Levering af ny bil {{forumTopicSubject}}
Jeg har tilbage i februar indgået en leasing kontrakt på en ny renault clio. Dengang var der lang ventetid og den skulle være kommet til forhandleren i midten af april. Bilen er først kommer for en uges tid siden til forhandleren, hvilket selvfølgelig er meget ekstra jeg har ventet. Dog er det stadig uvis hvornår jeg kan få bilen leveret. Forhandleren kan ikke give en dato for hvornår jeg kan få den, fordi de åbenbart har meget travlt. Synes bare ikke det kan være rigtigt at jeg ikke engang kan få en dato for levering. Sælgeren virker ikke særlig imødekommende og siger han absolut intet kan gøre.. De ordner den når de har tid, men jeg aner ikke om det er på mandag eller om 3 uger. Er snart ved at være træt af og vente, og vil bare gerne snart have bilen. Hvad havde i gjort, og kan man overhovedet gøre noget? Synes bare det virker urimeligt, eller er det bare mig?
Online Tilmeldt:
apr 2006
Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
Tænker også at den fint dækker leasing
nov 2017
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 18
Online Tilmeldt:
apr 2006
For det tager ikke lang tid at klargøre en bil fra den lander, til den kan leveres..
nov 2017
nov 2017
Online Tilmeldt:
apr 2006
Havde krævet levering i løbet af dagen, eller dagen efter, ellers kunne de godt stikke deres kontrakt langt op i intetheden..
Det er ikke dit problem at de ikke kan finde ud af at finde en time eller 3, men bliver spist af med dårlige undskyldning..
Det kan umuligt komme bagpå dem at der kommer biler ind der, og de derfor måske burde have lidt ledige tider til uforudesete udfordringer
De er klar over at du er til at skubbe rundt med nu, så du risikere at blive smidt bagerst i køen, så snart en anden begynder at kæmpe en smule imod deres lange levering..
Det ville da klart være surt at skulle vente ekstra tid på at få en bil leveret (Fra en anden forhandler)
nov 2017
Han fik mig bare til at føle mig rigtig dum og sagde at det forstod de andre kunder altså godt at de skal vente længe.
feb 2007
Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 463
nov 2017
feb 2012
Følger: 1 Følgere: 2 Biler: 4 Emner: 3 Svar: 241
jeg købte ny bil i januar med levering om 3-4 mdr. - der er endnu ikke produceret endnu - sådan er det i disse Coronatider - desværre
så jeg tror der er rigtig mange som venter på ny bil
feb 2011
Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 1.665
nov 2017
Og ja jeg er helt klar over hvad der er sket angående corona. Dog var bilen produceret inden corona nedlukningen. Nu er det bare sådan at bilen er ankommet til forhandleren og at de har åbent helt som inden corona. Derfor mener jeg ikke det kan være rigtigt. Og slet ikke når det kun tager et par timer, det er jo ikke fordi de skal skifte det halve af bilen efter et uheld eller noget i den stil.. Det er en klargøring. Og det der mest pisser mig af er at jeg skal gå i uvished. Hvis jeg nu bare havde en dato at forholde mig til, så var sagen også en helt anden....
jan 2004
Følger: 21 Følgere: 18 Biler: 2 Emner: 64 Svar: 1.129
nov 2017
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
nov 2017
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
det ikke en Ferrari men en Renualt du venter på der må ikke være flere måneders vente tid på en almenlige bil.
nov 2017
Blogger
Følger: 38 Følgere: 4394 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.081
Hav tålmodighed, verden kører pt. ikke helt som den plejer. Og hverken du eller forhandleren er interesseret i at trække det længere end nødvendigt. Ingen vinder ved det, det er bare situationen vi må leve med lige nu.
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 31 Svar: 5.481
nov 2017
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 31 Svar: 5.481
dec 2009
Følger: 6 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 905
mar 2019
Følger: 9 Følgere: 130 Biler: 4 Svar: 1.080
nov 2017
okt 2012
Følger: 10 Følgere: 8 Emner: 5 Svar: 332
nov 2017
feb 2020
Følger: 8 Følgere: 43 Biler: 6 Emner: 14 Svar: 653
Måske du skulle høre forhandleren hvad det betyder ???
Når det så er sagt så ventede vi på vores Megane i 2 måneder sidste år vi bestilte i slut februar og fik leveret 30/4 det er en ganske alm. Megane st.car i hvid med citypakke og fastmonteret trækkrog og det var inden Coronaen.
Er det noget helt speciel ved det Clio du skal have ? Jeg snakkede med “vores” Renault forhandler i fredags og de sælger ingen biler lige pt. (nævnte nedgang i salget på 80%) men som han sagde de leverede de biler de har solgt henover foråret.
Men det er klart er bilen ikke kommet hjem til forhandleren så kan han af logiske årsager ikke aflevere den til dig, og fabrikker og transport fra fabrikker er jo lidt ramt af Corona men er bilen i landet eller hos forhandleren så virker det som en dårlig undskyldning eller også et han bare “dum” så længe han ikke aflevere bilen kommer der jo ikke penge i kassen.
Men prøv at spørg hvad deres reklame med “kvik levering” det betyder og om det evt også kunne gælde din bil.
God fornøjelse med Renaulten iøvrigt (når du får den)
nov 2017
Mener det kun er på 3 udvalgte modeller, og her er clioen desværre ikke en af dem.
Bilen er en helt almindelig zen udgave i hvid, så intet specielt ved den. Bilen skulle i følge sælgeren være ankommet ved forhandleren for en uge siden, så det handler udelukkende om at de får fingeren ud og får den klargjort. Nu har jeg aldrig arbejdet indenfor den branche, men burde det ikke være meget logisk at sælgeren kan spørge på værkstedet om hvornår de ca. kan have den klar, og så kan han booke klargøring ud fra det. Og når den er klargjort kan jeg jo få den. Det burde være ret ligetil synes jeg, eller er jeg helt galt på den?
sep 2018
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 541
nov 2017
mar 2019
Følger: 9 Følgere: 130 Biler: 4 Svar: 1.080
det kan de godt kender flere mærke værksteder der stadigvæk køre halv kræft på værkstedet.
dec 2009
Følger: 6 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 905
nov 2017
aug 2003
Følger: 145 Følgere: 153 Biler: 8 Emner: 51 Svar: 922
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
sep 2007
Følger: 1 Følgere: 1 Biler: 1 Svar: 2
nov 2017
Jeg har ikke indtrykket af at han er ny. Han er desuden salgsansvarlig for renault ved den forhandler. Har efterhånden skrevet de samme ting mange gange, men du får det lige igen;)
Bilen var produceret inden corona. Værksted og salg har haft åbent som normalt siden 28 april. Desuden har sælgeren direkte løjet for mig.
Direktøren var meget overrasket over den ikke allerede var leveret. Jeg har aldrig tænkt mig at true ham/dem andet end at jeg i sidste ende virkelig var klar på at opsige kontrakten. Men synes jeg må have haft ret i noget, når direktøren er enig med mig, og tager mit parti. Sådan tager jeg det i hvert fald. Synes sagen er lukket nu, og jeg glæder mig meget til at modtage bilen i morgen.
Levering af ny bil