{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
805 visninger | Oprettet:

Daniel L
Daniel L
Tilmeldt:
10. jan 2021
Emner: 1 Svar: 2

Omregistrering og Forsikring {{forumTopicSubject}}

Dav

Jeg har inden nytår købt en ny bil - d. 23. december 2020 - og solgte en bil i én og samme handel.

Køberen (en sælger hos Autohuset Vestergaard) har altså tre uger fra førnævnte dato til at omregistrere - jeg ved dette har ændret sig efter årskiftet. Min forsikring på den bil jeg har solgt har inden for disse tre uger trukket penge for året - altså forsikring på den bil jeg solgte. Jeg ved godt at det er mig som hæfter for bilens forsikring i de tre uger, men hvad er jeres mening til dette? Kan jeg snakke med sælgeren (køberen af min gamle bil) om hvorvidt han kan betale forsikringen, nu når bilen teknisk set slet ikke er min længere - på trods af at den stadig er registeret i mit navn i et par dage endnu. For lige nu står det til at jeg skal betale forsikring for to biler i dette år - det er mange penge. Eller har sælgeren (køberen af min gamle bil) lige været 'smart' og sparet sig nogle penge i forsikring i dette år?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Omregistrering og Forsikring
  • #1   10. jan 2021 Du får jo pengene igen når han omregistrere smiley

    Fremover omreg altid inden salg


  • Daniel L
    Daniel L Tilmeldt:
    jan 2021

    Emner: 1 Svar: 2
    #2   10. jan 2021 Hej Henrik

    Tusinde tak for svaret og tippet. Har du et link hvor man kan læse nærmere om dette? Jeg vil gerne have styr på det til næste gang.

    God aften


  • #3   10. jan 2021 https://www.motorst.dk/nyheder/ny-frist-for-at-omregistrere-koeretoejer/

    Ring til forhandleren og bed ham om at omregistrere, eller afmelde, forhandlere har været vant til at have de 3 uger, så måske bare en der ikke er klar over de nye regler.


  • Daniel L
    Daniel L Tilmeldt:
    jan 2021

    Emner: 1 Svar: 2
    #5   10. jan 2021 Tusinde tak for jeres svar - det giver mere ro i maven. Jeg var ikke klar over at pengene vil blive refunderet for resten af året.

    Perioden er i 2021 blevet ændret fra 3 uger til 4 dage.

    God aften til jer alle.


  • #6   10. jan 2021 Hvis du har betalt via PBS her i start januar, så var indbetalingen allerede fastlagt før du solgte bilen

    Du kan slå den gamle bil op, og se om ikke de allerede har afmeldt den på eksempelvis www.nrpla.de

    Du kan også kontakte dit forsikringsselskab, og forklar dem du har byttet bilen ud den 23 december. De bør allerede have fået en meddelelse om dette. Så kan de i nogle tilfælde bare sende en ekstra opkrævning, eller penge retur hvis den nye bil er dyrere/billigere i forsikring end den gamle

    Alternativt så betal fuld forsikring for den nye bil, og afvent pengene retur for den gamle.


Kommentér på:
Omregistrering og Forsikring

Annonce