{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
900 visninger | Oprettet:

Clio, Rio og Ford {{forumTopicSubject}}

Hej alle!

Jeg står et sted mellem de 3 overnævnte biler, og jeg kan umiddelbart ikke bestemme mig for hvilken én jeg skal købe.

Modeller:
Renault Clio 0,9 TCe 90 benzin
Kia Rio 1,2 CVVT
Ford Fiesta 1,0 Ecoboost

Budget er lige omkring de 60.000 kr.

Jeg kører ikke specielt langt, så en diesel er ikke nødvendigt.

Er der nogle kendte fejl ved de overnævnte modeller som man bør kende til inden man køber? Nogen der kan dele erfaringer med de overnævnte biler? Skriv meget gerne hvilken bil i ville købe, og gerne med argumentationer:)

Tak på forhånd


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Clio, Rio og Ford
  • #1   1. sep 2021 Jeg kender ikke så meget til Kia Rio, den er kendt for at være en ganske driftsikker bil generelt, men motoren er noget af en halvgammel sag og uden turbo , ihvertfald i den prisklasse .

    Ford Fiesta 1,0 fås i alt fra 60 hestekræfter uden turbo og til 140 hestekræfter med turbo . På et tidspunkt flækker manifolden, og den hænger sammen med katalysatoren, det er ikke nogen specielt billig reparation . Rustmæssigt skal man nok lige kikke den efter inden køb . Jo mere udstyr der er i en bil - jo mere kan gå i stykker, og her tænker jeg især på turboen, men igen afhænger det af hvordan bilen er blevet vedligeholdt af tidligere ejere .

    Clio 0,9 har to store issues : Viskertrækket der bør smøres mindst en gang om året, for når det sætter sig, brænder den viskermotoren af . Hvis den vedligeholdes ordentligt og serviceres korrekt så skal man ikke være bange for turboen, mens knastkæden er noget man så absolut skal være opmærksom på - jeg har set biler med helt ned til 40.000 kilometer hvor kæden har strukket sig ( mest på grund af manglende vedligeholdelse ) og jeg har set Clioer med 190.000 km hvor det stadig var den originale kæde der sad på .

    Er det bare et transportmiddel du skal have er Rio et godt bud, udstyr vinder Clioen nok på, og Fiestaen , tjaehhh ...Smag og behag er forskellig : Jeg synes den generelt er lidt kedelig , men det er min holdning .

    Prøv dem alle og se hvad der tiltaler dig mest ?


  • #2   1. sep 2021 1#

    Tusind tak for dit rigtig gode svar!

    Jeg tænker i hvert fald at hvis det skulle gå hen og blive Fiestaen, så ville det blive en uden turbo. Hvorledes om man kan få en med 100 hk uden turbo, er jeg ikke lige sikker på.

    Det med knastkæden på Clio’en virker lidt bekymrende… Jeg har også set mange fortælle, at det er en mandags bil helt generelt. Meget vindstøj, og små ting der går i stykker konstant.

    Jeg har egentlig altid haft Fiestaen som min favorit, men jeg faldt så også den Kia Rio som også virker som en fornuftig bil. Sagen er også den, at jeg er en høj gut på 194 cm, så jeg leder også lidt efter den bil med mest ben plads mellem de “mindste biler” som eksempelvis Rio, Fiesta og Clioen



  • #3   1. sep 2021 100 heste i en Fiesta er med turbo .

    Jeg har hørt .....

    Jeg har hørt at alle biler hen af vejen får mærketypiske fejl , og 40 år i autobranchen har ikke overbevist mig om det modsatte !

    Min kollega tog på ferie i hans Skoda , og jeg vædede med en anden kollega om hvornår der kom et opslag på Facebook med en blinkende eller lysende lampe i Skodaen . Min killega sagde tirsdag, jeg sagde onsdag, men det var først om torsdagen der kom et opslag smiley !!!!

    Hvis ikke du vil køre fransk, så er det jo nok Rioen du skal vælge, selvom den heller ikke river skindet af en kop kakao med sine 84 hestekræfter .

    Skal det være nærmest 100% skudsikkert så er en Toyota Yaris et godt bud på din søgen - men den kommer så også ind på min personlige førsteplads når det gælder om at være mest kedelig , men driftsikkerheden er vel nærmest uovertruffen - også selvom en Yaris er fremstillet i Frankrig .


  • #4   1. sep 2021 Trolle pjat med dig.

    Jeg købte engang en næsten Skrotteklar Lada Samara, lige 10 mdr til syn, for 3500 kr. Vi tog da chanchen og kørte på sommerferie til Ukraine i den. Desuden trak den også med camping vogn Danmark rundt den sommer !

    Absolut ingen fejl på de 10 mdr (udover dem som var i forvejen) Fx virkede rude-oprul ikke i førerdøren. Quick fix: Smadr ruden smiley

    Men den var så rådden selvom den kun var 7 år gammel at... jo en enkelt gang punkterede den (men det gør alle biler jo hvis man er uheldig), og det blev noget af en udfordring at skifte det hjul, for uanset hvor man satte donkraften, fik den bare op gennem bunden af bilen (ja jeg brugte de "rigtige punkter" - eller det som var tilbage af dem.

    Dog med et tykt langt bræt mellem donkraft og vognbund lykkedes det til sidst (for dele løftepunktet over større flade) smiley


  • #5   1. sep 2021 Af de 3 havde jeg valgt Kia'en
    Men havde måske kigger Jazz og Yaris først hvis driftsikkerhed er et krav.


  • #6   1. sep 2021 "på et tidspunkt flækker manifolden"...

    Ja, det gør den vel på alle biler.

    Ang. højde, så har min kammi nu nr. to Fiesta, og han er vel 196 høj, så vidt jeg husker.

    Af de biler der, var det klart Fiesta og Rio'en jeg ville gå efter.


  • #7   2. sep 2021 Hbis jeg var dig ville jeg finde en Skoda Fabia.

    Ikke sjov og ikke vild, men stabil og go dbil, alternativt en Yaris som andre nævnte.


  • #8   2. sep 2021 Bare lige en kommentar : Hyundai i20 deler teknik og undervogn med en Kia Rio og bygges på samme fabrik .

  • #9   4. sep 2021 Kia Rio............

Kommentér på:
Clio, Rio og Ford

Annonce