{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.288 visninger | Oprettet:

Naja  K
Naja K
Tilmeldt:
21. jan 2016
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 13

Vægtafgift {{forumTopicSubject}}

Hej!!
Jeg har lige fået en vægtafgift på min bil som jeg fik skrottet d. 22-23 Jan. Har talt med skat, og de synes, jeg skal betale regningen. Noget med at jeg får noget af det retur.. Hvad synes I?
Der er tale om 1870kr.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vægtafgift
  • #1   30. jan 2020 Har du kigget på betalingsdato ? .Du kunne måske lige vente en uge endnu.Eller spørg hvor du har afleveret bil ,om de har afmeldt den.De afleverer nok ikke plader samme dag.

  • #3   30. jan 2020 du kan slå bilen op på eksempelvis www.nrpla.de og se hvad dato den er afmeldt fra

    skats regning og skrotning er så bare tilfældigt faldet sammen, og jeg ville handle lidt ud fra dato for betaling og perioden vægtafgiften dækker

    altså er betaling nu her, og perioden den dækker fra 1 februar eksempelvis, så ville jeg kontakte igen og bede dem om at se bort fra regningen. Har du kørt i noget af perioden regning dækker, så betal det fulde beløb og du får pengene tilbage for de dage du har betalt efter bilen er afmeldt


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #4   30. jan 2020 Betaler du, får du noget retur. Hvis du ikke betaler, så sender de dig en ny regning, på det reguleredes beløb.
    Jeg kan desværre ikke huske om der kommer rykkergebyr på den, eller om de bare sender som normal opkrævning.. Deres gebyr er kun 60kr smiley

    Ps. Biler jeg har solgt, eller skrottet og der er kommet regninger på efter det er sket, har jeg altid gjort på den måde..


  • #5   30. jan 2020 Betal og du får “resten” retur.

Kommentér på:
Vægtafgift

Annonce