{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
914 visninger | Oprettet:

Chris J
Chris J
Tilmeldt:
1. jun 2020
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4

2.0 TDI VAG motor (140 eller 170?) {{forumTopicSubject}}

Hej BG!

Jeg kunne godt tænke mig, at erhverve en Altea/Leon eller Passat/Golf, med 2.0 TDI motor. Dertil kunne jeg godt tænke mig, at få lidt kyndig rådgivning i forhold til om jeg skal vælge 140 hk eller 170 hk i 06 - 10 årgang? Alle råd er velkomne, folks erfaring med manual/DSG, er der noget jeg skal være særlig obs på mm.

På forhånd tak!


Kommentarer på:  2.0 TDI VAG motor (140 eller 170?)
  • #1   6. jul 2020 Hold dig fra pd motorene, og tag dem fra 09
    Ish og frem.


  • #2   6. jul 2020 Alle vw produkter årgang 06-10 er usælgelige Hvis du vil sælge igen og ruster som en i helvede og motor haveri er mere normalt ind unormalt så det eneste positive er at du spare brændstof og dæk slid for den hænger på værksteds lift hele tiden

  • #3   6. jul 2020 #1 hvorfor?

  • Chris J
    Chris J Tilmeldt:
    jun 2020

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #4   6. jul 2020 Claus - Jeg tænker som udgangspunkt jeg ville blive sidste ejer af den. Men ja, min egen erfaring er også, at de har rust problemer. De sidste par start 0'er modeller jeg haft, har set forfærdelige ud. Men syntes dem jeg har prøvet især DSG har kørt ganske fint.


  • #5   6. jul 2020 Min fabia rs 1.9 tdi 130hk med pd motor har jeg haft i halvanden år nu.. Den er gået 330.000 idag og køre som en drøm.. Så ved ikke hvorfor #1 siger man ikke skal købe en med pd motor

  • #6   6. jul 2020 1.9 pd er de bedste af dem, 2.0 er skod..

  • #7   7. jul 2020 PD kan finde på spise knast og ventilløfter.

  • #8   7. jul 2020 Jeg boller min hverdag.. Tung fod hele tiden haha

  • Chris J
    Chris J Tilmeldt:
    jun 2020

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #9   7. jul 2020 Tak til alle jeres råd! Jeg er jo bare en fyr, der tror han ved en hel masse om biler, uden at vide et klap haha.
    Kan fornemme jeg skal passe på med pumpedyse motorene når det er 2.0'eren vi snakker om.
    Nogen anbefalinger angående manuel/DSG? Kunne super godt tænke mig DSG, men er nervøs for om de har sygdomme?



  • #11   7. jul 2020 I_ipek: Du snakker om noget helt andet.
    1.9 rotor pumpe er den gode 1,9 tdi der nærmest er en evighedsmaskine!
    1,9 PD 100, 101, 115, 130 og 150hk er ok uden de store problemer, der var lidt med knastaksel/løftere.
    1,9 PD 105 hk er af nyere år også en ok motor dog har der været en del hvor stempel/plejlstang er banket ud af motorblokken.
    2,0 PD 140, 170hk 2006-2010/2011 er den farlige hvor der er bøvl med Dyser, blyant aksel, oliepumpe, revnet topstykker, ovale dysebrønde, og tandempumpen. DSG 6 kom uheldigvis i samme år
    Og var noget af det dyreste og mest ustabile der var lavet!
    Problemer med kobling/svinghjul, mechatronic enhed og mange blev skiftet tidligt og kunne ruinere ejer!
    Efterfølgende har de fået styr på DSG 6 og er I dag og senere år super stabil og stærk!

    Det var en hurtig gennemgang af hvad der har været på bilgalleri og vagcars de sidste 10 år.

    Mvh Simon


  • Chris J
    Chris J Tilmeldt:
    jun 2020

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #12   7. jul 2020 Simon J - Tak for en grundig og detaljeret opsummering af mit spørgsmål. Jeg vil nok vente lidt, til jeg får råd til en lidt nyere model, da jeg ikke har budget til at brænde nallerne.

    Mvh Chris


  • #13   7. jul 2020 Dyseforinger blir også ovale på 1.9

Kommentér på:
2.0 TDI VAG motor (140 eller 170?)

Annonce