{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.135 visninger | Oprettet:

Køb af brugt bil {{forumTopicSubject}}

Hej hej
Jeg står og skal købe en Bette brugt bil til Ca 20000,det er en bil der Ca kommer til at kører 500 km pr mdr
Jeg har kigget på citroen c1 kia picanto og pegeouet 107 hvad vil i råde mig til at købe og noget særligt jeg skal være opmærksom på
Ann


Kommentarer på:  Køb af brugt bil
  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.874
    #1   20. sep 2020 De kan fejle alt mellem nummerpladerne, tag en bilkyndig med ud at kigge på dem. Ellers så køb ved en forhandler hvor du har reklamationsret, så er der en chance for at alvorlige fejl bliver lavet uden beregning.

  • #2   20. sep 2020 Hvis ikke du ved det, så er Peugeot 107 og Citroen C1 på nær nogle få udvendige dele fuldstændig ens , så om du vælger den ene eller anden kan kun afgøres af hvilken der er i bedst stand, og giver mest for pengene .

    Picanto er mere "voksen" , men om det er et bedre køb afgøres igen af hvordan sidste ejer(e) har behandlet den .

    Behøver jeg at sige at Toyota Aygo også skal tages med i dine overvejelser, og for den sags skyld også Hyundai i10 der er Picantoens tvilling ?


  • #3   20. sep 2020 Langsgående bremserør i hver side kan blive en dyrt bekendtskab, på Aygo, c1 og 107 så det vil jeg være meget opmærksom på.. Det koster cirka 5000,- at få lavet dette hos Toyota. Så spørg om bilen er blevet undervognsbehandlet og kontrollér dette når du er ude at kigge på bilen smiley

    Mvh


  • #4   21. sep 2020 Man sender sku' da ikke en gammel Aygo til Toyota og får lavet bremserør ? Et komplet sæt bremserør fra OJD ( som ikke er kendt for perfekt pasform ) koster omkring 500 kroner . Der skal alligevel bruges nogen timer inden det koster 5000 at få skiftet bremserør .

  • #5   21. sep 2020 Trolle P. Det er der stadig kunder der gør. Vi havde sågar 2 kunder for et par uger siden som netop fik lavet bremserør fordi de blev kasseret til syn. Vi bruger trods alt originale dele/rør som er tilpasset og formet så man ikke selv skal til at lave kobberrør. Begge rør koster cirka 500,- også er der et par timers arbejde i det à 900,- / timen.

    Ja man kan få det billigere andre steder men det er jo op til kunden selv at sige ja eller nej. Vi er jo også mange ansatte der skal have løn og en husleje der skal betales.

    Bremserørerne er klassikeren på KGB10 model og det samme gælder KGB40

    Selv de gamle Avensis 250’eren kommer kunderne stadig med, fordi bremserørene rådner væk i de bagerste indeskærme.

    Men jeg tror gennemsnits alder for en Toyota ejer ude i vores afdeling er på 70 år. Og de fleste betaler bare hvad det koster ..


  • Claus  R
    Claus R Tilmeldt:
    aug 2020

    Følger: 11 Emner: 2 Svar: 287
    #6   22. sep 2020 [i]Langsgående bremserør i hver side kan blive en dyrt bekendtskab, på Aygo, c1 og 107 så det vil jeg være meget opmærksom på.. Det koster cirka 5000,- at få lavet dette hos Toyota[/i]



    [i][Vi bruger trods alt originale dele/rør som er tilpasset og formet så man ikke selv skal til at lave kobberrør. Begge rør koster cirka 500,- også er der et par timers arbejde i det à 900,- / timen. /i]

    Timeløn 900 kroner x2 = 1800 kroner
    Reservedele 500 kroner


    Selv om prisen er ex moms har jeg svært ved at få det til 5000 kroner ?


  • #7   22. sep 2020 Claus R.

    Det er muligt du ikke kan få regnestykket til at gå op. Det kan jeg heller ikke selv. Men Toyota har sat en tid af til det. Og det må kunden betale for. Hvis de vil have opgaven udført af os. Nu har vi lavet en del af dem så selvfølgelig bliver man hurtigere. Men fakta er det koster 5000,-.. jeg trækker mig fra tråden og håber jeg kunne gøre trådstarter lidt klogere.

    Mvh


Kommentér på:
Køb af brugt bil

Annonce