{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.998 visninger | Oprettet:

Ford Fiesta 1.5 TDCI 95 hk 2015 og frem {{forumTopicSubject}}

Jeg har ledt efter noget info om denne bil og især motoren, men der dukker ikke rigtigt noget op nogen steder.

Hvad har i af kendskab til motoren, er den ok eller hur?

Konen har smadret C1, så tanken var at hun kunne få min Octavia og køre i, så kunne jeg få sådan en Ford diesel eller noget andet økonomisk i kan foreslå, jeg kører 75 km hver dag, motorvej de 60 km.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ford Fiesta 1.5 TDCI 95 hk 2015 og frem
  • #1   9. jan 2021 Jeg ville gå efter en Clio med en 1,5 dCi i stedet. I min optik er det en bedre motor, og bilen er også væsentligt billigere end en Fiesta smiley

Jeg har selv en fra 2018, jeg har kørt 40.000 km i den uden problemer indtil videre.

• #2   9. jan 2021 2018 er den nye model, lidt for dyr for mig.
    Har luret på Clio, deres 1.5 DCI er jo berømt, men ved ikke lige hvad den kører pr liter?

• #3   9. jan 2021 Der er ikke meget forskel på en årgang 2015 og en årgang 2018. Der kom et facelift i 2016, men teknikken er den samme. Målt over et helt år kører jeg 20 km/l i snit. mellem 18 og 19 km/l om vinteren, og mellem 21 og 23 km/l om sommeren.

• #4   9. jan 2021 Og den står til 31.3 km/l, er det så fordi du trykker pedalen i bund eller kun kører i byen?

Har lige kigget Clio, de er lidt for dyre for mig endnu.

• #5   9. jan 2021 Det er fordi 31,3 km/l er fuldstændig urealistisk, ligesom mange andre opgivelser fra andre bilmærker. Lige nu arbejder jeg hjemmefra, men normalt kører jeg 2x20 km landevej om dagen + det løse, og jeg vil sige at jeg kører ret fornuftigt. Med sommerdæk og let højre fod kan jeg nok godt klemme den op på 25 km/l.

Er en Clio fra 2015 dyrere end en Fiesta fra 2015?

• #6   9. jan 2021 De Ford jeg har kigget på er Van og Clio er personbiler, de er jo noget dyrere, er ikke lige stødt på en Ford på hvide.

• #7   9. jan 2021 Jeg ville ikke gå efter en uden bagsæder, uanset hvilken bil du vælger. Den koster 6.250 kroner om året i privatbenyttelsesafgift udover den grønne ejerafgift, så det du sparer på at undvære bagsæder er hurtigt ædt op af højere afgifter. De 6.250 kroner gælder ALLE varebiler til privat benyttelse med totalvægt på under 2 tons som er registreret efter d. 25 april 2007.

• #8   9. jan 2021 havde du ikke fået en picanto

• #9   9. jan 2021 Hvad er dit budget ?

• #10   9. jan 2021 Jeg havde fundet noget 1,6 BlueHDI eller 1,5 DCI

• #11   9. jan 2021 Kan man ikke finde en Citroen C3 eller Peugeot 208 med samme motor som i Fiestaen til dit budget ?

• #12   9. jan 2021 Det er min mors Picanto hun låner.

Budget, vi fik 39 for den smadrede C1 og kan da lægge det samme oveni, men er ikke helt sikker på hvad vi vil.
    Jeg forestillede mig han fik Octaviaen at køre i og jeg fik en mere økonomisk bil at køre til Vejle i, men ikke mindre end 1.2 og måske diesel, er lidt i syv sind.

Men kan da også bare tage gamle TDI Octavia og genoplive den for en stund mens jeg holder øje med markedet, får flået oliefyret ud af en anden TDI jeg har stående og får det bygget over i, det er en kanon vinterbil og har mange hjul stående til den.

Der står også en Quattro TDI som jeg ikke fik op og køre pga en byge af fejl, vil ikke give 2.000 for en time ved Ketner i Kolding.

• #13   11. jan 2021 fald lige over den her vis man kan leve med divs buler. så var det da en fin bil til at komme fra a til b og hjem igen med til de penge.

https://www.dba.dk/mitsubishi-colt-11-cz3/id-1074983058/?utm_source=copylink&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_android_share_listing

• Jarl J
    Jarl J Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Svar: 1
    #14   22. feb 2024 Har kørt Fiesta 1.5 diesel i 3,5 år. Er egentlig ganske tilfreds med motoren, som jeg fik at vide er en PSA-motor til forskel fra Fiesta 1.6 som skulle være en Ford-motor.
    Jeg er for nyligt begyndt at få problemer med koblingen. Tælleren har rundet 260.000. Ved almindelig kørsel, hvor man kommer hen til et kryds og skal ned i gear og op igennem gearene igen fungerer den normalt og upåklageligt. Men hvis jeg bakker ud af en indkørsel eller en parkeringsbås og kobler ud for at køre fremad, er det som om at den ikke kobler helt ud og tilmed kobler langsomt ind igen.
    Er der andre som har oplevet lignende problem, eller har et kvalificeret gæt på hvad der er galt?

Kommentér på:
Ford Fiesta 1.5 TDCI 95 hk 2015 og frem

Annonce