{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.284 visninger | Oprettet:

Registreringsafgift på elbiler 2021 smuthul?? {{forumTopicSubject}}

Hey alle.

Som jeg ser det, kan der ske det, at en Tesla bliver beskattet med 65% i 2021, hvor den nu er 20%.
Vil det sige, at jeg d. 29. December kan få et bindende svar ved SKAT der gælder i 3 måneder, om hvad afgiften på mine 10 styks 2020 Tesla 3 fra Tyskland skal være?

Dvs. at jeg ville kunne sælge mine nye Tesla 3 i 2021 til en meget lavere pris end forhandlerne. Selvom det så godt nok er kun er 2020 modeller, så er jeg helt sikker på at nogle gerne vil spare 100-200.000 på at købe mine Teslaer i stedet for ved forhandlerne?

Hvad gør vi? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Registreringsafgift på elbiler 2021 smuthul??
  • #2   13. apr 2020 Teoretisk set kan du nok godt. Jeg forestiller mig, de skal indregistreres inden nytår også.

    Men noget andet, du skal forholde dig til, er det faktum, at en Tesla ikke nødvendigvis bliver mere værd, fordi afgiften af dem bliver større. Aftaget er jo også styret af efterspørgsel. Og den efterspørgsel vil unægteligt falde voldsomt, hvis en bil pludseligt bliver markant dyrere. Der er derfor ikke nødvendigvis grund til at tro, at en Tesla bliver dyrere på brugtmarkedet, bare fordi nyprisen stiger. Det samme skete med Tesla S, der var meget fremme, da elbiler gik fra 0 afgift sidst. Her var der en del, der brændte inde med dem, fordi de havde "glemt", at folk jo ikke automatisk vil betale mere af den grund.


  • #4   13. apr 2020 Hvis du vil tjene penge vil jeg anbefale et arbejde smiley

  • #5   13. apr 2020 du vil selvfølgelig få det svar at de 20% gælder for 2020 og de 65% gælder for 2021 - hvis det er gældende regler den 29/12 - de vil da ikke give dig frit lejde til de 20% i 3 måneder?????????

  • #6   13. apr 2020 Ove: Har du noget der kan underbygge din påstand?
    Trolle: Bilerne kommer til at stå i Tyskland, indtil jeg får svar fra SKAT. Hvis de siger ja, importerer jeg dem.


  • #7   13. apr 2020 Det er vidst nemmest at ringe til Skat i morgen og spørge dem. Men jeg tvivler på at det kan lade sig gøre.

  • #9   13. apr 2020 jeg prøvede lige for sjov at se hvad folk har betalt for en model 3 i afgift, det svinger fra 17.000-270.000 kr. Det er dog nok noget med om bilen er ny eller brugt når der svares afgift

    din ide var sikkert fin, hvis du var sikker på at kunne komme af med bilerne, og indenfor en overskuelig fremtid. Ellers så står du bare med biler for 3.000.000 kr plus usikkerhed om afgiften

    de fleste der vil have en model 3, eller er i meget seriøse overvejelser ville da nok købe en sidst i 2020 hvis regeringen virkelig går med en løsning med 65% pr 1 januar 2021. Derudover tænker jeg, at tesla også selv vælger at købe en del biler hjem og sætte plader på før skæringsdato ligesom de gjorde med model s sidste gang der var en varsling om kraftig prisstigning

    ud fra du med afgift og alt sikkert rammer små 4.000.000-5.000.000 kr for dine 10 biler, så vil jeg faktisk tro at risikoen er langt større end gevinsten. Da varslingen hed 20-40% stigning steg en af de dyreste modeller 100.000 kr, mens de fleste andre kun steg marginalt. Så selvom en ny stiger 200.000 kr i en model 3, tror jeg ikke du kan tjene ret meget på dine brugte modeller

    hvad forventer du en ny stiger til med fuld afgift, og hvad forventer du at din fortjeneste vil være pr bil??

    hvorfor ikke bare købe 10 nye fra tesla danmark så tæt på skæringsdato som muligt og sælge så snart afgiften er steget. Frem for dette med at de skal hjem fra tyskland?


  • #10   13. apr 2020 Mener at kunne huske lidt af samme pseudo import spm fra tidligere år med en “ Simon”...fra andre år.. hvis du virkelig var seriøs så spørg dog skat om deres procedure ..,de er ganske flinke og dem der Oftest har styr på deres regler ..

  • #11   15. apr 2020 Kuga: Tak

    HC:
    Nej for jeg har jo ikke betalt afgift endnu. Afgiften kommer først på, når der er en handel.

    Hvorfor ikke købe fra Tesla DK. Fordi at jeg så ikke har de 3 måneder. Hvad nu hvis jeg køber 10 biler og afgiften alligevel ikke bliver forhøjet? Ikke godt smiley

    Chris: Det har ikke været mig smiley


Kommentér på:
Registreringsafgift på elbiler 2021 smuthul??

Annonce