{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Renault Clio stationcar
  • Steen F
    Steen F Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 12
    #1   21. jul 2021 er det en o,9 tce model

  • #2   21. jul 2021 Deres diesel 1.5 dCi sidder jo både i Nissan og Dacia, den er kendt for at kunne køre over 500.000 km.

    Hvad er højest, et tordenskrald eller Rundetårn?

    Ingen ved jo hvad du skal bruge bilen til, derfor kan ingen svare på hvad der er bedst.


  • #4   22. jul 2021 0.9 motoren har problemer med taktkæden, der er eksempler på motorer der har måtte skiftes allerede ved 40.000 km , jeg har en kollega der har sådan en 2014 model der nu har kørt 150.000 km og stadig ikke har haft problemer med kæden, men hun overholder også stadig serviceintervallerne og bruger den olie som Renault anbefaler, så måske er det løsningen ? . Viskertrækket skal jævnligt smørres, ellers ryger det , sammen med viskermotoren på et tidspunkt .

    0.9 motoren virker som en ketchupflaske : Først sker der intet, og pludselig kommer det hele . Når der så er kommet liv i den lille motor så er den ganske kvik - og larmende .

    Finishen er .......Fransk !

    Den er noget billigt bygget i kabinen og der er nogle kontakter der virker som om designerne havde glemt dem og så har eftermonteret dem :
    Kontakterne til fartbegrænser og fartpilot sidder nede mellem sæderne , hvad sker der lige for det ?

    Standard navigationen skal du sørge for at få opdateret inden du køber den , og bemærk at den kun dækker de nordiske lande. Der er ikke Apple Carplay i standard radioen der dog har Bluetooth.

    Bagsædepladsen : Her mærker man at det er en lille pispotte når der sidder en voksen bag rattet er der ikke meget plads til benene på bagsædet, og selv med en barnestol vil pladsen til junior være begrænset .

    Jeg havde nok overvejet en Skoda Fabia hvis det var en mini stationscar jeg kikkede på .


  • #5   22. jul 2021 vi har en 2014 1,5dci med 75hk som vi har haft siden 2018

    bilen kører uden problemer, og har over de 75.000 km vi har kørt kun haft et par små ting ud over almindelig service.

    som Trolle siger er pladsen ikke super god, og selvom det er en stationcar så skal man ikke forvente den store familiebil med plads til alt. Vores børn er i dag 4 og 8, og de har begge siddet i autostole i Clio uden de store problemer, men også uden den overdådige plads som andre større biler har. Bagagerummet er regulært og rimeligt, igen uden og være prangende

    Jeg bruger aldrig og skifte mellem fartpilot og fartbegrænser, så knappens placering generer ikke mig. Knapperne på rattet virker godt i dagligdagen og er nemt at lære og kende

    Der er dog noget vindstøj i bilen, og den er ikke så retningsstabil som en tungere bil med bredere dæk. Så kører man meget motorvej kan det være noget man skal tage med i overvejelserne

    den trækker 1200 kg uden problemer, vi har slæbt campingvogn og Boogie trailere uden problemer og med fuld læs.

    Det er rigtigt at navigation skal opdateres, få det med i prisen så du har nyeste kort. Der er ikke Apple carplay, men du kan altså som standard streame fra din telefon til bilens anlæg, det er der mange langt dyrere biler i samme årgang der ikke kan

    til de her 50.000-70.000 kr får man altså meget bil for pengene hvis man kan leve med de her små ting der er. Der er hårdt plastik og den slags, men det er nemt at holde og kan klare slid fra børn osv

    hvis du vil have mere plads kan du overveje en Megane iv eller talisman, der får du også meget for pengene. Men det er altså også væsentligt dyrere biler

    vi er faktisk lidt kede af vi snart skal af med Clio, men vi mangler en bil der lige slæber 500 kg mere end Clio. Jeg er dog overbevist om vi også næste gang vil overveje en Renault igen


  • #6   22. jul 2021 Der er ikke mange alternativer i den størrelse biler, når det gælder stationcars . Er det bare en "A til B bil " i skal bruge var det vel værd at overveje om en Dacia måske var noget for jer ?

    Dacia er ejet af Renault, og bruge samme motorer som Renault Clio . Finishen er om muligt endnu værre end i Clio, men kan man leve med det får man alligevel en lidt større /nyere bil for de samme penge .

    Ja - jeg ved godt jeg risikerer at blive banket i samme farver som Brøndby IF spilledragt for mit forslag, men jeg mener seriøst at i ikke må snyde jer selv for i det mindste at kikke på, og prøvekøre en Dacia inden i bestemmer jer .

