{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.249 visninger | Oprettet:

Sælger har snydt mig {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har lige købt mig en G3 VR6 fra 97.
Da jeg var ude for at hente den, var sælger flink og til at tale med, og det endte jo så med at jeg købte bilen.
Inden købet informerede han mig om at bilen var blevet omlakket for ca et år siden, da den havde ridser hen ad HØJRE side. Og det lød jo meget reelt, især da det indgik i prisen inden han selv købte bilen, at den skulle omlakkes.

Men nu har jeg så købt bilen, og da jeg skulle skifte baglygter, dagen efter købet, opdager jeg at den i venstre side bag bagdøren og et godt stykke ind i bagagerummet, har fået udskiftet noget plade(bagende).
Det undrer mig jo selvfølgelig og jeg ringer til det forsikringsselskab hvor bilen tidligere har været forsikret, for at høre om den har haft en registreret skade hos dem.
Det kan Jeg bare ikke få oplyst, da De har tavshedspligt.
Jeg har også spurgt sælger(privat mand) om den har været skadet, og det afviser han, og siger at den eneste skade han kender til er den ridse som den havde hen ad HØJRE side.

Jeg har sagt til sælger at Jeg vil ophæve købet og lade handlen gå tilbage, men det er sælger ikke interesseret i, da Han siger at Jeg var oplyst om skaden inden købet, og det er jo løgn.
Jeg er så nødsaget til at oplyse ham om at jeg vil gå videre med det i retten, da Jeg mener at Jeg har loven på min side.
Sælger siger så at det kan Jeg bare gøre, for Han ved at Han vinder.
Men har siddet og læst lidt i købeloven, og det Jeg kan læse mig frem til, er at Jeg har en meget god sag..

Men er der nogen der har prøvet noget lignende eller er meget inde i købeloven, så må i meget gerne skrive til mig.
Jeg er meget fortvivlet og egentlig ret træt af at have 80000 til at stå i en bil som egentlig bare er et "sminket lig" i mine øjne..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sælger har snydt mig
  • #1   17. mar 2007 altså rolig det jo ikk en ny bil vel.. den har jo trodsalt 10 år på "bagen" og der kan sgu været sket meget siden den trillede ud fra fabrikken

  • #2   17. mar 2007 er du helt sikker på at det er en skade der er blevet udbedret, kan det ikke være rust der er blevet lavet?.... måske et dumt spørgsmål smiley

  • #3   17. mar 2007 Hvis han ikke har set skaden da han i sin tid købte den så har han heller ikke kendt til den og ikke kunne opæyse den til dig. Tror ikke du vil vinde sagen desvære.

  • #4   17. mar 2007 Ja vil også mene at hvis han virkelig ikke kender noget til skaden, kan du ik gøre noget

  • #5   17. mar 2007 men mindre at du kan bevise at han kendte til skaden har du desværre ingen sag.

  • #6   17. mar 2007 men fejler bilen da noget ?

  • #7   17. mar 2007 har prøvet det samme...

    der har været en del rust på min bil men er så blevet lavet (MEGET DÅRLIGT) og så var har der været svejst i højre bagdør og spartlet og malet... men ikke så grundigt så når den står i solen kan man tydeligt se at der er blevet lavet noget...

    Men jeg kan jo ikke gøre noget ved det... har jo skrevet under på at det er min bil nu til den viste pris... det må være mit ansvar og tjekke om bilen er iorden når jeg køber den...

    PD: KØB ALDRIG BIL I MØRKE!!!


  • #8   17. mar 2007 Tror sgu ikke du kan vinde den sag.
    Kan jo nemt tænkes at han ikke kender til den gamle skade..


  • #9   17. mar 2007 Vis du vil trække den igennem retten skal du huske du selv skal betale sagsomkostninger vis du ikke har retshjælp forsikring eller tager gennem forbrugerstyrelsen

    Men som de andre siger, så vinder du ret sikkert ikke, da det bliver en påstand mod påstand, sælger kan bare holde på han ikke vidste noget om det.


  • #10   17. mar 2007 For at vinde skal du jo først bevise han vidste at den har været skadet, og han skal ha skrevet under på at den ikke har været skadet.. Tror sgu også du får svært ved at gøre noget ved det..

  • #11   17. mar 2007 det er noget g lort

  • #12   17. mar 2007 Folk spiller så skide hellige herinde.. Det er et dumt sted at spørge, for de fleste snakker for at holde sig vågne, eller for at lyde interessante.

