{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.434 visninger | Oprettet:

Snydt af sælger! {{forumTopicSubject}}

Hej - jeg har købet en Vento for nyligt. Straks gik jeg igang med at få den renoveret kosmetisk - alt rustarbejde og næsten komplet nymalet. Så er der knækket 2 bolte til udstødningsmanifolden, og i den anledning skal man have topstykket af for at komme til. Så ser min "vågne" mekanikker at motoren kun er en 75 HK og ikke en 90 HK som sælger oplyste......hvor står jeg i sådan en situation?? Altså nu er der jo lagt mange timer i bilen og endnu flere penge, så at han skal tage den tilbage er jo utænkeligt, men er der andet man kan gøre??
Mvh Claus J


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Snydt af sælger!
  • #1   19. mar 2011 kort sagt:nej

  • #2   19. mar 2011 Der er nok ikke noget du kan gøre desværre smiley
    kan jo også være sælger har levet i den tro at det var en 90Hk


  • #3   19. mar 2011 der er nok ikke andet for end du må ud til den lokale hugger og hente dig en 90 hks motor

  • #4   19. mar 2011 Niks - Men du kunne jo ha tjekket det på regattesten.

  • #5   19. mar 2011 Tror ærlig talt ikke sælger har været klar over det..
    Det er ikke noget at gøre hvis det er privat handel ihvertfald..
    Og tvivler på du kan få medhold i retten, da betydningen for bilens pris da du købte den om det var en 75 eller 90 hestes, er minimal eller ikke til stæde..

    Hvad regner du selv med vil ske? Hvad er dit ønske scenario??


  • #6   19. mar 2011 Privat handel - Nej

    Du skal 100% selv sørge for at gå bilen igennem og tjekke op på restgæld, om motoren er den korrekte, om den er stjålet osv.


  • #7   19. mar 2011 men hvis den er født med en 90hk og der så engang er lagt en 75 hk i, så kan du jo bare smide en 90 hk i igen, den koster ikke mange penge

  • #8   19. mar 2011 Solgt som beset betyder at du når du har givet ham pengene så ved du hva du har købt smiley

  • #9   19. mar 2011 der kan måske blive tale om kompentation - altså at han betaler dig forskellen i prisen på en 90 hk og en 75 hk i samme stand osv.

    men er det forhandler eller privat du har handlet?.
    er det privat skal du køre en civilretssag og kunne bevise at sælger var bekendt med at det kun var en 75 hk og ikke en 90 hk.


  • #10   19. mar 2011 Hvis du af ligevel skal have toppen af så lav det da om til en 90hk ?

  • Finn R
    Finn R Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Biler: 1 Svar: 53
    #11   19. mar 2011 Hej Claus.
    Hvis det står beskrevet i din købskontrakt, at det er en 90 hk model han har solgt dig, kan du gøre noget ved det ellers er dine odds dårlige, i sådan en sag. Du kan også rette personlig henvendelse til sælger og foreligge ham sagen og spørge ham hvad han foreslår af løsning.
    Mvh. Finn


  • #12   19. mar 2011 1,6 motorn og 1,8eren ligner også hinanden til forveksling

  • #13   19. mar 2011 Hold da op - mange svar på ingen tid - tak smiley

    Der står intet på hverken reg.attest eller forsikringspapirer om HK.
    Det er privat handel....men bilen stand var generelt voldsomt meget ringere end jeg fik oplyst....små dumme fejl hele tiden og sindssygt meget rust - oplysningen var at der blot var et lille hul i bunden....ja godaw! Men nu er den blevet rigtig fin og 100% godt lavet....så er det surt at finde ud af den slet ikke har de HK der blev oplyst - jeg har netop også fået en Golf 3 - 90 HK (med sikkerhed ;-)) og så kan man rigtig mårke forskellen!!
    Jeg ved godt at jeg rent lovmæssigt intet kan gøre og det er min egen skyld osv - men derfor kunne det jo være andre havde oplevet noget lignende og kunne fortælle hvad de havde gjort?

    Men jeg må jo bare være gal og skuffet over sælger fra nu af....jeg er ikke hævngerrig eller noget, men jeg kan nok ikke anbefale andre at købe af ham!!


  • #14   19. mar 2011 Michael H - ja men der er noget med at styreboks eller noget ikke er helt det samme ik???

  • #15   19. mar 2011 Han ved det sikkert ikke engang selv...

    De fleste tror at en 1.8 altid har 90HK, men det er de færreste Vento'er der faktisk kører med den... Man kan næsten ikke se forskel, hvis man ikke er kender...
    Ellers er det kun motorkoden at se det på, som de fleste ikke kender alligevel...


