{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.255 visninger | Oprettet:

Leasing eller køb af mikrobil? {{forumTopicSubject}}

Hej alle
Ved dette emne ofte er bragt op, men simpelthen også så svært.
Mit valg er, skal jeg købe den nyeste Hyuandai i10, med automatgear, som ser rigtigt spændende ud, eller købe den nye Toyota Yaris hybrid som kommer efter sommeren, tror juni, juli måned, men den er også 60000 kr dyrere mindst!
Eller skal jeg hellere se på at lease dem.?
Leasing koster for hyuandai omkring de 2600kr mdl, og lidt det samme vil blive for Yaris , og finansiere. Dem over 96md, er endnu billigere.
Mit kørselsbehov er mindre end 15000km årligt
Ønsker bare en god og stabil bil, til nogle gode sommerferier i Danmark, og en bil at køre mig til og fra job, har 12km hver vej


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Leasing eller køb af mikrobil?
  • #1   7. apr 2020 Lease. Penge ud af vinduet.
    Købe, du får lidt igen ved gensalg


  • #2   7. apr 2020 At købe bil er generelt penge ud af vinduet.
    Har man ikke 20% i til udbetaling og er nødt til låne over mange år, ja så går der altså adskillige år før man har noget der bare lufter lidt af friværdi i bilen.
    Det vil sige at man kigger ind i en længere årrække hvor man skylder mere end bilen er værd. Keld er et ungt menneske på 0 år og vil næppe beholde en mikrobil tæt på de 96 måneder... eller noget.
    Kender man kørselsbehov i leasing perioden så kan det bestemt være økonomisk fordelagtigt.


  • #3   7. apr 2020 ... og så er det dem der køber bil LIGE inden den nye model kommer for så sikrer man sig at alle børnesygdomme er luset ud.

  • #4   7. apr 2020 jeg er 49, og jeg kører mindre end de 15000km årligt, har selv pengene til udbetalingen, men lige talt med Hyundai i dag, som fortæller mig at det automatgear som kommer med den nye Hyundai I10, er dårligere end det som sidder i en 2017 udgave, som desuden også har 84HK, kontra den nye I10 som har 64HK, og altså også et rigtigt automatgear i den ældre model, som han vil sælge for 115000kr, den har kørt 13000km, nypris for den var 190000kr, fortalte han


  • #5   7. apr 2020 jeg ville vælge den nye i10. Bedre interiør flottere design
    tag en ESSENTIAL med Automatiseret manuel gearkasse. ca kr. 125.000,-

    https://www.youtube.com/watch?v=VdssZPAxGRQ


  • #6   7. apr 2020 Ja det er en fin bette bil, men 67 hestekræfter til størrelsen er simpelthen for lidt hvis man kører motorvej. Den kan jo ikke følge trafikken uden at blive presset.
    Ser hele tiden folk på motorvejen der kæmpet i en af trillingerne med samme HK. Fruen her har selv en 68 hk Aygo ... og uha er fin i byen, men skrækkelig på motorvejen.
    Så ville vælge den gamle blot af den grund eller et andet mærke bil.


  • #7   7. apr 2020 Tak Carlo , ja er også selv lidt skeptisk vedr den lille motor, har set at inde hos gomore, kan man lease en hyuandai I20 med automatgear, den har 100HK, og nok noget bedre på motorveje, den koster så 3300 kr md, det er bedre ik?

  • #8   7. apr 2020 3300 om måneden for at lease en mikro bil, det er meget meget dyrt.
    Men gomore som stavekontrol vil rette til gonore, her er der vel ingen udbetaling eller bindings periode?


  • #9   7. apr 2020 Den pris er med forsikring, og med 15000 km, du kan andre steder lease den til 2595 kr, men så er det uden forsikring , og den ligger på omkring de 400-450 kr mdl med kasko
    Skal du købe den er prisen for en lettere brugt, kørt 5-1000 km, ca omkring 160-180000 kr


  • #10   7. apr 2020 der er helt sikkert fordele og ulemper ved leasing. Hvis man er typen der altid har bilerne i 36 måneder, og altid kører et bestemt antal km hvert eneste år, så kan det give mening at lease. Der er bare mange ting som kan ændre sig i ens tilværelse, og som kan påvirke ens kørselsmønster og kørselsbehov.

    finansiering over 7 eller 8 år er helt sikkert med til at gøre folk har en månedlig lav ydelse, men det er altså også mange år og se ud i fremtiden. Der vil være en 4-5 år hvor bilen helt sikkert vil have mindre værdi end restgælden, her kan ejendomsforbehold jo være en god sikring hvis man pludselig skal af med bilen grundet sygdom eller andet. Bemærk dog, at ejendomsforbehold har nogle krav man skal leve op til

    de små mikrobiler er ikke en fornøjelse på motorvejen, men kan man leve med at køre en 110-115 km/t og have noget støj i kabinen så går det altså fint. Det kræver dog også man er bevist om de manglende kræfter, og trækker ud i god tid og sørger for god afstand til trafik bagfra.

