{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
995 visninger | Oprettet:

Peugeot VS Ford. {{forumTopicSubject}}

Hej Alle.

Jeg står og skal købe ny/brugt bil men jeg har sku noget svært ved at bestemme mig.

Feltet er indsnævret til følgende 2 biler:

Peugeot 407 1,6 HDi 110 Premium SW 5d - 199.xxx km.
Ford Mondeo 2,0 TDCi 140 Trend Collection stc. 5d - 210.xxx km.
Bilerne koster omtrent det samme så det er ikke det der skal skille.

Umiddelbart hælder jeg mest til 407'eren da der bl.a er indbygget navigation i bilen, så den virker bedst udstyret.
Jeg har prøvekørt 407'eren ligeledes men har ikke været omkring og prøve Ford'en endnu.

Er der nogle der har erfaringer omkring styrker/svagheder ved de 2 biler?

Alt info modtages da jeg før har købt katten i sækken ved ikke at få sat mig ordentligt ind i sagerne, så det prøver jeg så at få rettet op på denne gang smiley

Billedet er af de 2 biler jeg kigger på.

Pft.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Peugeot VS Ford.
  • #1   4. apr 2020 Mondeo ville jeg vælge, men jeger også Ford mand smiley
    Når det er sagtså bliverdu glad for den 2.0 motor, det erPSA motor og køre mange km uden problemer, tjek at service er holdt, der skal skiftes Tandrem ved 200000km, tjek bøsningerne de bagerste bærearme det er et svagt punkt på dem, og lyt/mærk efter om koblingen rusker/larmer.
    Ellers bliver du glad for pladsen i den og køre komforten.


  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.331
    #2   4. apr 2020 #1
    Ja, min 407 2.0 hdi har kun kørt 610.000km uden at have været åbnet op, turboen er også den originale. smiley

    #0
    vælg med hjertet
    På 407eren der skal du være sikker på at olieservice er overholdt, hellere skiftet for mange gange end for lidt.
    nu kender jeg ikke årgangen på den, men de første årgange der var forbro og bagbro lavet af helstøbt alu, så de ruster ikke.

    2.0 tdci motoren på forden, er som sagt en PSA motor, og er ikke til at slide op
    Bærearme i for og bag har det med at ruste.
    Men helt sikkert også en fin bil, hvis man er til Ford. smiley


  • #3   4. apr 2020 Navigation virker af r.. til. Brug din mobil i stedet.

    Af de 2 havde jeg valgt Ford'en, da der er mange problemer med den 1,6 HDI motor


  • #4   4. apr 2020 Hvad er taget Mondeo af de 2 og hvade 407 været end 2tøliters så ville den blive svært. Men jeg ville måske panikken og købe en C5

  • #5   4. apr 2020 Jeg have 100% valgt Forden!


  • #6   4. apr 2020 Mest træls fejl på 407 er at knækker Aksel til luft regulering i kabinen er det helt ud med instrumentbord og det koster og det sker

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.866
    #7   4. apr 2020 Altid ford over en peugeot. Ford mondeo er en lækker bil.

  • #8   5. apr 2020 #2
    De er fra 2010 begge to.


  • #10   5. apr 2020 som der bliver sagt så ud og prøv begge biler og se hvad du bedst kan lide af dem. men jeg ville så nok gå efter en 407 bare med en 2.0 16v hdi psa motor i den som Ford også har lånt til deres bil. ikke fordi jeg har noget i mod en 1.6 hdi motor, men har bare set mange der ikke har passet dem. hvor det har bleven en dyr affære at have dem. Men passer man dem kan de også køre langt,har selv haft biler med den motor i og har kørt mange km med dem.

Kommentér på:
Peugeot VS Ford.

Annonce