{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.520 visninger | Oprettet:

Morten F
Morten F
Tilmeldt:
14. jan 2021
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9

Salg af bil med pant {{forumTopicSubject}}

Heysa folkens.
Har en gammel mazda 2 fra 08. Den klarede ikke syn og er gået over tid allerede. Tænkte at bruge den til indskud til en ny bil. (er ca 15.000-20.000 værd ved køb af ny bil) Finder så ud af at EOS har sat pant i. på kun 285.000kr ca. Kommer nok fra en gammel gæld pga af finanskrisen.
Men hvordan kommer jeg af med bilen.? Tænker den nok ikke kan bruges til indskud hah.,
Hvad gør man for at sælge en bil med pant på? Skulle gerne have en ny da jeg er lidt afhængig mht 3 børn på 3 forskellige skoler.

Eller alternativt bare skrotte lortet?
Håber på svar da jeg ikke bliver klogere af google - Har dog fundet et nr til en sagsbehandler hos EOS som så er næste skridt umiddelbart. Mega bøvlet det her smiley Nogle med erfaring her hører jeg gerne fra smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Salg af bil med pant
  • #1   14. jan 2021 Er det dig der har gæld? 285.000 kr i en bette Mazda 2 lyder helt i hegnet.


  • #2   14. jan 2021 Den eneste måde du kan komme med den på er at få slettet pantet . Kontakt panthaver og hør hvordan du er stillet ?

    Så længe der er pant i bilen kan du ikke og må du sælge den , og hvis du vælger at skrotte den så tilfalder skrotte den så skal pengene reelt tilfalde panthaver , da de stadig har pant i bilen .

    Så længe der er pant i bilen kan den ikke sælges .

    Hvis du står i RKI, er dine muligheder for at få financieret en anden bil mere end begrænsede, og du får også en bøde for at køre rundt i en bil der ikke har været til syn .


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.866
    #3   14. jan 2021 Han skylder jo nok ikke 285000kr i selve bilen, det er penge der skyldes andet sted og så har de taget udlæg i bilen. Ja, eneste mulighed er at skrotte den, medmindre du kan finde ud af noget med eos


  • Morten F
    Morten F Tilmeldt:
    jan 2021

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #4   14. jan 2021 Ja. Jeg er eneste ejer af bilen. Og gælden derpå er pga en lejlighed der gik helt gal under finanskrisen. Men yes jeg blev også målløs. Opdagede det i dag selv. Så bare nysgerrig hvis nogle her ved hvad faen jeg stiller op med det? Op af bakke! Den kostede ca 160.000kr fra ny den gang. Og fik betalt den af for 4 år siden nu.

  • Morten F
    Morten F Tilmeldt:
    jan 2021

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #5   14. jan 2021 Yep snakker med EOS en af dagene og hører dem. De ringede sjovt nok til mig for 20 min siden. Gad vide om de har opsnappet at jeg søger ny bil og finansiering derpå. Væggene har ører smiley

  • #6   14. jan 2021 Undskyld mig, men der er altså ikke oprettet pant i din bil uden du har fået et bjerg af breve om det, og du har nok også været en tur forbi fogedretten og er der oprettet pant fordi du er røget ned med en lejlighed vil jeg forsigtigt gætte på at du også er rigistreret i RKI eller hvad det hedder nu om dage.

  • #7   14. jan 2021 Og skrot penge går jo til panthavere , så smålige er de. Kender folk der har fået taget knallert og mobil tlf af fogedretten til værdi af 2000kr i salgspris hurtig handel

  • #8   14. jan 2021 Og køber du i det navn der skylder igen , starter det forfra.

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.866
    #9   14. jan 2021 Prøv at logge ind på www.dininfo.dk med nem id, og tjek om ikke du er registreret i rki. Så kan du nemlig glemme alt om at få finanseret en bil.

  • #10   14. jan 2021 Du har stadig så stor gæld selvom det er over 10 år siden?... Og så mener du at du har råd til bil?
    Både du og din økonomi er helt fucked, så du burde se realiteterne i øjnene.


  • #11   14. jan 2021 Hvem er EOS?

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.866
    #12   14. jan 2021 #11 Eos er et inkasso firma.

  • #13   14. jan 2021 Ja så har TS bare kørt på frihjul i laaaang tid, fortiden har indhentet ham, beklager.

  • #14   15. jan 2021 han står vel kun 5år i rki for samme sag ? så kan han vel i teorien starte forfra med at låne ?

  • #15   15. jan 2021 Man står kun 5 år i RKI, ja. Men gælden vil dog stadigt fremgå af årsopgørelsen og trække ned i kreditvurderingen.

    Det er svært for os at vurdere sagen som helhed. Det er kun trådstarter, der kender den.


