{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.082 visninger | Oprettet:

David K
David K
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 18

Levering af ny bil {{forumTopicSubject}}

Jeg har tilbage i februar indgået en leasing kontrakt på en ny renault clio. Dengang var der lang ventetid og den skulle være kommet til forhandleren i midten af april. Bilen er først kommer for en uges tid siden til forhandleren, hvilket selvfølgelig er meget ekstra jeg har ventet. Dog er det stadig uvis hvornår jeg kan få bilen leveret. Forhandleren kan ikke give en dato for hvornår jeg kan få den, fordi de åbenbart har meget travlt. Synes bare ikke det kan være rigtigt at jeg ikke engang kan få en dato for levering. Sælgeren virker ikke særlig imødekommende og siger han absolut intet kan gøre.. De ordner den når de har tid, men jeg aner ikke om det er på mandag eller om 3 uger. Er snart ved at være træt af og vente, og vil bare gerne snart have bilen. Hvad havde i gjort, og kan man overhovedet gøre noget? Synes bare det virker urimeligt, eller er det bare mig?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Levering af ny bil
  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    apr 2006

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #1   23. maj 2020 https://fdm.dk/nyheder/bilist/2018-05-nye-biler-med-forsinkelse

Tænker også at den fint dækker leasing

• David K
    David K Tilmeldt:
    nov 2017

#2   23. maj 2020 Har godt læst den. Ønsker selvfølgelig at få bilen, og jeg tvivler på jeg får en bil hurtigere af at opsige kontrakten og bestille en anden bil ved en anden forhandler. Men tanken har strejfet mig, og at jeg evt kan "true" sælgeren med at vil opsige den og håbe på han sætter gang i tingene. Han udskyder leveringen hele tiden, og fortalte bl.a. også at der var lukket i fredags i forbindelse med Kristi himmelfartsdag selvom der var åbent helt som normalt. Synes det er rigtig dårlig stil

• Bjerggaards
    Online Tilmeldt:
    apr 2006

#3   23. maj 2020 Har du set bilen ved dem, eller påstår de bare at den er kommet?
    For det tager ikke lang tid at klargøre en bil fra den lander, til den kan leveres..

• David K
    David K Tilmeldt:
    nov 2017

#4   23. maj 2020 Nej jeg har ikke fysisk set bilen. Sælger siger den holder et sted i nærheden, da de har modtaget rigtig mange biler som der ikke er plads til ved dem.

• David K
    David K Tilmeldt:
    nov 2017

#5   23. maj 2020 Han siger det måske tager en time eller 2 at klargøre den, men at de er booket fuldt ud på værkstedet de næste 3 uger og at de tager den når de har et hul.. Men han kan ikke sige hvornår det er. Kan man ikke godt kræve at få en dato? Det kan da ikke være så svært ar høre værkstedet om hvornår de kan ordne den. Eller er det mig der er galt på den?

• Bjerggaards
    Online Tilmeldt:
    apr 2006

#6   23. maj 2020 Du har meget mere tålmodighed end jeg (Og mange andre) ville have i din situation..

Havde krævet levering i løbet af dagen, eller dagen efter, ellers kunne de godt stikke deres kontrakt langt op i intetheden..

Det er ikke dit problem at de ikke kan finde ud af at finde en time eller 3, men bliver spist af med dårlige undskyldning..
    Det kan umuligt komme bagpå dem at der kommer biler ind der, og de derfor måske burde have lidt ledige tider til uforudesete udfordringer

De er klar over at du er til at skubbe rundt med nu, så du risikere at blive smidt bagerst i køen, så snart en anden begynder at kæmpe en smule imod deres lange levering..

Det ville da klart være surt at skulle vente ekstra tid på at få en bil leveret (Fra en anden forhandler)

• David K
    David K Tilmeldt:
    nov 2017

#7   23. maj 2020 Ja jeg er mildest talt også ved at være rigtig træt af og vente. Selvom der er corona og der er mange biler, synes jeg bare ikke det er rimeligt med så lang ventetid. Og synes slet ikke det kan være rigtigt at jeg ikke kan få en dato i det mindste. Kan umuligt forestille mig at det er så ustruktureret... Tror jeg ringer til ham på mandag og siger jeg senest skal have bilen på fredag. Det kan ikke passe de ikke kan nå det til der.
    Han fik mig bare til at føle mig rigtig dum og sagde at det forstod de andre kunder altså godt at de skal vente længe.

