{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.540 visninger | Oprettet:

Frank J
Frank J
Tilmeldt:
16. jan 2021
Følger: 11 Emner: 1 Svar: 3

Er det defekt toppakning? {{forumTopicSubject}}

Har en bmw 316i. Den bruger meget kølevand og kort tid efter den er startet koger og sprutter det fra påfyldningsbeholderen. Motoren lyder ellers ok. Men vandet forsvinder godt nok hurtigt og der er ingen utætheder. Eller det var der efter jeg sprang en slange men den er lige skiftet. Kan det være en termostat eller en vandpumpe eller er det alligevel toppakningen som jeg frygter? Der er ikke tydelige tegn i hverken olie eller vand men har så osse lige skiftet begge dele.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er det defekt toppakning?
  • #1   16. jan 2021 vis motoren stadig er kold og det bobler fra køler vand beholderen, så er det helt sikkert en toppakning.plus som du selv siger der var tidliger røget en køler slange,hvor motoren sikkert er kørt rigtig varm og så er toppakning/topstykke gået til. Men vil så sige det er nemt at skille de motorer af og udskiftet toppakning og det på dem. Og er topstykket lige og det ikke er flækket,så rengør det og på med det igen. Og er det ikke lige så få det planet af og på igen

  • #2   16. jan 2021 Kunne godt lyde som en toppakning, men det er altså svært at se gennem nettet.
    Som der bliver sagt er de Ok at skrue i, men lad nu være med at spare en trykprøvning og en planslibning især da det lyder til at den har været meget varm.


  • Frank J
    Frank J Tilmeldt:
    jan 2021

    Følger: 11 Emner: 1 Svar: 3
    #3   17. jan 2021 Der er det ved det at den har kørt 390.000 så overvejer at skrotte desværre.

  • #4   17. jan 2021 En 316 med 390.00 km ville jeg helt sikkert ikke skifte toppakning på, så hellere skifte motoren helt. Men ok brugte motorer kan have ligget længe og fået andre sjove problemer.
    Men det havde været min løsning. En 316 motor må være nogenlunde til at få få ud. Det er v6 der fylder mere som er lidt besværlige.
    Men skal du betale nogen for at skifte den... så skal man nok spekulere over værdien af bilen.


  • #5   17. jan 2021 vis nu du vælger at skiftet motor kan du jo opgradere lidt og smide en 1.8 motor i:-). Og bmw #4 køre med række 6 når de har 6 ben, ikke v6 smiley

    her er en der sælger en 1.8 i stumper, og ja det er rimligt nemt at hive de 4 benet motor ud af dem. Og kan du selv er det jo begrænset hvad det vil koste, og skal du betale et rigtig værksted så det billiger at skrotte den og købe en anden.

    https://www.dba.dk/bmw-318i-18-benzin-1997/id-1074980232/?utm_source=copylink&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_android_share_listing


  • #6   17. jan 2021 Freeway: Jeg giver mig du har naturligvis ret, var lidt uopmærksom da jeg skrev det smiley

  • #7   19. jan 2021 Hiv termostaten ud og se om det ændrer sig.
    Mere fordi at det er det billigste.
    Der må i mine øjne gerne komme lidt flere forklaringer, eller at du svarer på de spørgsmål det bliver stillet.


  • Frank J
    Frank J Tilmeldt:
    jan 2021

    Følger: 11 Emner: 1 Svar: 3
    #8   19. jan 2021 Jeg har fået termostat og vandpumpe ud for at se nærmere på dem. Vandpumpe ser fin ud, men termostaten er noget kalket til. Fjederen virker da men ved ikke hvordan man kan se om sådan en sig være defekt? Tak for svar og råd jeg er nok henne i at anskaffe mig anden bil da jeg ikke magter at bruge mere tid og penge på den.

  • #9   19. jan 2021 En termostat koster nær intet og er super nemt at skifte. Det at den er kalket til er dog lidt tankevækkende... for det betyder at den har fået en del hanevand i sit liv.
    Hm deres termostat er indstøbt så vidt jeg kan gætte mig til (uden at have en årgang på din bil). Det betyder at du nok skal op i ca 300kr for at prøve det. Personligt havde jeg nok prøvet, men må indrømme at det nok er spildte penge. Det er bare dyrt at skifte bil.
    En erstatningsmotor koster 6-10k så vidt jeg kan tælle mig til. og kan du ikke selv så nok ca 4-7k til og det klassiske er man igang kan man ligeså godt tage kobling med etc...
    Du nævner ikke om det er en e30, e36 og en e46, og det gør en forskel på priser og hvad der er smart at gøre.
    Defekte biler har en elendig vidresalgsværdi.



  • Frank J
    Frank J Tilmeldt:
    jan 2021

    Følger: 11 Emner: 1 Svar: 3
    #10   19. jan 2021 Det er en e46 fra 2001

Kommentér på:
Er det defekt toppakning?

Annonce