  • #17   15. jan 2021 Inden man dømmer folk så skal man lige kende fakta først, det behøver altså ikke være ens egen skyld man har mistet 2-300000 på et lejligheds salg.
    Men når det er sagt så kunne noget godt tyde på en modvilje til at få ryddet op....

    Ogjeg gætter forsigtigt på vi ikke høre mere til denne sag.


  • Claus  R
    Claus R Tilmeldt:
    aug 2020

    Følger: 11 Emner: 2 Svar: 286
    #18   15. jan 2021 Jeg tænker at pantet først fjernes når du har betalt det fulde beløb .

    Jeg tænker der løber renter på de 285.000 kroner hver eneste time, hvis du ikke har en afdragsordning med dem .

    Jeg tænker du kan ringe eller skrive til dem der har pant i bilen og foreslå dem at betale feks 50.000 kroner af her og nu til fuld og hel afgørelse af sagen .

    Jeg tænker at du nok ikke umiddelbart har 50.000 kroner her og nu , men måske er det bedre at hæve lidt af din pensionsopsparing og få betalt gælden af ?

    Jeg tænker at du tænker at det er den dyreste løsning fordi du kun får udbetalt 40 % af beløbet, men ved at få betalt gælden af nu, får du en bedre samvittighed og mulighed for at komme videre her og nu ?

    Jeg tænker !


  • #19   15. jan 2021 Kan Mazdaen ikke blive rep og synes. Så er du da kørende igen.
    Mvh. Gert


  • #20   16. jan 2021 Gert::: bilen kan blive afhentet når som helst af panthavere.

  • #21   16. jan 2021 #20
    Så var den nok hentet for længe siden da han har haft den fra ny . Som jeg ser det, er det billigste måde at blive kørende på.


  • #22   16. jan 2021 De henter ikke bilen, men de sørger for at du ikke stikker pengene i lommen i forbindelse med et salg .

  • #23   16. jan 2021 Troldehistorie

  • MK6639
    MK6639 Tilmeldt:
    sep 2019

    Følger: 2 Svar: 2
    #24   17. jan 2021 Først og fremmest skal pantebrevet ophæves inden du kan komme af med mazdaen2
    For det andet ..så lyder det vildt de har pantsat krav i en bil under den værdi - vis det oprindelige beløb på gælden ligger på 285.000 i et andet krav
    Ret mig vis jeg har misforstået smiley


  • #25   17. jan 2021 Når TS skriver EOS tænker jeg erhvervs og Selskabsstyrelsen.

    At panten er på 285.000 lyder for mig som et tal de før i tiden satte for at selv billige biler ikke bare blev solgt.

    Tilbage i 2010 da min svigerfar gik bort havde han også noget mindre gæld til SKAT og her satte de også panten i hans gamle personbil til netop 285.000 selvom det var under 100.000 han skyldte.

    Har også kendskab til andre der har fået pantet deres bil til 285.000 af det offentlige i den periode.


  • #26   17. jan 2021 EOS er et inkassofirma - ikke E&S smiley

    Men ja, det er meget normalt, at størrelsen på udlægget og bilens værdi ikke stemmer overens.


  • #27   17. jan 2021 Fedt at de har samme navn smiley

    Der var bare sammenfald med flere oplysninger så tænkte det var dem smiley


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.866
    #28   17. jan 2021 EOS og E&S er da på ingen måde det samme navn??

  • #29   17. jan 2021 Det er heller ingen officiel forkortelse. Det hedder jo Erhvervsstyrelsen. E&S er et lævn, fra da det hed Erhvervs- og Selskabsstyrelsen smiley

  • #30   17. jan 2021 I min mail indbakke hvor jeg flytter ting fra skat osv til der hedder mappen SKAT - EOS

    Kan da godt være jeg er gammel (44½ år) og ikke er helt med på navnene men det skal man vel ikke mobbes for smiley

    Og skal man endelig bruge den forkortelse som Erhvervsstyrelsen selv bruger så er det erst


