15.656 visninger
|
Oprettet:
Bil der også kan bruges til at sove i {{forumTopicSubject}}
Hej
Er flyttet til Tyskland og i den forbindelse skal jeg have en bil.
Jeg har ærlig talt ingen forstand på biler, så leder efter lidt råd.
Har tænkt på en bil hvor der er plads til at kæresten og jeg kan tage en madras med og så overnatte i den engang i mellem.
Prismæssigt har jeg tænkt at give en 10-15.000 Euro.
Har kigget på vw caddy eller Skoda yeti, men er åben for andre forslag?
Derudover er en bil der har kørt 100.000km eller 5 år gammel. Er det for meget og man skal holde sig væk, eller hvor går grænsen cirka?
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 30 Biler: 11 Emner: 133 Svar: 4.527
Men ved da af erfaring at man i både Volvo 900 og Ford Galaxy, uden problemer kan sove to voksne mennesker i bagagerummet
Men det du skal bruge er en bil hvor du har eller kan få en flad bund og en passende længde (2 meter) og bredde på bagagerummet, så er alder, km og mærke vel kun et spørgsmål om finanser
jan 2021
Følger: 12 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 437
apr 2021
Emner: 3 Svar: 6
Angående Caddy så jeg nogen hvor de havde lagt bagsæder ned og så fået madras ind.
Har I ellers erfaring med Caddy elle Yeti om det er gode biler?
Havde også set lidt på Touran, Tiguan eller Cashqai
maj 2005
Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 77 Svar: 2.780
dec 2020
Følger: 14 Følgere: 104 Emner: 26 Svar: 251
feb 2018
Følger: 12 Følgere: 8 Biler: 3 Emner: 9 Svar: 298
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 521 Emner: 216 Svar: 1.059
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1.431
hvis i ofte skal sove i bilen, kan det være en fordel at se efter noget som er designet til at sove i. Altså en bil med diverse opbevaring og fast bund til madrassen. Det vil give jer mulighed for, at altid have soveposer, kogegrej, service osv med jer i bilen til spontane overnatninger
Der findes en del modeller, og særligt caddy og lignende størrelse vil kunne findes forholdsvis nyt og med rimeligt km tal til jeres budget. Om det så skal være caddy eller en af de andre er også lidt op til jeres behov og ønsker til indretning og lignende
hvis i vælger størrelsen større bliver det jo en ældre bil med flere km på tælleren, det kan betyde øgede omkostninger til service og vedligehold, og derudover vil den type biler også oftest gå ret meget kortere på literen.
har du tjekket priserne på sådan en california, og hvad man reelt kan finde til 15.000euro?
umiddelbart rækker det til en ældre T4 eller måske en T5 med højt km tal. Så det er altså ved og være nogle ældre biler man får til det budget
feb 2020
Følger: 8 Følgere: 43 Biler: 6 Emner: 14 Svar: 653
(Hvis man ikke var så heldig at få scoret noget man kunne sove hos)
Så find en Van der er lidt større end en Caddy du skal helst kunne ligge udstrakt i varerummet
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
feb 2020
Følger: 8 Følgere: 43 Biler: 6 Emner: 14 Svar: 653
Ved ikke om det er ulovlig når man holder på privat grund så godt er jeg ikke inde i Juraen
Men må indrømme at jeg op igennem 90erne nogle gange har sovet bag i både en Sportsvan og en Previa i Diskotekets baggård og nogle gange også på en Campingplads
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
Man må ikke lave om på det bilen er afgiftet efter uden at det koster kæmpe bøder og afgift.
jun 2018
Følger: 1 Svar: 1
https://images.app.goo.gl/UDj9MSKHvbUdAbM8A
feb 2011
Følger: 13 Følgere: 14 Emner: 15 Svar: 22
Det må man faktisk godt
Jeg ved godt at visse "skatte-eksperter" måske har udtalt sig anderledes, men der er ingen lovgivning der forbyder det.
Til gengæld kan der være nogle kommunale regler for parkering, campering osv. på offentlige områder. Blandt andet er det ikke tilladt at campere på motorvejs rastepladser mv. Men du må gerne hvile dig
Du må også gerne sove i en gul-plade / papegøje-plade bil. Man skal bare være yderst opmærksom på at, Skat vil afkræve kørertøjet afgift-berigtiget, hvis bilens lastrum ikke utvivlsomt er indrettet til godstransport.
Hermed underforstået, at man ikke må gøre noget nagelfast, som Skat kan betragte som ændring af lastrummet. Der findes en række principielle afgørelser på Skats hjemmeside. Herunder at fastgøre en bænk, eller kaffemaskine vil resultere i afgift-berigtigelse. Så lad være med det
Til gengæld, så findes der ingen afgørelser omkring at overnatte i en bil, på en løs madras. En løs madras kan ikke sidestilles med at have ændret lastrummet, sådan at det ikke længere kan betragtes som utvivlsomt konstrueret og indrettet til godstransport.
jul 2008
Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 161 Svar: 6.465
Læs svar #8 i denne tråd.....
https://www.bilgalleri.dk/forum/jura-og-lovgivning/1199871-sove_i_gulpladet_bil_indudland
Man må IKKE sove bag en gulplade bil
En gulplade bil er KUN beregnet til erhverv som f.eks. godstransport, værksted eller andet erhvervsrettet brug.
feb 2011
Merete fra Skat kan sige hvad hun vil, men hun har ikke lovgivningen med sig.
Som det fremgår af præcedens sagerne, så er der alene blevet pålagt afgiftberigtielse på biler der er ændret.
feb 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 64
sep 2020
Følger: 1 Svar: 9
Hvis du køber en caddy eller lig og denne så har du et ret godt set up.
https://ququq.info/ququq/kombibox-english/
Hvis i får behov for det, eller får lidt ekstra penge, kan i se på dem her bagefter, så er der også plads til gæster
https://rooftent.co.uk/
Håber i finder en god løsning. Vil meget gerne hører hvad du ender med at gøre evt sende nogle billeder.
sep 2003
Følger: 1 Svar: 4
Har lavet et sengemodul, hvor madresen er 190x63m.
Caddy Maxi er faktisk større end Touran'en i bag.
Ellers søg på youtube efter diy camper evt. med en bilmodel. Der er masser af videoer om emnet.
feb 2011
maj 2007
Emner: 3 Svar: 2
jun 2007
Følger: 1 Svar: 1
apr 2021
Emner: 3 Svar: 6
Nu er vi faktisk faldet over station car som måske også kunne være en mulighed.
Bil der også kan bruges til at sove i