    Nogle folk tror at så snart det er privat handel, så er det sådan set bedøvendes ligemeget om motoren falder ud på vej hjem fra sælger - man har ikke en chance. Det er ikke sandt!
    Det er jo ikke for sjov man har nævninge og så videre, og jeg går stærkt ud fra i har lavet en købskontrakt - hvori i også har medtaget at bilen VAR tidl. skadet, dog kun i mindre omfang på højre side. Sælger har derfor skrevet under på en løgn, og du har en sag!
    Han kan jo så sige at han ikke vidste det, men det renser ikke straks hans navn for al mistanke...
    "Jamen hr. betjent, jeg vidste ikke man kun måtte køre 50 km/t her!"
    Lidt samme princip... Uvidenhed er ikke lig med uskyld.

    Hvis du er helt uden købskontrakt, så er dine chancer massivt forringet... Så er der ikke ret meget at gøre, udover at håbe på de tror på din historie frem for hans, hvilket ikke er ret sandsynligt...

    Hvis i HAR en købskontrakt, men hvori det ikke er medtaget at bilen har væet tidligere skadet, så er du også lidt på den.. Så er eneste chance at få politiet til at få fat i taksator rapporten fra forsikringen, så du kan se hvad der er sket, og hvordan det er sket.

    Hvis det er medtaget at bilen har været skadet, men sælgeren siger at det var pga de ridser i højre side, så er det et trospørgsmål igen - men du kan let få retten på din side, i og med du i sådanne sager kan få oplyst tidl. taksatorrapporter fra forsikringen etc.

    Held og lykke med det, håber han bliver nakket!


  • #13   17. mar 2007 I købsaftalen står der:

    Vedr. Golf VR6 med reg.nr: XT 48 740

    Jeg bekræfter hermed købet af bilen med reg.nr: XT 48 740

    Bilen er købt som prøvet og beset, og sælger fraskriver sig alt ansvar.
    Køber forpligter sig til senest 7 dage fra dags dato at omregistrere bilen.

    Sælger har modtaget 80.000 kr. på bankcheck


  • #14   17. mar 2007 Vi må se hvad FDM siger i morgen.
    Og hvis de siger at det er tvivlsomt at jeg vinder, så må jeg jo bare leve med det som det er, selvom det er træls..
    Og så må jeg jo for eftertiden til at pille bilerne fra hinanden inden jeg køber dem.
    Det kunne jo selvfølgelig også være den helt nye dille..

    "ja hej, jeg kan se du har en bil til salg, kan jeg komme og kigge på den.
    Har du forresten en halv dag, ja for jeg bliver jo nød til at skille bilen ad i atomer for at være sikker på at du ikke snyder mig.."

    Folk vil da helt sikkert have en til at komme og kigge på bilen..

    NOT


  • #15   17. mar 2007 Kim Frank N - Jeg føler med dig! Håber du kan få medhold i din sag! Skriv endelig hvordan det går løbende.

  • #16   17. mar 2007 Takker.
    Føler lidt at folk ser negativt på min sag.
    Måske fordi de ikke selv har prøvet det... endnu...
    Men tak for medlidenheden


  • #17   17. mar 2007 Kim Frank N - Ja, nogle er bare ... Ja.
    Det er træls det skal gå ud over dig. Man kan sørme føle sig hårdt taget bagi med sådan noget pis!


  • #18   17. mar 2007 hmm... det lyder som en tvivlsom sag.. men der er jo ikke andet end at prøve hvis du er sikker på din sag..

  • #19   18. mar 2007 Har svært ved at tro det er rust der er lavet, når det er skiftet fra bagdør og halvt ind i bagagerummet..

  • #20   21. mar 2007 Har lige i dag fået bekræftet af VW i Randers at bilen har været total skadet

  • #21   22. mar 2007 Den blev skadet i 04.
    Og det var VW i Randers selv, som havde den inde.
    Men var ikke med ved takseringen.
    Har snakket med VW igen i dag, og de har fået oplyst at den var skadet for 73000, nu mangler jeg bare en sidst ting fra dem og så må vi se hvad advokaten siger.

    Den er købt af en privat som kommer fra Ryomgård og bor nu i Auning.


Kommentér på:
Sælger har snydt mig

Annonce