  • Morten F
    Morten F Tilmeldt:
    jan 2021

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #31   18. jan 2021 Haha smiley Fedt med feedback. Et par er jer er jo klogere end de advokater jeg har rådført mig med. Ryger ikke og har ikke hund. Lever sparsomt (haft samme bil i 12 år jo) og tjener ellers ok godt. Rådført mig med flere advokater (ret og råd samt dem i skifteretten) Begge sagde at det ikke kunne svare sig for mig at betale det af, da beløbet er for voldsomt til, at jeg i denne levetid vil kunne betale det af.
    Så anbefalingen var en gældssanering og i dag lever jeg op til det fuldt ud (manglede den gang at betale bilen af og få en ny lejlighed med mit navn på kontrakten.) Dog har det ligget gemt i baghovedet og ikke fulgt op på det - shit happens. Men god tid med det - Vil hellere have penge i hænderne med hjemmeboende børn end når de er voksne. Yes kan ikke engang betale renterne om året på det. (og da jeg havde en aftale med banken om at overtage gælden hvis de splittede den 50% med min x svarede de nej, Solidarisk lån) Og nej bilen kan/kunne ikke afhentes da den var brugt som arbejdsredskab og når en bil er over.. var det 7-9 år gammel.. afhentes den heller ikke. Da gælden ikke var af idioti med nemlån etc så har jeg bedre kort på hånden set mht gældssanering. At en krise nakker mig er bare uheld. Mange flere end jeg fik skåret bollerne der. Men livet går videre og tænker faktisk ikke over det mere. Og har fundet en måde hvor vi kan udnytte Mazdaen til udbetalingen af ny bil her. Sælger den til kæresten til skrotpris og overfører de penge til EOS. Og hun køber ny bil. Blir en Dacia Duster prestige ser det pt ud til, Stor og billig bil der passer en familie på 5. Men tak for feedback alle. Altid rart med lidt flere øjne over noget man ikke lige er med på


  • #33   18. jan 2021 Trolle du aner en ny Dacia makker smiley

  • Morten F
    Morten F Tilmeldt:
    jan 2021

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #34   18. jan 2021 Streetway er lige skrabet nok smiley Prestige med Aut klima anlæg og nøglefri funktion navigation etc er nu lidt federe smiley Men ja meget bil for pengene men bestemt ikke en Ferrari haha. Men stadig en kæmpe opgradering i forhold til Mazdaen smiley Som støjer væsentligt mere i kabinen.

  • #35   18. jan 2021 Jeg bliver sku'nok aldrig ejer af en Dacia, men jeg kan da godt forstå dem der vælger sådan en ?

    Men selv til 180.000 synes jeg nok den virker noget gammeldags .

    Dog er scorer Dacia vist ingen topkarakterer når det gælder driftsikkerhed ?


  • #36   18. jan 2021 BENZINEREN KAN BLIVE DYR AT REPARERE PÅ, HAR LIGE IDAG GOOGLET NOGEN TYSKE BRUGTVOGNSTESTS, MEN 1.5 DCI SKULLE VÆRE SKUDSIKKER, DA BÅDE NISSAN OG RENAULT KØRER MED DEN MOTOR.
    DEN ER MEGA LAM DEN 1.5 MED DE 90 HK MEN DEN KAN CHIPPES TIL 120 HVILKET DEN OGSÅ HAR I NOGEN ANDRE BILER.
    JEG ENDER SIKKERT I SÅDAN EN INDEN FOR DEN NÆSTE UGES TID smiley


  • #37   18. jan 2021 Caps lock sorry

  • Morten F
    Morten F Tilmeldt:
    jan 2021

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #38   19. jan 2021 Tja min måske kommende motot hedder Prestige TCe 100 S&S Manuel – 5 gear. De har jo fornyet det meste de sidste 2 års tid.

  • #39   19. jan 2021 Det er godt du kom videre, i øvrigt her er et gratis råd, hvis din sag aldrig har været forbi fogedretten så bliver din gæld forældet efter 3 år medmindre det er bank / staten, har den været forbi en foged bliver den forældet efter 10 år, hvis du ikke bliver genindkaldt på ny indenfor den periode.

    Så undersøg hvor lang tid siden det er du har været i fogedretten med den sag , for hvis den er for gammel og de ikke har fulgt op på det i rette tid så er det sgu bare ærgerligt Børge , gælden er forældet og du kan nægte at betale den og det er du i din fulde ret til smiley

    https://gaeld.taenk.dk/raadgivning-om-gaeld/foraeldelse-af-gaeld


  • #40   19. jan 2021 Tja, jeg havde for mange år siden pant i min gamle bil og advokaten var ikke til at hugge eller stikke i.....så jeg kørte bilen ud til advokatens P-plads, hev pladerne af lortet og smed reg attest, papiret fra synshallen med fejl + et lille følge brev i hans postkasse smiley

    Han mente så at jeg skulle betale for bugsering til værksted, værdiansættelse af bil osv så jeg lige skyldte 4000 ekstra, for han kunne ikke syne bilen eller sælge for mere end han havde fyret af på den smiley

    Den gik så ikke i fogedretten, hvor dommeren også pænt sagde 'Hvad havde du forventet på en 21 år gammel bil?!' og afviste hans ekstra krav fuldstændig.


  • Per T
    Per T Tilmeldt:
    aug 2016

    Svar: 49
    #41   19. jan 2021 EOS kan ikke bruge pantet til noget, da de ikke må tvangssælge en bil med så lille værdi, ligesom de ikke må tage din seng og spisebord og tv. Bed dem venligt om at aflyse pantet og tinglyse nyt pant bag lånet i din nye bil.

