{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.506 visninger | Oprettet:

Maria J
Maria J
Tilmeldt:
6. jul 2020
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Kan man tilkøbe tilbehør senere for at slippe for registreringsafgift? {{forumTopicSubject}}

Hej BG,

Jeg sidder og ser på en Tesla model 3.
Man skal jo betale registreringsafgift på elbiler når de kommer over de 400.000 kr. (i 2020).
Ser man på en model 3 long range uden andet udstyr, så ligger prisen på 456.563 kr. og det er med 2.583 kr. i reg.afgift.
Tilavælger man f.eks. selvkørende funktion (koster 58.300 kr.), så ligger prisen på 532.353 kr. med de nu 20.073 kr. i reg.afgift.

Mit spørgsmål er så:
Skal man betale afgift af senere tilkøbt tilbehør? Hvis man f.eks. køber bilen uden selvkørende funktion, men så tilkøber det efter man har modtaget bilen, skal man så betale reg.afgift af det? Eller anden afgift/omkostning?

Jeg har ikke så meget forstand på det, så håber I kan hjælpe smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan man tilkøbe tilbehør senere for at slippe for registreringsafgift?
  • #1   6. jul 2020 Nej, der skal ikke betales afgift på eftermonteret udstyr.

  • #2   6. jul 2020 Hej
    Har selv på nye flere biler valgt at få eftermonteret diverse udstyr da det var billigere end fra fabrik.
    Men der kan være noget omkring garantien, havde en vogn med 4 års garanti der inden levering blandt andet havde fået eftermonteret tagræling. Disse var originale i alu. inden 24 måneder var der noget ala ir dannelse på dem, de skiftede så en af dem. Efter i alt 3 år var den anden så grim og medtaget, men nej den ville de så ikke skifte da der kun var to års garanti på eftermonteret fabriks udstyr. Her blev jeg lidt lang i ansigtet, for kunne ikke engang betale mig fra kun at få skiftet en - for de kom jo i sæt.

    Lang historie, men evt. garanti er ikke uvæsentligt.


  • #3   6. jul 2020 Lige når det kommer til den selvkørende funktion i en Tesla er det ren software (i hvert fald i de nyere biler som har hardwaren der skal til).
    Jeg har dog ikke selv full-self-driving på min Tesla Model 3, da jeg ikke mener man får ret meget for pengene.
    Ikke fordi Tesla ikke kan levere funktionerne, men fordi Tesla er begrænset af EU reglerne.
    I USA og andre steder kan en Tesla med FSD meget mere end i Danmark/EU.
    Tesla selv mener at de gør fremskridt med at få lempet reglerne i EU så de kan rulle flere af deres selvkørende funktioner ud i EU lande, men mit gæt er at der stadig kommer til at gå nogle år før vi kommer til at se de funktioner de allerede nu har i USA.


  • #4   6. jul 2020 En lille tanke...

    Det er vel ikke billigt at få eftermonteret ting, og med tesla er det vel begrænset hvad man selv kan eller uautoriserede værksteder, kan skaffe af stumper, udstyr osv.


  • #6   6. jul 2020 #5
    Martin P

    Ganske gratis, eller. ????
    Og der skal slet ingen kalibrering til.

    Kender ikke så meget til det.


  • #8   6. jul 2020 Kalibreringen klarer bilen selv, det er rent software, download aktiveres via Tesla Appen på din mobiltelefon, FSD koster dog kr. 58.300,- og som Morten skriver er det ikke pengene værd endnu.

    profilbillede
  • #9   6. jul 2020 Overvej om det er pengene værd. Jeg betalte ikke for det til min Tesla, heldigvis, for det var ikke klar endnu da jeg solgte den. Så jeg ville aldrig have fået noget for de penge.

    Som jeg ser det, er der tre store problemer med FSD. Det første er, at ingen ved hvornår det er klar, det andet er at ingen rigtigt ved hvornår lovgivningen er klar og for det tredje følger det ikke dig som kunde, men bilen.

    Hvis du sælger bilen for at købe en ny Tesla, kan du ikke flytte FSD over på den nye. Omkostningen er tabt. Jeg har endda hørt at brugte biler solgt gennem Tesla får det slået fra, så den nye ejer kommer ligeledes til at betale for det, selvom det allerede er betalt for én gang før til bilen.

    Der har også været flere sager i US, hvor forsikringsselskaber ikke dækker omkostningen til FSD, så hvis du totalskader bilen, sætter taksator værdien af FSD til $0. Ved ikke om det er det samme i DK.

    Hvis jeg skulle have en Tesla igen, ville jeg ikke betale for FSD ved køb af bilen. Jeg ville overveje at betale for det som en SW opdatering NÅR det fungerer og lovgivningen er på plads.


  • Maria J
    Maria J Tilmeldt:
    jul 2020

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #10   10. jul 2020 Der står på Tesla's hjemmeside "Automatisk kørsel fra motorvejstilkørsel til motorvejsfrakørsel, inklusive sammenfletninger og overhaling af langsommere biler.".
    Jeg kører meget ofte fra Jylland til Sjælland, så hvis den virkelig kan køre selv fra tilkørsel til frakørsel, så er det alle pengene værd for mig.
    Også selvom jeg også synes det er i den lidt dyrere ende.

    Men vil meget gerne høre jeres meninger og råd, hvis I har nogen smiley


  • #11   10. jul 2020 Jeg vil nok anbefale dig at stille spørgsmål til hvad FSD kan lige nu i Danmark/EU på teslaforum.dk, der skal nok være nogle derinde som har FSD som kan svare på det.
    Min erfaring er at man ikke altid kan stole på hvad der står på Tesla's hjemmeside.


Kommentér på:
Kan man tilkøbe tilbehør senere for at slippe for registreringsafgift?

Annonce