{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.480 visninger | Oprettet:

Christian D
Christian D
Følger: 12 Emner: 2 Svar: 1

Skoda Octavia 2019 - er den her pris helt skæv? {{forumTopicSubject}}

Konen og jeg har set os varme på en ID.4, og besluttet at nu skal det være nu! Så den gamle Skoda skal til salg.

Bilen er en Skoda Octavia Combi 1.0 DSG Style metalgrå som har kørt 46.000 km. Jeg har listet ekstraudstyret nederst.

Diverse forhandlere har haft budet først, og jeg har fået bud på mellem 185.000 og 200.000 på bilen. Ikke overraskende fordi de skal selvfølgelig sælge bilen videre selv med en fortjeneste.

selv har jeg tænkt at sætte den til 230.000 på Bilbasen - er det helt skævt for en bil med så meget udstyr?

udstyr: udover style pakken som bl.a. er klimaanlæg, tågelygter, og diverse småting har den:

Fuld LED forlygter med AFS, Amundsen navigation inkl. SD-kort, Bluetooth opkobling med WLAN, El-indfældbare sidespejle med lys og aut. nedblænding, El-bagklap, Digitalt cockpit, Sunset - ekstra mørktonede ruder bag, Dobbeltbund i bagagerum, 3-eget opvarmet multifunktionslæderrat, Kunstlæder på bagsiden af forsæderne, Dynamisk fartpilot, DAB - digital radio modtagelse, Knap for fremfældning af bagsædet

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skoda Octavia 2019 - er den her pris helt skæv?
  • #1   8. jan 2021 Det er ikke helt skævt i forhold til, hvad en forhandler vil kunne få for den. Men ved privat salg af en bil, hvor garantien netop er udløbet (eller snart gør det) skal du nok lægge dig yderligere 10-15.000 ned, vil jeg gætte på. Det havde jeg selv gjort. Du kan jo prøve med 219.900 til at starte med. Det ser væsentligt billigere ud end 230.000.

Men der er jo kun én måde at finde ud af det på.

• #2   8. jan 2021 Du skal huske at det er "et ondt tidspunkt" i afskrivningskurven at du vælger at sælge. Den er stejl som Handbjerg bakke de første par år. Der er en ny model på hylden ved forhandlerne, en model der er opgraderet væsentligt på alle fronter, en model der i style versionen har næsten alt det udstyr man før betalte mange penge for, den har navi med en endnu større skærm end nogen sinde, den kommer led LED lygter, digital instrumentering, dynamisk fartpilot osv. osv.
    Der er også rigtigt mange der vil være lunkne ved at købe en ren benzin bil i disse tider når man de attraktive priser der er på hybrid hysteri hylden.
    Så tror faktisk at jeg ville hoppe på de 200.000 i bytte med et skævt smil, sælger du privat kan du måske få 10-15.000 mere, men så skal du også have hele det cirkus + at du skal "skaffe" en bil i venteperioden osv.
    Men du kan jo alligevel være glad for at der er en Octavia du skal af med, de har et meget lavt værditab kontra en del andre biler.

• #3   8. jan 2021 Tak for svarene smiley Det skal siges at forhandlerne selv har sagt at de vil sætte den til 235.000-240.000 i udsalg, hvorfor jeg tænkte 230.000 med en mulighed for et afslag.

Jeg er helt enig i din vurdering #2, men det der netop adskiller min bil fra de andre i årgangen er den større navigation (lige så stor som den nye), AF-S LED lygter, El-bagklap og ikke mindst det digitale cockpit. Så jeg føler stadig jeg kan "være med".

Og ja, værditabet er højt, men jeg fik den selv til 309.000. Så kan jeg få 220.000 for den, vil det være en afskrivning på 90.000 på 2.5 år - det mener jeg ikke selv har været helt dumt

• #4   8. jan 2021 Det er afgjort bedst i privat handel at sætte prisen rigtigt og ikke efter, at der skal gives afslag. Hvis prisen er rigtig, ved køber det også, og så forventer han ikke det samme i afslag.

Sæt den til 219.900 kr. og lad være med at lægge op til forhandling. Så slipper du måske med 5.000 kr. i afslag mod 15.000 kr. med den anden pris. Samtidigt har du sikret dig at skabe yderligere interesse for bilen, fordi den er billig i forvejen.

Det er en misforståelse, at man får mere for sin bil, fordi prisen sættes højt.

• #5   8. jan 2021 Skulle jeg ud og købe en nyere brugt bil og forskellen på en forhandler og en privat var 5-10.000kr så ved jeg godt hvor jeg var gået hen.
    Forhandleren skal give reklamations ret og de har ofte bedre finansierings tilbud osv. Men desværre er der blevet en tendens til at folk tror de kan sælge deres bil privat til samme priser som forhandlerne sælger for

• #6   8. jan 2021 Som jeg læser dit indlæg, har i endnu ikke handlet ID.4'eren

Jeg ville lave en aftale med den forhandler i vælger, at i sætter jeres Octavia til en fornuftig byttepris, som i begge kan leve med. I må så i mellemtiden forsøge at sælge bilen, og lykkedes det ikke, så indgår den i handlen til aftalt byttepris

Så kan i forsøge jer lidt højt, og måske sætte prisen ned som tiden går. Alt i får mere end bytteprisen er jo reelt til jeres fordel, men får i ikke solgt står i ikke pludselig med udgiften til to dyre biler. Uden jeg kender leveringstiden, så er vi vel henne i nærheden af sommeferien før i kan få leveret en ID.4

• Claus  R
    Claus R Tilmeldt:
    aug 2020

Følger: 11 Emner: 2 Svar: 286
    #7   8. jan 2021 Udstyr er noget man betaler for når bilen er ny, så har man glæde af det så længe man ejer bilen . Den dag man skal sælge bilen er den lettere at komme af med i forhold til en tilsvarende uden udstyr , men udstyret er afskrevet til 0 kroner , uanset om bilen er to eller fjorten år !

Jeg ville starte med 220.000 , og håbe på 215.000 - de fleste der handler privat er krejlere , og du kan nemt ende med at blive ringet op af en bilforhandler der vil forsøge at købe den for 200.000 kr .

Held og lykke med salget !

• #8   8. jan 2021 Jeg vil mene den er bedre end den nye Octavia, ihverfald lige pt hvor de fleste vel snart holder på værksted grundet software fejl...
    De bremser, drejer og advarer om ting der ikke er der, om det er løst ved jeg ikke, men der var store problemer i starten med de nye smiley

• #9   9. jan 2021 Kasper noget du ved noget om? Eller noget du blot har læst?
    Sikke en gang vrøvl at deltage med.

• #10   9. jan 2021 Den jeg prøvekørte den hylede flere gange "brems" på Roskildevej uden nogle andre biler på vejen... Jeg var mildest talt overrasket, over de kan sælge biler der ikke er "færdige", værkstedet fortalte at de havde flere der døjede med det, men at det blev løst i en software Update der var på vej...

Kommentér på:
Skoda Octavia 2019 - er den her pris helt skæv?

Annonce