var brugt for lidt hærder.

    den stod 6 månede, for og se om det tørrede helt. men den blev ved med og være gummi agtig.
    så til sidst måtte vi fjerne al maling.


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.864
    #2   18. aug 2019 Som dennis skriver, er den ikke hærdet nu, sker det aldrig.

  • #4   18. aug 2019 som der bliver sagt vis ikke det er hærdet nu så gør det aldrig. lidt sjov med den historie om det med den kadett. Jeg hjalp selv nogen med at gøre en kadett ren for mange år siden der var bleven malet. hvor der ikke hade fået nok hærder den var malet hvid og det var ikke sjov at få det maling af igen. Vi både brugte stål børste og højtryk renser ind til alt var væk da man ikke kunne pudse det væk da det blev sådan noget snask. Så god fornøjelse med arbejdet vis du skal have alt det maling af igen når det er blød.

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.864
    #5   18. aug 2019 Håber ikke det er en hel bil du har malet, som freeway skriver så kan det ikke slibes med sandpapir.

  • #6   18. aug 2019 Har prøvet med tokomponent maling på en båd at der var for lidt hærder i. Der malede vi den en gang mere med et lag hvor der var den korrekte mængde hærder.

    Den blev hård som den skulle, og det holdt fint. Det blev dog gjort indenfor 3-4 dage fra den havde fået laget med for lidt hærder.


  • #7   18. aug 2019 Tror også jeg ville prøve den sidste løsning.

  • Daniel V
    Daniel V Tilmeldt:
    aug 2019

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1
    #8   20. aug 2019 Har vandslibet motorhjelmen, med k1200, k2000 og k4000, og det så fint ud, og derefter poleret jeg den. Det er som om jeg ikke helt kan pusse det overskydende polermiddel helt af, men der er stadigvæk meget lidt tilbage. Der sidder en dråbe klarlak som er løbet, og den er lidt gummi akti.
    Så kan ikke rigtig finde ud af om den er tør, men som jeg skriver så kan jeg godt slib i den, Så det ser pænt ud.


Kommentér på:
Fejl ved blanding af auto klarlak

Annonce