    men personligt synes jeg 2600 kr for leasing af en i10 lyder som ret meget, også selv om der måske er noget service med i prisen. For 36 måneder render det jo op i 93.600 kr, der bør på 3 års ejerskab for en ny i10 ikke komme værkstedsregninger for 15.000 kr, så de 80.000 kr er reelt "værditabet" for 45.000 km i en i10

    alt efter din økonomi kan du jo også overveje en brugt, en fin bil med automatgear bør kunne findes til 50.000 kr. Særligt hvis du kan leve med en mikro eller minibil. Der vil komme flere udgifter til service og vedligehold, men afskrivningen bør være væsentligt mindre


  • #11   7. apr 2020 Ok mange tak, vil prøve kigge efter brugt også, er bare meget nervøs for at købe en brugt bil, som der så kommer en masse udgifter på pludselig, derfor jeg tænkte leasing eller ny bil

  • #12   7. apr 2020 Personligt synes jeg Leasing er for dyrt- Især de helt små biler.
    Jeg tænker godt man kan finansiere og tegne et serviceaftale for 2600 alt afhændig af hvor meget man skal låne.
    Ønsker du at skifte bilen om 3 år, og har du pengene, og vil betale det som det koster, så er det måske alligevel det rigtige for dig.


  • #13   7. apr 2020 Den nye yaris ser rigtig lækker ud.

    MEN..
    2 ting.
    1. En yaris er ikke en microbil.
    2. Toyota er stoppet med produktion af biler pga corona. Jeg tvivler på vi får den yaris at se i år, de får meget de sksl indhente.


  • #14   7. apr 2020 Har du overvejet en Corsa? Kan leases for 2295.- i måneden, med 5000,- i udbetaling.

    Når det så er sagt, så er det virkelig at smide penge ud af vinduet, at lease de små biler. Lad os antag at du lease en Corsa, i 36 måneder, så vil dine samlede omkostninger ende på 87.615,- eksl. brændstof, dæk, forsikringer. Når de 36 måneder er gået, så aflevere du bilen, betaler lidt for div stenslag, ridser og andet, også er det det. Det vil sige, at du har betalt 87.615.- for at ''leje'' en bil i 36 måneder, uden på noget tidspunkt at have ejet den - der er, for at sige det lige ud, at smide penge lige ud af vinduet.

    Så giver det mere mening, for mig i hvert fald, at købe bilen, da man så efter f.eks. 36 måneder, kan sælger bilen for f.eks. 80.000.- Det giver ikke rigtigt nogen mening, at lease de små biler


  • #15   8. apr 2020 Hej. Vi var selv i samme situation for år tilbage. Vi valgte så at smide 20% i udbetaling, og afdrage 1450kr i måneden. Vi ga 127.500 dengang. Og solgte den 3,5år senere til 65.000kr... - så det var en okay forretning, den virkede jo stadig som ny efter 3,5år.

    Service koster ikke en hat på de små biler, så service aftaler er penge direkte i kloakering. Plus de fleste nye biler kan tilkøbes ekstra fabriks garanti for få håndører ved køb af ny.

    Som nogle andre skriver, ville jeg heller ikke lease hvis det koster 2500kr i måneden, eller mere...
    Bare lov mig du ikke køber en af de 3 trillinge lig der kører/sælges ( up, citigo, mii ) de kører godt... Men til gengæld går de også i stykker, selvom de ingen kræfter har til at det burde ku ske smiley


  • #16   9. apr 2020 Jeg er kommet til den konklusion at jeg køber en ny bil, har kig på den nye Hyundai I10, med automatgear, og så nogle tillægs pakker, bakgear osv , så fra deres reklame pris og fra pris 99995kr kommer den på 138000kr! Men så er der også metal lak og det hele med, dog ikke Pava behandlet , så ryger vi op på mere end 142000kr, men regner så også med at ha en god og velkørende bil i mindst 5 år

  • #17   10. apr 2020 #16
    Tror det er et ganske fornuftigt valg. Garanti betyder meget.
    Dog et lille input, Picantoen er jo næsten identisk. Du får 2 års yderligere garanti. Dog maks 150.000 men det ser dit behov ikke ud til at overskride smiley


  • #18   10. apr 2020 picanto er så også noget dyrere, jeg vil kun ha med automatgear, og der kommer den op på de 165000kr, og Hyuandai ligger på de 140000kr, med alt det ekstra udstyr jeg ønsker, så deet

Kommentér på:
Leasing eller køb af mikrobil?

Annonce