  • #17   19. mar 2011 Hans K J - det er ikke sikkert han ved det nej, men jeg har endda - venligt - skrevet til ham om han var klar over det - og det har han "ignoreret"! Og når alt det så er sagt, så kører den faktisk rigtig fint, men mangler lidt på toppen og ved de højere omdrejninger.....jeg har ladet mig fortælle at det var noget VW engang lavede for at den skulle blive billigere i beskatning eller afgift eller lign.....så "droslede" man den ned for at det kunne lade sig gøre...

  • #18   19. mar 2011 der er ikke noget at gøre.. desuden ang dit brok over at den var i ringere stand end du fik oplyst, så var der jo vel ingen der ligefrem tvang dig til at købe den.
    når man handler privat er man nød til at gennemgå bilen grundigt, for netop at sikre sig. kan oplyse at sidst jeg solgte en bil brugte de flere timer på den inden køb, hvor de bla havde den på lift osv..

    men jeg tror at de færreste af os kan sige os fra for at have købt privat og ikke blevet skuffet i den ene eller anden hensigt..


  • #19   19. mar 2011 Hvis sælger har handlet i ond tro (ligemeget om han selv var klar over det) så kan du gøre noget også selvom den er købt som beset.

    Der er tale om svindel og der kan du via privat sags anlæg få krævet handlet tilbage, dit arbejde er tabt ja, men sådan er det.

    Det vil så koste dig et betydeligt beløb med mindre han taber sagen hvilket kan være lidt tvivlsomt, fordi hvad nu hvis han påstår du har haft skiftet motoren selv og nu krøver den betalt på hans regning...

    Så den er svær, rigtig svær og vil koste dig flere penge til at starte med end bilen måske har været værd.

    Så gå vider med det til ham i stedet på en neutral måde uden sure miner og spørg om i kan finde en løsning sammen.
    Er der tydelige tegn på at han afviser så er det nok fordi han var klar over det og såskal du nok bare lade den ligge.
    Men den er rigtig svær hvis du har skrevet under på at bilen er købt som beset og der samtidig står det var en 90HK motor, fordi så er det jo et modsat bevis på at du har godkendt motoren på det tidspunkt som værnede en 90Hk.
    Men er der ingen aftaler om købt som beset eelr uden nogen former for reklamationsret osv. så gælder købeloven og så er det plduselig meget bedre stillet. (ikke at forvæksle med købelovens bestemmelser for et forbruger køb)


  • #20   19. mar 2011 sten P - det er nok mere skuffelse end brok - skuffet over at man ikke kan tage folks ord for gode varer! Men min naivitet er da osse blevet lagt på hylden hvad godtroenhed angår, så den næste jeg skal købe bil af kan bare venete sig smiley
    Og det skal lige siges jeg har handlet mange biler på nøjagtig samme måde, og der har kun været det der er blevet oplyst (+/-).


  • #21   19. mar 2011 du fandt da ud af en ting... der er en der er klogere end dig, væn dig til det det vil der altid være.

  • #22   19. mar 2011 nej udstødning og meget andet er heller ikke det samme..

    Darkwing Duck .
    Du kan godt få en 1,8 i både 75hk og 90hk mener at 75hk har motor kode AAM.


  • #23   19. mar 2011 Jep, AAM...

  • #24   19. mar 2011 90 eller 75 heste betyder vel ikke det store , 1,6eren holder bedre til omdrejninger og din forsikring bliver billigere smiley


  • #25   19. mar 2011 JYDEN _

    okay smiley så blev jeg lidt klogere .. tak smiley


  • #26   19. mar 2011 Det kan være at han tror det samme som 50% af alle som har en 318is/ti M42 fra før 96 herinde... De tror det er en 1,9 fordi bilbasen skriver det;)

  • #27   19. mar 2011 Dan H - ved ikke om han var klogere - bare uærlig og løgnagtig og svindelagtig smiley
    JYDEN: nej og det er surt eftersom jeg osse har sat ny udstødning på - jeg må vist bare vænne mig til 75 HK!

    Alle - tak for god debat smiley


  • #29   19. mar 2011 Brian - da jeg hentede bilen, var der stor remus potte på, den var utæt i manifoldet og trængte til service generelt. Dette vidste jeg og tænkte at jeg ikke helt kunne bedømme dens "kræfter". Jeg kørte ganske pænt hjem da jeg ikke villerisikere noget - den kom direkte på værksted, og først nu har jeg så "rigtigt" fået kørt i den - så jeg havde ingen chance for at mærke det. Sådan en remus-larm kan maskere maget smiley

  • #30   20. mar 2011 Hvis ikke sælger er mekaniker eller på anden måde teknisk vidende kan han ikke holdes til ansvar for bevisdt at have snydt dig med motoren..

Kommentér på:
Snydt af sælger!

Annonce