{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.759 visninger | Oprettet:

Forsikring og omregistrering?? {{forumTopicSubject}}

Hey.
Har fundet en der lød ret seriøst, omkring køb af min bil, og han henter den måske idag eller imorgen.
Men da jeg er ret afhængig af min bil, skal jeg ud og ha en ny med det samme(midlertidlig)
Desværre er de pæn latterlige hos mit forsikringsselvskab, så indtil den anden er afmeldt, kan jeg ikke forsikre en ny.

Så kan jeg godt opsige min forsikring, dagen efter min bil er blevet afhentet? Eller skal jeg vente på, at nye ejer, får ordnet forsikring og omreg? Er godt klar over, at han ikk kan køre i den lovligt, men det må han bar affinde sig i, da det er absolute nødvendig for mig, med en anden bil med det samme.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forsikring og omregistrering??
  • #1   18. jun 2010 Har aldrig hørt at det skulle være et problem for forsikringen, jo flere biler jo flere penge... Bed om et forsikringsbevis, og køb dig en ny vogn...

  • #2   18. jun 2010 Som køber har man jo 3 uger... Men Aftal med køber at han tager forsikringsbevis med og få det ordnet med det samme, så er du også fri for at folk ikke omrigistrere... Også har du dit røv fri og kan afmelde din bil samme dag...

  • #3   18. jun 2010 Kan godt være han lyder seriøs, men omregistrer den selv eller sammen med ham, så ved du det bliver gjort.. Chancen for han selv gør det, også inden for de første 3 uger, er ikke særlig stor..

    Udover det, så er det da et latterligt selskab du har dig, hvis de ikke tillader 2 biler på samme tid, de tjener jo flere penge på det..


  • #4   18. jun 2010 De vil gerne tage en bil nummer 2. Men alle min rabatter bliver fjernet så, og så bliver det røvdyrt.
    Og selvom det bliver billigt igen, så snart jeg kun har 1bil, gider jeg ik ligge 15.000kr tilside, til forsikring, heller ik selvom jeg får de fleste penge igen.


  • #6   18. jun 2010 Du har jo også 3 uger til at omregisterer dit nye køretøj så det skulle jo gerne gå lige op vis du også venter smiley

  • #7   18. jun 2010 du skal bare sørge for at lave en slutseddel med dato og tidspunkt hvor køber overtager bilen.

    du skal selvfølgelig også notere hans navn, adresse OG KØREKORTSNUMMER samt i skal begge underskrive den.

    så snart den er underskrevet ringer du til din forsikring og siger du har solgt den, og spørger efter en mail eller fax du kan sende en KOPI af slutseddlen til.

    så snart slutseddlen er underskrevet af jer begge hænger du ikke mere på forsikringen, det er derimod dit forsikringsselskab der hænger på de 3 uger som der er iflg loven, det eneste du hænger på i de 3 uger er vægtafgiften / grønafgift, hvis der kommer p-afgifter eller bøder svarrer man dem blot tilbage med en KOPI af slutseddlen og så er den potte ude.

    men som alle andre også siger så omreg selv bilen, evt sammen med køber.


Kommentér på:
Forsikring og omregistrering??

Annonce