• lars n
    lars n Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 463
    #8   23. maj 2020 kun jo også var nogen som er før dig i køen som har ventet længere inden dig

• David K
    David K Tilmeldt:
    nov 2017

#9   23. maj 2020 Men det er nok ikke alle de ordre de har i bogen de næste 3 uger som har ventet siden februar.

• #10   23. maj 2020 nu har du jo ventet siden feb. - så mon ikke det går en eller 2 uger mere.

jeg købte ny bil i januar med levering om 3-4 mdr. - der er endnu ikke produceret endnu - sådan er det i disse Coronatider - desværre

så jeg tror der er rigtig mange som venter på ny bil

• #11   23. maj 2020 Du er klar over at det meste af verden har været lukket mere eller mindre ned i 2-3 måneder?

• David K
    David K Tilmeldt:
    nov 2017

#12   23. maj 2020 Det er netop derfor jeg ikke ønsker at vente mere...
    Og ja jeg er helt klar over hvad der er sket angående corona. Dog var bilen produceret inden corona nedlukningen. Nu er det bare sådan at bilen er ankommet til forhandleren og at de har åbent helt som inden corona. Derfor mener jeg ikke det kan være rigtigt. Og slet ikke når det kun tager et par timer, det er jo ikke fordi de skal skifte det halve af bilen efter et uheld eller noget i den stil.. Det er en klargøring. Og det der mest pisser mig af er at jeg skal gå i uvished. Hvis jeg nu bare havde en dato at forholde mig til, så var sagen også en helt anden....

• #13   23. maj 2020 Prøv ring rundt til andre forhandlere, det er ikke unormalt at en anden forhandler har bilen stående på lageret.

• David K
    David K Tilmeldt:
    nov 2017

#14   23. maj 2020 Neno tænker du også det selvom at der er lang leveringstid på clioen? Men bestemt en mulighed og høre dem

• #15   23. maj 2020 Det må være en RS siden den leases. Seriøst opsige kontrakten og køb dig en brug vogn. Det andet er spild af penge at lease en så billig bil. Især hvis den ikke er speciel.

• David K
    David K Tilmeldt:
    nov 2017

#16   23. maj 2020 Det er ikke det mit spørgsmål lyder på, og er sådan set sagen uvedkommende hvilken bil det er. Det er den jeg har valgt, og det har jeg mine grunde til.

• #17   23. maj 2020 Og det jeg siger er at det er totalt hul i hovedet og du bør gøre alt du kan for at annullere kontrakten.
    det ikke en Ferrari men en Renualt du venter på der må ikke være flere måneders vente tid på en almenlige bil.

• David K
    David K Tilmeldt:
    nov 2017

#18   23. maj 2020 Fint du synes det er hul i hovedet. Det gør jeg ikke, men ønsker ikke at diskutere det med dig da det er sagen uvedkommende om det er en renault eller en bmw eller en Bentley... Men lad det nu ligge

• #19   24. maj 2020 Der er rigtigt mange forhandlere, og importører for den sags skyld, som har længere ventetider pt. Jeg spurgte på en bil tidligere på måneden, og forhandleren sagde at de nok kunne levere en bil efter mine specs ved udgangen af året.

Hav tålmodighed, verden kører pt. ikke helt som den plejer. Og hverken du eller forhandleren er interesseret i at trække det længere end nødvendigt. Ingen vinder ved det, det er bare situationen vi må leve med lige nu.