    Dacia fortsætter iøvrigt i en længere periode med den gamle 1,2 16V ( 4 cylindrede ) benzinmotor end sin franske kusine : Det gør den godt nok ikke til nogen sportsvogn, men motoren er meget mere vibrationsfri, meget mere gennemprøvet, og jeg vil også påstå den er mere driftsikker end den 3 cylindrede . I Dacia har i bedre mulighed for at sammenligne alle tre motorvarianter (0,9 - 1,2 i benzin og 1,5 i Diesel ) inden i træffer jeres valg .

    https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/Dacia/Logan?IncludeEngrosCVR=true&PriceFrom=0&includeLeasing=false


  • #7   22. jul 2021 Trolle har du solgt din Clio, siden du er blevet så skeptisk over for tce motoren

    for du var da ganske godt tilfreds med din egen og havde valgt den frem for konkurrenterne

    Logan er nok større, men prismæssigt er den stort set i samme pris som Clio iv ud fra et hurtigt tjek på BilBasen


  • Steen F
    Steen F Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 12
    #8   22. jul 2021 kørt 165000km uden problemer overhovedet,været i Italien 3 gange ,, fantastisk bil

  • #9   22. jul 2021 Jeg har stadigvæk min 3 cylindrede Clio og den motor er vist ligesom i en sommer forelskelse: I starten knuselsker man den og senere føles den lidt grov og larmende , men dog stadig ganske underholdende .

    Jeg tror dog at jeg efter at have dannet parforhold med den i tre år er kommet frem til at min næste bil skal have ( mindst) fire cylindre og automatgear.

    Jeg har god tid for jeg skal kun have biler med lige model numre og da jeg har haft en Clio II, nu har en Clio IV så venter jeg bare med at købe ny til Clio VI kommer på markedet , nævn ikke noget om min OCD .
    ??????


  • #10   22. jul 2021 Trolle

    med mindre du skal ud og have ny bil indenfor de nærmeste år, så bliver det vist en større og dyrere bil end Clio du skal have næste gang

    når den næste Clio kommer om 7-8 år så er det nok ikke ligefrem en 4 cylindret benzinmotor du skal forvente

    heldigvis kan du jo gå efter en BMW M2, M4 eller M6, eller måske en Audi A4, A6 eller A8. De fås nok med 4 cylindret motor i en årrække endnu, og du kan måske finde en med 6 cylindre hvis du slagter sparegrisen ??


  • #11   22. jul 2021 Jeg bor i ghetto ( også om 10 år ) - jeg skal sateme ikke eje hverken en Audi , BMW eller noget andet mærke der kan forveksles med "gangster " smiley smiley smiley heller ikke selvom der triller en million ind på bankkontoen når jeg får udbetalt min pension smiley

    Lige nu er der ingen ladestationer i nærheden af hvor jeg parkerer min bil, hvilket vil betyde at jeg skal bruge en ledning på cirka 250 meter for at trække den fra min bil og op i min lejlighed på 8. sal !!!


  • #12   22. jul 2021 Købte en sprit ny Clio 4 i 2018. Det værste skrammel i de 29 år jeg har kørt Renault. Blev solgt inden garantien udløb.

  • #13   23. jul 2021

    profilbillede
  • #14   23. jul 2021 Min svigerinde købte en ny da der kom en ny model og fik således kæmpe rabat på gammel model, helt ny ab fabrik, den bliver 10 år nu her, afskrivning på 10-11.000 årligt.

    Døde lige pludseligt da den havde kørt 40.000, tog 14 dage at få den op og køre igen, noget elektronisk.

    Clio Tourer (st car) 100 hk tror jeg den hedder, mega grim.


  • #15   23. jul 2021 #11
    Det er svært at spå om fremtiden, men tror ikke en 4 cylindret benzin Clio bliver en mulighed når vi måske en dag ser en Clio VI

    til den tid er der sikkert også ladestandere i ghettoen

    #12
    Det er trælst du har haft en dårlig erfaring med din Clio, men skal et sådan indlæg give mening for trådstarter, så brug da 5 min på at sætte nogle flere ord på

    #13
    Vi har haft nogle franske biler gennem tiden både privat og firma, og jeg må indrømme det set over kørte km og årene har været de billigste i drift

    det er ikke dyre og eksklusive biler, men de giver god værdi for pengene.

    vi har en gang haft en seat Ibiza 1,4 TDI vi ejede fra den var 1 år/23.000 km til den blev 4 år/118.000 km. Og den var ganske dyr i løbende vedligehold, og havde flere små ting som EGR og føler ved partikelfilter. Men jeg vil da aldrig dømme seat (vag) ud fra den ene bil vi har haft smiley


  • #16   23. jul 2021 Det er jo bare det man gør, køber ikke en nyere skodbil og så straks en mere af slagsen, for at give den en chance, så vil alle jo tænke man er selvpiner hvis man gør det.

  • #17   23. jul 2021 Jeg tror den næste Clio vil få 0 cylindre, for rent faktisk er der en god chance for at Clio V generationen bliver den sidste ...

    Som det ser ud nu er fremtiden jo elektrisk og så tyder det på at afløseren ser cirka sådan ud :

    https://www.topgear.com/car-news/concept/renault-5-back-meet-electric-r5-concept


Kommentér på:
Renault Clio stationcar

Annonce