{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
528 visninger | Oprettet:

Asger P
Asger P
Tilmeldt:
18. feb
Emner: 1 Svar: 2

Vægtafgift {{forumTopicSubject}}

Goddag! Nogen der har styr på vægtafgift regler for ombyggede biler?

Lad os sige jeg har en w124 2.6 benzin som jeg putter en dieselmotor i, fra en nyere mercedes, som er tungere. Lad os sige bilen går fra 1400kg til 1550kg, og derfor går ind under et andet vægt-interval.

Vægten ændrer sig selvfølgelig, men også brændstoffet. Får man så vejet sin bil, for at finde ud af hvad man skal betale i afgift, eller tager man den originale vægt, bare som en dieselbil?


Kommentarer på:  Vægtafgift
  • #1   18. feb Den skal vejes på ny, så den nye vægt bliver skrevet i papirer

  • Asger P
    Asger P Tilmeldt:
    feb 2021

    Emner: 1 Svar: 2
    #2   18. feb Tak Kompressor Knud. Bliver det så gjort ved synshallen eller hvordan? smiley

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 23 Følgere: 54 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.234
    #3   18. feb Du skal forbi en synshal og have det godkendt, samt du skal have samtlige papir i orden for ombygningen, da det ikke bare er at smide en diesel motor i, og få den godkendt, slet ikke fra en nyere model.
    Og kan ikke huske om du også bliver straffet i form af registeringsafgift, men det skal skat nok fortælle dig, når den bliver godkendt


  • #4   18. feb Det kan altså blive noget op ad bakke at få godkendt, især hvis den motor du vil ligge i ikke har siddet i den model før.
    Tror du skal undersøge andet end bare hvad vægtafgiften bliver.


  • #5   18. feb Ja, det kan hurtigt komme til at udløse ny registreringsafgift, samme afgift som hvis du importerer en fra f.eks tyskland

  • Asger P
    Asger P Tilmeldt:
    feb 2021

    Emner: 1 Svar: 2
    #6   18. feb Så for eksempel har om606 dieselmotoren været solgt i w124'eren i slut 90'erne. Det er derfor jeg tænker man sagtens kan, da karosseriet kan holde til den smiley Jeg ville bare have en ældre 230TE/280TE/300/TE så den er over 35 år og billig i vægtafgift, men med den fede om606 dieselmotor smiley

  • #7   18. feb Uanset om du tænker man godt kan, så skal du stadigvæk have det godkendt! Tænker det ville være smart og finde ud af hvad det kommer til og koste inden du starter, da det hurtigt kan blive dyrt og omstændig og få godkendt.

  • #8   18. feb Selvom at motoren har været solgt og godkendt i en w124 betyder det ikke at du "bare" kan smide motoren i og få det godkendt ihvert fald hvis du skal have det i papirerne.
    Du skal sikre dig at din bil er teknisk identisk med den w124 med om606 dvs. alle væsentlige kompontenter skal være identiske (herunder bl.a. bremser, servo, undervogn og så videre). Det er ikke kun karosseriet - det er faktisk nærmest det mindste af det.
    Vigtigst af alt du SKAL have et bevis på det... Det er ikke nok at man bare selv sige det

    Det klart nemmeste er at tage fat i enten Mercedes selv og få en godkendelse (hvis de vil det) eller en godkendt virksomhed til at lave en rapport til dig


  • Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    dec 2019

    Følger: 1 Svar: 95
    #9   18. feb Hvis du tager en 124 300 turbodiesel med 147 hk x de 20% du må effektforøge = 176,4
    Om606 har vidst 177 hk?
    Vægten kan ikke betyde så meget på de 2.
    Men du kan altså også godt få noget power ud af en om603 turbodiesel


  • Trolle P
    Trolle P Online Tilmeldt:
    sep 2020

    Følger: 2 Følgere: 50 Emner: 4 Svar: 265
    #10   18. feb Det letteste er nok at finde en der er født med dieselmotor , og så lave et motorswap ?



  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 23 Følgere: 54 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.234
    #11   18. feb Trolle
    Det ændre ikke det store på om motoren er lovlig i bilen, eller om den kan godkendes i den. Undervogn osv ville det dog være en hjælp


  • #12   18. feb Det er jo fuldt ud lovligt at skifte fra benzin til diesel motor, såfremt man bruger en motor som modellen er godkendt med og ikke overskrider de 20 procent. Problemet ligger i at få godkendt en motor som modellen aldrig er lavet med.

Kommentér på:
Vægtafgift

x