• #20   24. maj 2020 Spørg om du ikke kan få den leveret uklargjort mod du selv får det gjort et andet sted, og så et nedslag i udbetalingen eller lignende

• David K
    David K Tilmeldt:
    nov 2017

#21   24. maj 2020 Den SKAL klargøres siger han. De giver garanti på lakken og derfor skal den åbenbart klargøres

• #22   24. maj 2020 Mærkeligt, jeg fik nemlig vores uklargjort så jeg kunne kører den til coating med folien på, så var det nemlig billigere at få den coatet smiley Men det er nok grundet det er en lejet bil

• #23   24. maj 2020 Ingen herinde ved hvordan situationen er hos dem, så enten må du bare vente eller også må du gøre op med dig selv hvor længe du vil vente, så kontakter du dem og stiller dem et "ultimativt" krav om at den skal være klar indenfor 2-3 uger, det kan måske sætte skub i tingene ellers kan du jo vente i uendeligheder smiley

• Benjamin C
    Benjamin C Online Tilmeldt:
    mar 2019

Følger: 9 Følgere: 130 Biler: 4 Svar: 1.080
    #24   24. maj 2020 klargøring er ikke bare uden på. men kan os hver montering af dele samt teknisk evt via tester som Fiat og flere franske ved ny vogns klargøring

• David K
    David K Tilmeldt:
    nov 2017

#25   24. maj 2020 Ved ikke hvad klargøringen indebærer. Men ved at både værksted og klargøring skal have fat i bilen. Jeg håber den kommer i løbet af næste uge. Tror jeg giver den næste uge ud og ellers må jeg kontakte dem igen.

• #26   25. maj 2020 Havde opsagt den kontrakt og fundet noget andet. Flere forhandlere har jo kampagne med at de har biler på lager til direkte levering/hurtig levering. Du må godt nok være forelsket i den bil:-)

• David K
    David K Tilmeldt:
    nov 2017

#27   25. maj 2020 Problemet er bare at jeg har fundet den her bil fordi den passer til mit budget. Vil gerne finde en anden, men tvivler på jeg kan finde noget til leasing som er til samme pris og med hurtigere levering. Så er oprigtigt ikke interesseret i at opsige den kontrakt, men vil selvfølgelig være fint at true dem med det. Tror dog jeg tager forbi VW og opel i dag og hører hvornår de evt kan levere en polo eller en corsa, for at få en idé om hvordan andre bilforhandlere har det i denne tid.

• #28   25. maj 2020 Er det ikke Renault der har reklamer i TV lige i øjeblikket hvor de reklamere med at de har “kvik” levering ??
    Måske du skulle høre forhandleren hvad det betyder ???
    Når det så er sagt så ventede vi på vores Megane i 2 måneder sidste år vi bestilte i slut februar og fik leveret 30/4 det er en ganske alm. Megane st.car i hvid med citypakke og fastmonteret trækkrog og det var inden Coronaen.
    Er det noget helt speciel ved det Clio du skal have ? Jeg snakkede med “vores” Renault forhandler i fredags og de sælger ingen biler lige pt. (nævnte nedgang i salget på 80%) men som han sagde de leverede de biler de har solgt henover foråret.
    Men det er klart er bilen ikke kommet hjem til forhandleren så kan han af logiske årsager ikke aflevere den til dig, og fabrikker og transport fra fabrikker er jo lidt ramt af Corona men er bilen i landet eller hos forhandleren så virker det som en dårlig undskyldning eller også et han bare “dum” så længe han ikke aflevere bilen kommer der jo ikke penge i kassen.
    Men prøv at spørg hvad deres reklame med “kvik levering” det betyder og om det evt også kunne gælde din bil.
    God fornøjelse med Renaulten iøvrigt (når du får den) smiley

• David K
    David K Tilmeldt:
    nov 2017

#29   25. maj 2020 Hej Per
    Mener det kun er på 3 udvalgte modeller, og her er clioen desværre ikke en af dem.
    Bilen er en helt almindelig zen udgave i hvid, så intet specielt ved den. Bilen skulle i følge sælgeren være ankommet ved forhandleren for en uge siden, så det handler udelukkende om at de får fingeren ud og får den klargjort. Nu har jeg aldrig arbejdet indenfor den branche, men burde det ikke være meget logisk at sælgeren kan spørge på værkstedet om hvornår de ca. kan have den klar, og så kan han booke klargøring ud fra det. Og når den er klargjort kan jeg jo få den. Det burde være ret ligetil synes jeg, eller er jeg helt galt på den?