  • #42   19. jan 2021 Jeg har desværre scrollet hurtigt forbi de fleste svar, da du nok ikke har brug for at høre flere kaptajn bagklog svar.

    Et pant i en bil, følger bilen. Derfor skal Pantet slettes inden du gør noget som helst.
    Vælger du at skrotte bilen, skal det være ifølge aftale med panthaver.
    At der er pant i bilen, betyder firkantet set, at en anden "har lagt ud" for et eller andet.
    Du kan derfor ikke ustraffet foretage dig noget som helst, uden at pantet er indfriet.

    At der er pant på 285.000 betyder ikke nædvendigvis at der skyldes 285.000, -.
    Der skal du have fat i panthaver, for at høre hvad det koster at få det fjernet.
    Jeg har selv lige solgt en bil, hvor pantet var 485.000,- men på salgsdagen var restgælden på pantet kun på omkring 100.000,-.
    Det er kun panthaver der må informere dig om restgæld på pantet.

    Men vær OBS på at du kan ryge i store problemer, hvis du bare skrotter bilen.

    Held og lykke med at få kabalen til at gå op. ????


  • Morten F
    Morten F Tilmeldt:
    jan 2021

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #43   19. jan 2021 smiley sælger bilen som sagt og indbetaler salgspris til eos. Og min kæreste som er køberen køber ny bil med den i indskud. Mkn mazda er kun skrot pris værd men ved køb af ny bil er den 25000kr værd, umiddelbart. Så gør jo intet galt her. Tænkte det var lidt snyd men de får jo det samme ud af det. smiley tak for feedback, fedt med lidt brugbart!

  • #44   19. jan 2021 Undkyld mig ...Men pantet følger bilen , så din kæreste overtager en bil med pant ?

    Den kan ikke sælges videre da der stadig er pant i den , med mindre du har aftalt andet med EOS ?


  • #45   19. jan 2021 Ja, EOS kan vælge at modsætte sig handlen, med mindre de har accepteret det. Om de gør det, ved jeg ikke - men de kan.

  • Morten F
    Morten F Tilmeldt:
    jan 2021

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #46   20. jan 2021 Yes har en bekræftelse fra EOS om at panten bortfalder i bilen ved salget (de skal bare have salgsprisen.) Og min bil er jo intet værd ud over skrot pris. Så sælger den til skrotpris. Alle er glade så. Og kæresten bruger den så til lidt af indskuddet i den nye. Venter et tilbud på en Peugeot 2008 også. Bare lige for at sammenligne det med Dusteren. Sikkerheden skulle være bedre og hvis pladsen bare minder om blir det nok den smiley (kæresten har magten!) smiley

  • #47   20. jan 2021 Så er der ingen ko på isen, lyder det til.

  • Morten F
    Morten F Tilmeldt:
    jan 2021

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #48   20. jan 2021 Hvad er laveste skrot pris? Kan ikke finde et beløb og alle steder man "tilmelder" sig vender ikke tilbage om pris... Syntes EOS selv sagde 1250kr.

  • #49   20. jan 2021 2.500 muligvis
    Duster med benzin motor er noget skod, køb med 1.5 DCI motor, den sidder også i Nissan og Renault, de har fremstillet den.
    Køber sandsynligvis nok en Dacia Sandero Stepway 1.5 DCI ret snart, min grusvej ødelægger sgu mi flotte Skoda Octavia 2015, så vil af med den.


  • #50   20. jan 2021 Synes da bare, du skal prøve at lave en slutseddel til din bedre halvdel på 1.250 kr. og sende pengene til EOS. Går den, så går den. Det er nok lige til den lave side, men de gider nok ikke bøvle med det. Og det værste, der kan ske, er, at de må give et modbud samt dokumentere, at du ville kunne have fået dét for den i stedet ved at skrotte den. Du kan ikke rigtigt tabe på det smiley

  • Morten F
    Morten F Tilmeldt:
    jan 2021

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #51   21. jan 2021 Køber med benzin. Den 100hk motor. Bruger den oftest til ture på 3-5 km. Så skal være benzin og væsentligt billigere også.
    Er ligeglad med hvor godt den trækker og dit og dat. Bare jeg kan komme fra A til B.
    Eneste jeg er i tvivl om er om jeg lige skal ha sat lidt ekstra på den. Side fodpaneler til børnene er i overvejelserne og måske nogle "beskyttere" som den foran bilen og de "sorte stødere" på siden. Men om det er for grimt ved jeg ikke haha.
    1500kr er slutseddel på.

    Fik prisen ned på 160.000 + byttebil med Alle ekstra pakker til, for en helt ny bil. Så har reserveret den og sender papirer og penge (straks overførsel) ind til EOS søndag så de har det mandag morgen. Har ikke prøvekørt en endnu men har 2 ugers fortrydelsesret da alt foregår online.


Kommentér på:
Salg af bil med pant

Annonce