{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.066 visninger | Oprettet:

Christian D
Christian D
Tilmeldt:
27. dec 2019
Følger: 12 Emner: 2 Svar: 1

Salg af bil med restgæld {{forumTopicSubject}}

Jeg er i gang med at sælge min gamle bil, som har restgæld. Bilens salgsværdi svarer nogenlunde til restgælden.

Restgælden ville jeg indfri ved salg, og havrebjergs umiddelbart ikke tænkt yderligere over. Jeg havde forleden dag en person ude for at se på bilen, som dog nævnte at han havde slået bilen op online, og kunne se at der var en restgæld. Selvom jeg ville indfri gælden ved salg mente han at det bar uhyre negativt, og at mange ville holde sig langt væk fra bilen. Personen slog bilen op vha nummerpladen som kunne ses på billederne.

Derfor mit spørgsmål: er det normalt at indfri restgælden når bilen sættes til salg på fx Bilbasen, eller er det normalt at gøre ifm salg? Altså har personen her en pointe, eller var det udelukkende for at presse prisen ned?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Salg af bil med restgæld
  • #1   27. dec 2019 Det er i hvertfald noget man bør nævne i annoncen, ellers kan det kan virke som om du prøver på at snyde folk.

  • #2   27. dec 2019 som der bliver skreven så skriv i din annonce,at der er rest gæld i bilen og det vil blive slettet ved salg. Men ja lige meget hvad er det lidt negativ at den har det. da der er mange personer der vil gå videre til den næste bil uden rest gæld. da de er bange for at blive snydt.også selv om du er helt ærlig og vil slette gælden. Jeg personlig ville ikke være bange.jeg ville så bare have et bevis fra din bank at gælden var slette,ved jeg overføre de penge til dem. og jeg får en bevis på fra banken gælden var væk. og var der flere penge end banken skulle have blev de jo så bare overført til dig.

  • #3   27. dec 2019 han kan helt sikkert godt have en pointe, særligt hvis man hverken i annonce eller ved første kontakt med potentiel køber nævner restgælden

    køb af bil med restgæld kræver jo enten at sælgeren har gjort forarbejdet og kontaktet kreditor for en aftale omkring indbetaling ved salg, eller man stoler på sælgeren efter handlen får det bragt i orden

    så er det en ældre bil, og med en pris tæt på det en forhandler kræver for tilsvarende med garanti er den nok sværere at sælge. Men står den langt under forhandlernes priser, og er almindelig familiebil vil det nok ikke være et større problem at sælge trods restgælden

    men som minimum så sikre dig at du har en god aftale med din kreditor omkring salg, at i eventuelt går ned til kreditor ved salget og får tingene ordenet, eller få en form for dokumentation med informationer om konto salgsprisen kan indbetales på og restgælden efterfølgende slettes



  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.864
    #4   27. dec 2019 Jeg går helt udenom biler med restgæld, så ja han har da en pointe.

  • #5   27. dec 2019 Det har en negativ indvirkning på efterspørgslen, fordi mange er bange for at blive snydt. Det er heller ikke helt uden grund, for det er altid køber, der står med problemet, hvis noget går galt.

    Personligt har jeg dog ingen problemer med at købe en bil med pant i. Man skal bare vide, hvordan man håndterer det korrekt - så sker der ikke noget.


  • #7   27. dec 2019 Det er også sådan, som du skriver, Morten. Det er kun pantet, der følger bilen, og aldrig gælden.

    I princippet er det lidt det samme, som at man ikke må købe en stjålen genstand. Heller ikke selv om man ikke er bekendt med det. Så bliver man også som køber bedt om at levere genstanden tilbage.


  • #9   27. dec 2019 Nej, de kommer teknisk set ikke efter ny ejer, men "kun" efter bilen. Ny ejer vil ikke blive bedt om at betale af på gælden.

    Vi er enige om, at det kan have en snært af det samme, men der er forskel.


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.864
    #10   27. dec 2019 Banken beder ikke ny ejer betale gælden, de henter bare bilen.

  • #12   27. dec 2019 Som sagt ja, det er principielt sammenligneligt. Men det er den tekniske forskel, der gør, at det giver mening, det hænger sådan sammen, frem for at det ingen mening giver.

    Herudover er der forhold som at man ikke hæfter for en gæld, der er større end bilens værdi på den måde. Og hvis bilen er af beskeden værdi, vil kreditor sandsynligvis få at vide i fogedretten, at det hele vil gå op i omkostninger, og at de derfor ikke må tage bilen.


  • #13   27. dec 2019 Du skal have udskrift fra der hvor du hår lånt pengene på at lånet vil blive indfriet hvis køber overfører xx.xxx antal kroner til konto 1234 - 12345678 DERTIL laver i en slutseddel hvorpå det fremgår at bilen vil blive overtaget gældfrit og at lånet bliver indfriet efter aftale med finanseringssselskab. Lidt kringlet men sådan er det nu engang.

  • #14   28. dec 2019 Mange vil gå forbi ja, men det er der ingen grund til.

    Jeg har også haft en bil til salg med restgæld. Skrev i annoncen at der var restgæld i bilen, og ved salg tog vi i mit pengeinstitut hvorved køber fik min banks garanti på at gælden var fjernet.

    Den blev solgt på 3 uger.

    Mit råd. hver helt ærlig og klar i spyttet om hvad dine intentioner er, for at gøre livet nemmere for køber (Du har trods alt en bil du vil have solgt) Så er der ingen ko på isen.


Kommentér på:
Salg af bil med restgæld

Annonce