• #30   25. maj 2020 Producenten kører nok med nedsat bemanding og det gør transportselskabet og værksted nok også, så derfor er leveringstid ekstra lang, flere værksteder arbejder på halv tid,sælgere tror de kan alt, fordi det ikke er dem selv der skal gøre arbejdet.

• David K
    David K Tilmeldt:
    nov 2017

#31   25. maj 2020 Som sagt er bilen ved forhandleren, så det har ikke noget at gøre med at transport osv er forsinket. Den er ved forhandleren. Det er udelukkende forhandleren den hænger på nu. De har haft åbent på værkstedet som normalt siden d. 28 april. Så de kan ikke bruge den undskyldning med at de arbejder med nedsat bemanding

• Benjamin C
    Benjamin C Online Tilmeldt:
    mar 2019

Følger: 9 Følgere: 130 Biler: 4 Svar: 1.080
    #32   25. maj 2020 31
    det kan de godt kender flere mærke værksteder der stadigvæk køre halv kræft på værkstedet. smiley

• #33   25. maj 2020 Ring til dem hver dag/anden dag og hør om status og spørg så ind til det som du gør herinde, det er dem der kan give dig et konkret svar og ikke os smiley

• David K
    David K Tilmeldt:
    nov 2017

#34   25. maj 2020 Har lige haft snakket med direktøren for afdelingen og forklaret ham om sagen. Han var heldigvis meget forstående overfor mig, og har taget fat i sælgeren. Der gik 5 minutter og så fik jeg et opkald om at jeg kan hente bilen på fredag. Så jeg er glad nu. Fortalte om behandlingen fra sælgeren, og jeg håber at direktøren har taget en lille snak med ham.

• #35   28. maj 2020 Må man høre hvilken forhandler det er du har haft de problemer med? Bare send pb

• #36   28. maj 2020 Så venter vi bare på en oprettelse af din fine bil smiley

• #37   28. maj 2020 Måske var sælgeren lidt ny og ikke havde så meget indsigt i eftermarkedet. Jeg arbejder selv som sælger og alle fabrikker bl.a Renault havde haft lukket indtil udgangen af April. Derefter har der været nedsat bemanding og hjemsendelser af flere medarbejder de fleste steder. Hvis ledelsen ikke har haft indkaldt alle medarbejderne tilbage og der samtidig har optaget en masse nye ordre og biler ind så kan jeg godt forstå man ikke kan give en reel dato. Fabrikkerne kunne heller ikke give forhandlerene en reel dato indtil mandag i denne uge. Ihvertfald ved os. Er glad for at man ikke valgte at benytte trussel metoder. Det kommer man ikke særlig langt med. Sælgeren får en provision for at levere bilen og udfakturerer så hurtigt som muligt, så der må ligge noget helt andet i det. Iøvrigt tillykke med din bil. Og godt du leasede en Renault og ikke købte dem. De falder hurtig i værdi uanset model osv. ??

• David K
    David K Tilmeldt:
    nov 2017

#38   28. maj 2020 Hej HZ
    Jeg har ikke indtrykket af at han er ny. Han er desuden salgsansvarlig for renault ved den forhandler. Har efterhånden skrevet de samme ting mange gange, men du får det lige igen;)
    Bilen var produceret inden corona. Værksted og salg har haft åbent som normalt siden 28 april. Desuden har sælgeren direkte løjet for mig.
    Direktøren var meget overrasket over den ikke allerede var leveret. Jeg har aldrig tænkt mig at true ham/dem andet end at jeg i sidste ende virkelig var klar på at opsige kontrakten. Men synes jeg må have haft ret i noget, når direktøren er enig med mig, og tager mit parti. Sådan tager jeg det i hvert fald. Synes sagen er lukket nu, og jeg glæder mig meget til at modtage bilen i morgen.

Kommentér på:
Levering af ny bil

Annonce